Online kiteshop

Maurice_lannee

December 26, 2005, 20:39:44
edit2Rapporteer  
Even een vraagje...... Wat vinden jullie belangrijk aan het webshop? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen in jullie opzichten?
En vinden jullie dat webshops hardnekkige concurenten zijn voor gewone kiteshops?

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen gaan helpen. Groet, Maurice

ps het is voor een opdracht voor school waarbij ik mijn eigen bedrijf moet opzetten (tong_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #1 December 26, 2005, 20:42:57
edit2Rapporteer  
Zorg voor een duidelijke webshoplayout (die OOK onder fire fox werkt) en vooral, wees verdomd goed bereikbaar per telefoon/email.....
bignelis

Antwoord #2 December 26, 2005, 20:59:53
edit2Rapporteer  
Voordeel: Voor de windstille dagen vanuit je luie stoel
Nadeel: Twijfels over de garantie etc.

Maar ik denk dat je enorm veel kan halen uit literatuur over E-business en E-marketing.
®obbe®t

Antwoord #3 December 26, 2005, 21:09:57
edit2Rapporteer  
owkee, daar gaan we:
1.blijf up to date, houdt de bezoekers op de hoogte van de nieuwste vorderingen en spullen die je hebt.
2. maak van alles zo'n goed mogelijk plaatje zodat je kan zien wat het is. probeer altijd ergens een foto van het item te hebben.
3. geef duidelijk de specificaties aan; wat er bij zit etc.
4.goede lay-out.
5. goede betaalmogelijkheden. wees duidelijk in de regels.
6. geef goede garantiemogelijkheden en onthoud klant is koning.
7. geef duidelijk aan hoe de verzendmogelijkheden en de kosten zijn, stuur ze ook een mailtje als ze de order ontvangen hebben en de order verstuurd hebt.
8. geef duidelijkheid in je beleid bij 6/7/8 want daar val ik meestal op terug als het allemaal onduidelijk is.
9. bij vragen probeer die altijd zo snel mogelijk te beantwoorden, en laat zien dat je je er mee bezig bent en niet dat je effe snel een mailtje terugschrijft.
10. geef aan waar je gevestigd zit, een telefoonnummer, liefst geen 06 .

er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit is denk ik wel standaard.
naish23

Geen avatar

Antwoord #4 December 26, 2005, 23:08:54
edit2Rapporteer  
Grootste voordeel is de lagere prijs natuurlijk!
kitertjuh

Antwoord #5 December 26, 2005, 23:11:45
edit2Rapporteer  
wat ik het nadeel vind van een eshop dat ze niet altijd snel reageren of alleenmaar te berijken zijn doorde weeks van 2tot4(bijvoorbeeld)
Psychotic

Antwoord #6 December 27, 2005, 00:41:13
edit2Rapporteer  
wat ik het nadeel vind van een eshop dat ze niet altijd snel reageren of alleenmaar te berijken zijn doorde weeks van 2tot4(bijvoorbeeld)

En dat is dus niet waar. Als je een beetje fatsoenlijke webshop hebt kun je door de weeks altijd even bellen en heb je binnen 12 uur antwoord op je email....
larssmits
Gast
Antwoord #7 December 27, 2005, 15:37:16
edit2Rapporteer  

En dat is dus niet waar. Als je een beetje fatsoenlijke webshop hebt kun je door de weeks altijd even bellen en heb je binnen 12 uur antwoord op je email....

De meeste reageren wel pas na een paar daggen. Als ik snel iets nodig heb dan heb ik het al ergens anders gekocht....

roberto. B

Antwoord #8 December 27, 2005, 18:48:45
edit2Rapporteer  
het grootste voordeel vind ik van een online shop dat je het vanuit je luie stoel kan bestellen. het nadeel is weer dat je het niet eerst kunt "bekijken" (lees vasthouden).

de prijs zal idd een voordeel zijn, ik weet niet hoe je kwa services zit bij een online shop maar dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk.

en als andwoord op je laatste vraag of het een hardnekkige concurent kan wezen?

mits je de boel goed opzet (emails snel beantwoorden telefoon, opnemen, en services leveren dan ben je voor kleine shopjes zeker een concurent en voor de grotere wat minder. (dit omdat de klant toch altijd wel naar een grote shop gaat om naar het materiaal aanbod te kijken enz....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.