Voor 1e les kiten een keer wakeboarden?

KappuhH

Augustus 27, 2006, 00:41:13
edit2Rapporteer  
Aangezien ik hier op het forum lees dat het verstandig is om eens te gaan wakeboarden voordat je kiteles neemt ben ik dat van plan volgende week te doen. Nu was mijn vraag eigenlijk: waar moet ik vooral op letten als ik ga wakeboarden? Ik heb nog nooit eerder gewaterskied of gewakeboard. Wel heb ik goede ervaring met snowboarden, ik weet niet of dat scheelt? Is het verstandig om eerst even te leren waterskien (van horen zeggen dat je dat in een half uurtje kunt) en daarna een wakeboard te nemen, of kan ik direct op een wakeboard stappen?
adrenalin

Antwoord #1 Augustus 27, 2006, 00:43:01
edit2Rapporteer  

Ga twee uurtjes, en vertel die gasten van de  baan dat je het voor het eerst doet, kun je met een uurtje lekker varen.

En verder, maak je niet zo druk en ga gewoon lekker waken.
michiel v geel

Antwoord #2 Augustus 27, 2006, 00:49:42
edit2Rapporteer  
ik zou aanraden om savonds te gaan in alphen is het savonds veel rustiger en dan kan je constand starten zonder lange rijen
KappuhH

Antwoord #3 Augustus 27, 2006, 00:56:23
edit2Rapporteer  
Alphen is voor mij tever weg, was van plan om bij het Ermerstrand te gaan.
litewave

Antwoord #4 Augustus 27, 2006, 01:33:59
edit2Rapporteer  
Zeg ff wanneer, kom ik ff checken en tips geven.
kitejuf

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 27, 2006, 01:38:06
edit2Rapporteer  
Succes ermee, heb zelf ook laatst gewakeboard, super gaaf, maar ff doorbijten wel.  ThumpsUp
Erik de Berik

Antwoord #6 Augustus 27, 2006, 01:41:35
edit2Rapporteer  
Hoi,zoek maar uit ,er is er vast wel 1 in de buurt http://www.waterski-kabelbanen.nl/ http://wakeboard.startpagina.nl/  Weinigen blijven gelijk op een wakeboard staan dus laat je niet ontmoedigen als je telkens valt bij de start,blijven proberen dan komt t goed.Het is idd erg goed om eerst je (kite)board controle te oefenen door een aantal keren te gaan waken(10/20 uur is geen uitzondering),zo hoef je niet aan je vlieger te denken en kun je je alleen maar focussen op je board,je zal zien dat je genoeg energie in je boardcontrol gaat pompen in t begin.Waterskieen sucks ,dus gelijk op je kiteboard aan de kabel.Denk ook niet dat je na 1 x waken king of the air bent want die fabeltjes bestaan niet,kiten is moeilijk ,punt uit.Kiten vereist erg veel geduld en doorzettingsvermogen ,wakeboarden is de manier om je board control te oefenen,let wel dat waken erg prijzig kan zijn en dat je met 2 uurtjes hoogstwaarschijnlijk alleen maar gevallen bent om nog maar niet over de spierpijn te spreken,,hou vol en je zal zien dat oefening en geduld loont,veel sucses! ThumpsUp
Hattori Hanzo

Antwoord #7 Augustus 27, 2006, 01:55:27
edit2Rapporteer  
paar weken terug voor het eerst gewake board.....
Ben nog niet zo'n gevorderde kiter en heb er zeker baat bij gehad...
als je op het board staat maak je gelijk veel meer meters als in het begin met kiten...

effe een tip.. het starten is het moeilijkst....
houdt de punt van je board omhoog uit het water en blijf zo lang mogelijk klein.
ga niet te vroeg staan want dan val je voorover.

succes!
Eltjo

Antwoord #8 Augustus 27, 2006, 01:57:02
edit2Rapporteer  
Gaan jullie trouwens met je eigen kiteboard waken? Of hebben jullie ook nog speciale wakeboard? (of huur?)
KappuhH

Antwoord #9 Augustus 27, 2006, 01:59:45
edit2Rapporteer  
Zeg ff wanneer, kom ik ff checken en tips geven.
Waarschijnlijk maandagavond, maar hoor net dat er kans is dat het helemaal niet doorgaat. Klopt het trouwens dat je bovenop de prijs voor 2 uur nog eens 10 euro krijgt voor een wakeboard?
gerwin
Gast
Antwoord #10 Augustus 27, 2006, 02:08:47
edit2Rapporteer  
Je kan gewoon gaan wakeboarden,
EaSy Joepie
Op het rutbeek in enschede is een goede baan.
15 euri voor 2 uurtjes:)
kitestertje

Antwoord #11 Augustus 27, 2006, 02:11:35
edit2Rapporteer  
een vriend van mij wou gaan wake boarden in alphen maar moest die waterskieen want hij had nog geen ene ervaring  Huh
Taco.

Antwoord #12 Augustus 27, 2006, 03:53:08
edit2Rapporteer  
Lesje wakeboarden voordat je gaat kiten is een supertip!  En dat je kan snowboarden helpt zeker. Het lastigste is de start. Even bij de baan vragen welke houdig je moet aannemen voor de start. Het lijkt een beetje op die kamikazesleepliften uit frankrijk. Je weet wel die dingen waar de veer lam van is en je in één keer vanuit stand wordt gelanceerd...

Zonder gekheid. Zodra je de start doorkomt is het net poederboarden. Even opletten bij de bocht, ruim nemen, want je kabel moet wel strak blijven staan  (grinnik_kitesmiley) gaat ook één keer fout en daarna niet weer.

Succes!
Johan01

Antwoord #13 Augustus 28, 2006, 04:43:53
edit2Rapporteer  
een vriend van mij wou gaan wake boarden in alphen maar moest die waterskieen want hij had nog geen ene ervaring Huh

Onlangs in Almere geweest, kiteboard meegenomen, aangegeven dat ik een beginner was, 2 uur geboekt, eerste uur alleen maar waterstarten, daarna ging het redelijk, hoewel de bochtjes nog behoorlijk pittig waren.

Anyway, in Almere hoef je in ieder geval niet eerst te skieen, je mag direct met je board de baan op. Zorg dat je een rustig moment uitzoekt, bijv. als het regent, dan is het namelijk lekker rustig, en nat word je toch ;-)

Zo oefenen zorgt in ieder geval voor meer boardgevoel, dus zeker aan te raden.

Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.