Ideale afmetingen beginnersboards

Thomaz

Geen avatar

September 20, 2012, 11:16:35
edit2Rapporteer  
Hoi,

ik heb vorig weekend samen met mijn vriendin onze eerste kitesurflessen gekregen en ik ben me nu materiaal aan het aanschaffen.

Ik weeg 75kg en ben een 1.8m groot. Mijn vriendin weegt slechts 60kg en is kleiner.

Aan mijn lesgevers heb ik gevraagd wat de ideale afmetingen voor een boardje zouden zijn.
Zij raadden me aan om een board van ca 135-140 lang en 38-40 breed te nemen.

Nu vraag ik me af of dit wel de optimale afmetingen zijn om in het begin (samen) snel vooruitgang te kunnen boeken op 1 zelfde boardje?

Kunnen we niet beter voor een ietsje groter board gaan van een lengte van bv 145 ?
Is nog groter misschien nog beter (160)? Of wordt een board dan te log en leren we dan misschien verkeerde zaken aan..?

Nog een laatste vraagje;
op welke specifieke vaareigenschappen dien ik te letten bij de zoektocht naar een goed beginnersboard (bv makkelijk hoogte lopen of andere zaken..?)

Alvast hartelijk bedankt voor je advies!
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 September 20, 2012, 11:55:13
edit2Rapporteer  
Neem een boardje met een beetje flex, geen harde freestyle plank. Verder niet groter gaan dan 135, ben je na een paar weken op uitgekeken. Je vriendin wil uiteindelijk een boardje wat niet groter is dan 132, voor nu dus het boardje voor jou kopen waarmee je samen kan oefenen en zodra jullie beiden kunnen varen nog een board kopen voor je vriendin.

Het ene plankje loopt makkelijker hoogte dan de ander maar uiteindelijk is het voornamelijk techniek. Een board met een single concave loopt over het algemeen beter hoogte dan een double concave, double concave is vaak weer stabieler.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.