Tips varen Mako 140

Pieterr

Maart 18, 2010, 11:15:46
edit2Rapporteer  
Morgen wordt mijn boardje bezorgd en hoop ik mijn eerste metertjes te maken met mijn Mako 140  Joepie.
Dit board vaart anders dan de reguliere twin tips (laatste board Thorn 131 '07)..

Heeft iemand ervaring/adviezen? Ben benieuwd!!

Pieter
Morres

Antwoord #1 Maart 18, 2010, 12:16:18
edit2Rapporteer  
2 benen op het board werkt het beste.

m.a.w. uh, probeer het anders gewoon eerst even doed...
wazzaah

Antwoord #2 Maart 18, 2010, 13:00:54
edit2Rapporteer  
Niet je volle gewicht op je achterste been zetten. Of juist wel en dan weet je gelijk hoe t niet moet Grin
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Maart 18, 2010, 15:08:56
edit2Rapporteer  
Neutrale stance
Bij carven lekker neutraal blijven (gewichtsverdeling voeten) en om lekker hard door te blijven gaan druk wat meer op het voorste been in de bocht.
Succes verzekerd !
piede

Antwoord #4 Maart 18, 2010, 15:20:17
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb evaring met de reguliere twintip!
rocket man

Antwoord #5 Maart 18, 2010, 15:45:59
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36130.msg474103#msg474103

dus meer in het midden staan, Rudo zal er zeker meer over weten te vertellen
chico

Antwoord #6 Maart 18, 2010, 16:21:43
edit2Rapporteer  
Dit board vaart het lekkerst als je zwaarder bent dan 100kg. Ik weet niet wat je weegt andres zou ik veel bieren en gebak eten.
Wicher

Antwoord #7 Maart 18, 2010, 21:28:43
edit2Rapporteer  
Ik heb hem zaterdag 13 maart voor het eerst met de Mako Freeride gevaren, het is even wennen, maar na een paar uur gaat het vanzelf. Een heerlijk board al zeg ik het zelf.
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Maart 18, 2010, 21:33:04
edit2Rapporteer  
Dit board vaart het lekkerst als je zwaarder bent dan 100kg.
dat gaat m.i. meer op voor de Mako 150x40
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Maart 18, 2010, 23:04:34
edit2Rapporteer  
Wha ik heb hier geen verstand van, Chico zo te horen wel...

Nee hoor, gewoon rammen met dat ding, die 140 gaat vanzelf. Zo "out of the box" met standaard vinnen vaart ie fabelhaft lekker. Wil je tzt experimenteren met een groter vinnetje etc, laat maar weten.
Veel plezier er mee!

Er is dit jaar overigens ook een Mako Mini van 130, heb 'm nog niet gevaren.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Maart 19, 2010, 11:04:11
edit2Rapporteer  
Het is een lekker relaxt board. Goed middel tegen chop en erg spoorvast. Wel moet je, zoals Janus al zei, je druk goed verdelen en moet je goed naar de positie van je voeten icm je schouders kijken. Als je vaartechniek iets minder is dan word je iets sneller afgestrat en zal het board niet lekker sporen.

Het board bezit over een lekker dosis pop maar ook hier moet je goed opletten tijdens de landing. Tijdens de landing het board goed in de vaarrichting/down wind wijzen. 
Pieterr

Antwoord #11 Maart 19, 2010, 11:33:09
edit2Rapporteer  
En springen? Ik kan mij voorstellen dat het poppen ook anders gaat als je neutral stance vaart.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 Maart 19, 2010, 11:41:41
edit2Rapporteer  
Pieterr.... Het is gewoon belangrijk om te weten wat je met het board wil gaan doen? Persoonlijk vond ik het Mako board erg specifiek maar op dat specifieke gebied was hij wel erg lekker. Misschien gewoon eens zelf testen?
Pieterr

Antwoord #13 Maart 19, 2010, 12:03:30
edit2Rapporteer  
Heb je gelijk in!
Gewoon een beetje voorpret.
Paypall werkte niet echt mee, dus zit nu al 10 dagen op mn board te wachten en nog steeds niet binnen (gisteren verzonden uit de UK).
Hopelijk morgen proberen (verwachtingen zijn goed)

Bedankt voor de reacties!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 Maart 19, 2010, 12:06:23
edit2Rapporteer  
Have fun.....Laat ff weten wat je er van vond  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Maart 19, 2010, 15:09:10
edit2Rapporteer  
Vond het echt een lekker boardje voor in de golven. Nog niets aan mijn voeten gehad wat beter door chop vaart
Dat gezegd is het ook geen freestyle twintip, maar echt een specifieke twintip om in de golven te kiten.

Verder vond ik hem erg makkelijk varen. Ik vond hem makkelijk varen in de snowboardstijl (druk op beide benen). Maar carven op het achterste been ging ook prima, zeker met een grote vin!

Springen gaat zeker goed, mits je 'm ook op zijn vin vaart ipv alleen op de rail.
Er zat bij mijn testexemplaar (130cm) een 75mm vin aan een kant. Daarmee kon ik prima springen.
El Rudo

Antwoord #16 Maart 19, 2010, 23:58:42
edit2Rapporteer  
Vond het echt een lekker boardje voor in de golven. Nog niets aan mijn voeten gehad wat beter door chop vaart
Dat gezegd is het ook geen freestyle twintip, maar echt een specifieke twintip om in de golven te kiten.

Verder vond ik hem erg makkelijk varen. Ik vond hem makkelijk varen in de snowboardstijl (druk op beide benen). Maar carven op het achterste been ging ook prima, zeker met een grote vin!

