bularoo 2007

luukie

Geen avatar

Februari 22, 2010, 20:51:24
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik wil dit jaar beginnen met kitesurfen. Heb jullie forums helemaal uitgeplozen en heb aan de hand daarvan een kite gekocht. Een bularoo 10m uit 2007. Afgelopen vrijdag heb ik de kite bij ons op het strand uitgeprobeerd. Een beetje springen en slepen. Maar bij het oppompen liepen de struts en de sle leeg als ik de slang eraf haalde. Hoort dit zo, zit er geen terugslag ventiel op? Als het zo hoort is er dan een makkelijk trucje om ze toch op druk te houden als je de slang eraf haalt en het dopje erop doet.

Ik hoop snel wat je horen.

Ps. mooie site
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Februari 22, 2010, 21:45:05
edit2Rapporteer  
Luuk, eerst en vooral (ja het klinkt afgezaagd ) neem een lesje alvorens je zelf vanalles gaat proberen. Stunten op het strand is echt niet aan te raden. Doe je wat mis of krijg je een windvlaag dan kom je hard neer. Ook zijn obstakels vaak dichter bij dan als je op het water zit.

Ga dus het liefst gelijk het water in om daar te leren boddydragen, maar eerst 1 les om de basis te leren.

Nu antwoord op je vraag:

Sommige hebben het wel en sommige niet. Ik meen dat normaal de Waroo 07 en Bularoo 07 een stopperbal hebben. Maar hoe dan ook is zonder een stopperbal wel te leven. Gewoon oefenen is eigenlijk de trick. Sommigen halen de slang eruit en doen hun duim op het ventiel, om daarna de duim eraf te halen en snel de dop dicht te doen. Zelf deed ik bij mijn vorige kite zonder stopper gewoon de slang eraf en snel het dopje erop. Op den duur na een aantal keer proberen verlies je geen lucht meer. Je hebt tenslotte 2 handen  Wink

P.S Even tussendoor (niet om te zeuren) SLE is het type kite (Supported Leading Edge) LE is wat jij bedoelt (Leading edge).
luukie

Geen avatar

Antwoord #2 Februari 22, 2010, 21:53:56
edit2Rapporteer  
Ja, sorry dat bedoel ik. Ik heb er allemaal nog niet veel verstand van. Zo heb ik dus ook geen idee wat een stopperbal is en of die er al inzit.

Ik weet eigenlijk best dat ik les moet nemen maar er ligt nogal wat ijs op water hier en alles kriebelt om te beginnen. Ik werd al super enthousiast na een uurtje op het strand.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Februari 22, 2010, 21:58:26
edit2Rapporteer  
Nee geeft niet, ik dacht ik geef het aan omdat je daarvan misschien kan leren.

Een stopperbal is een wit balletje wat in je `inflate`ventiel zit en als je dan de slang eruithaalt sluit hij je ventiel af. Hierdoor verlies je dus geen lucht. Het kan zijn dat het balletje vastzit en na schudden of eens erop te knijpen komt hij los.

Hoe groot de kriebels ook zijn (En die zijn erg groot meestal) zonder les is eht echt niet aan te raden. Zo kunnen er ongelukken gebeuren. Een Tubekite is niet gemaakt voor op het strand. Dat is absoluut niet te vergelijken met de kleinere foilkites. Ga dus nooit zomaar op het strand oefenen want voor je het weet heb je een ongeluk. De winter is geen tijd voor beginners want het water is te koud. Wacht dus nog enkele maanden.

Overigens welkom op de site en in de kitesurfscene  Joepie
luukie

Geen avatar

Antwoord #4 Februari 22, 2010, 23:13:42
edit2Rapporteer  
thanx,

Ik voel me ook thuis, heb al veel kite vrienden in mijn woonplaats. Ik hoop toch dat ik snel op les kan. Ik zal wel een goed wetsuit kopen.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Februari 23, 2010, 00:57:13
edit2Rapporteer  
Op de Bularoo zit EZ One-pump met een Cabrinha ventiel.
Het kan goed zijn dat er iets met het one-pump systeem binnen in niet goed zit.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.