Springen gaat zeker goed, mits je 'm ook op zijn vin vaart ipv alleen op de rail.
Er zat bij mijn testexemplaar (130cm) een 75mm vin aan een kant. Daarmee kon ik prima springen.
als je de mijne bedoeld, dat was de 140x40 met  links 1 Mako King vin ivm met mijn goofy - voelt kleiner dan je zou vermoeden! Op botervlak water is ie trouwens net zo fijn als iedere andere goede twin tip (behalve poppen uit boardflex, dus meer wake achtig, dat gaat niet echt) en behoorlijk snel. Het enige nadeel is dat je telkens keihard gaat carven, dus keurig rechtuit varen gaat niet meer.
Wouter

Antwoord #17 Maart 20, 2010, 10:22:27
edit2Rapporteer  
Als je nou gewoon in NL had gekocht was je hetzelfde kwijt in euro's maar had je je board nog dezelfde dag en je garantie geregeld in NL...  Zonde voor beiden...

Anyway.... We hebben teveel boards voor onszelf beschikbaar maar heb al jaren de mako als favoriet. Een Mako (muv de King) vaar je zoals gezegd in center-stance. Het is een funboard voor carven, slicen & springen. Iets wat 80% of de kiters volgens mij doet. Het board is juist magic voor deze riderstyle door zijn unieke outline en shape. Voor freestyle-wakestyle is het board niet geschikt want het board heeft nauwelijks pop. (Ik vraag me soms wel eens af of iedereen de term pop begrijpt???) Springen gaat echter perfect. Opladen van je lijnen doe je met je rail ipv met de tail van het board. Iets andere techniek maar doe je dit goed dan ben je klaar voor de big airs.
El Rudo

Antwoord #18 Maart 20, 2010, 11:08:43
edit2Rapporteer  
Als je nou gewoon in NL had gekocht was je hetzelfde kwijt in euro's maar had je je board nog dezelfde dag en je garantie geregeld in NL...  Zonde voor beiden...

Volkomen terechte opmerking Wouter, zelfs al was je een paar tientjes goedkoper uit in de UK, daar zou je de super service van Stormchaser en de shops waar ze mee werken niet voor willen missen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Maart 20, 2010, 11:21:29
edit2Rapporteer  
Beetje off-topic discussie, maar ook ik zou voor een paar tientjes niet in het buitenland gaan shoppen. En SC adverteerde hier lang op het forum dat ze tegen de Engelse prijzen konden concurreren. Maarja, voor de topicstarter nu achteraf gelØl

@ Rudo: wow, zo groot? Hij voelde heel klein aan
Pieterr

Antwoord #20 Maart 29, 2010, 11:54:08
edit2Rapporteer  
Het is een bijzonder verhaal geworden.

Ik had een Mako 140 besteld, maar kreeg een Mako King geleverd.
Totaal ander board dus. Terug gebeld om het board terug te sturen. Uiteindelijk krijg ik de King voor € 250,- erbij, omdat het niet uit kon om het board terug te sturen. Deze jkans kon ik dus niet laten schieten Wink

Gisteren dus met de King gevaren.
Wat een heerlijk board zeg. Enorm hoogte lopen. Heerlijk in de bochten.
Toe side is ook makkelijk zeg. Moet alleen nog even kijken hoe ik de pads het beste kan monteren voor het toe side varen. Heeft hier iemand ervaring mee?
Heb nu beiden haaks op het board staan (standaard positie).

Dinsdag/woensdag komt de 140 binnen. Ben zeer benieuwd!!

Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 Maart 29, 2010, 12:00:01
edit2Rapporteer  
Hoezo kon je het board niet terugsturen dan? Erg vreemd verhaal en het lijkt mij dat je afgezet bent. Nu zit je dus met 2 boardjes voor zeer veel geld waarvan je er enkel 1 zal gebruiken. Toch de volgende keer maar in Nederland kopen Wink

Ik zit overigens ook te denken om eventueel een mako aan te schaffen voor wat meer fun op sommige dagen. Enkel twijfel ik tussen de 130 en 140. Uiteindelijk zal ik met harde wind met mijn TT varen omdat die meer pop heeft dus lekker springt. Enkel tot een knoop of 15/16 zit ik te denken aan een mako om ook die dagen wat leuker te maken. Dat in het achterhoofd genomen is een 140 misschien wel goed.

Gewicht: 70/75kg
Board: 126*38 Nobile 666 (binnenkort 128cm NHP 2010)
Kites: Epic Screamer 10 en 7m (niet super voor waveriden dus misschien binnenkort een 9m Renegade).

Probleem is dat ik in het zuiden woon en SC wat ver is. En voor de aanschaf wil ik het boardje wel een aantal sessies testen.
El Rudo

Antwoord #22 Maart 29, 2010, 12:18:12
edit2Rapporteer  
Afgezet? Voor iedereen die geen Hadlow aspiraties heeft is dit DE gouden kombi, ik zeg MAZZELAAR!
Ultieme freeride fun kombi van 13 tot 40 knopen, vergeet niet dat die King een geweldige low end heeft en ontzettend veelzijdig is.

Reflex, ik dacht dat SC ook een winkel in Zeeland bediende maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zit voorlopig in de lappenmand na een geweldige spagaat gisteren dus als je voorzichtig doet kan je mijn 140 wel even lenen - op te pikken in R'knor. Ik hoor het wel.
Wouter

Antwoord #23 Maart 29, 2010, 12:26:32
edit2Rapporteer  
@ Reflex - Neem even contact op met Wicher van Kitebase. Meer bij jou in de buurt.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #24 Maart 29, 2010, 19:17:22
edit2Rapporteer  
Zo das lekker voor 250 een mako king  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.