Oostenwind in Texel

schepers

Maart 07, 2013, 20:59:20
edit2Rapporteer  
Ga morgen voor een weekje naar Texel.  Er staat een lekkere wind alleen vanuit het oosten, nu de vraag kun je hier Kite met oostenwind zo ja waar?
Menno de Vries

Antwoord #1 Maart 07, 2013, 21:08:18
edit2Rapporteer  
Ben twee jaar geleden op Texel geweest.
Voor zover ik weet mag je alleen aan de noordzee kant varen bij Ecomare en in de buurt van de vuurtoren helemaal aan de oostkant ven het eiland. Bij de vuurtoren wordt wel gewaarschuwd voor sterke stroming. Ook weet ik niet of je hier kan varen met oost.

Aan de wad kant zit een surfclub voor windsurfen (bij oudenschild in de buurt). Dit is ook niet echt geschikt voor oostenwind. Zeker niet als de wind naar noord oost nijgt. En kiten is hier volgens mij ook niet toegestaan.

Zal ook wel erg koud worden. De temperatuur is volgende week maar net boven het vriespunt.
schepers

Antwoord #2 Maart 07, 2013, 21:11:13
edit2Rapporteer  
Thanks dat word dus flink wandelen en uitwaaien OP het strand.
Menno de Vries

Antwoord #3 Maart 07, 2013, 21:17:04
edit2Rapporteer  
Dat denk ik wel. Is wel een leuk eiland.
geloof68

Antwoord #4 Maart 07, 2013, 21:54:32
edit2Rapporteer  
Ik heb in mei 2011 bij de windsurfclub gevaren met Oost 7, ik was de enige op het water. Is niet ruim om je kite daar op te laten, laat staan dat je moet vertrouwen op een windsurfer die voor het eerst een kite oplaat. Er schijnen wel een paar locals te zijn. Als je dit topic op Texel post, krijg je vast een paar reacties van locals. Veel plezier daar!
schepers

Antwoord #5 Maart 08, 2013, 08:51:50
edit2Rapporteer  
Kijk er is nog hoop!!! Ik zal eens iets posten op Texel hopelijk zijn er meer mensen die met dit kl#te weer het water op willen.
PieterK

Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #6 Maart 08, 2013, 09:30:54
edit2Rapporteer  
Je mag bij Oudeschild het Wad op. Kijk maar op http://www.kitesurfschooltexel.nl/ en dan bij locaties. Misschien kan de school je ook verder helpen aan een kitemaatje?
rkiefte

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Maart 08, 2013, 09:42:03
edit2Rapporteer  
bij cocksdorp kan je kiten. het beste met laag water goed te doen met ooste wind. bij oude schild is ook een mooie plek stroomt het stuk minder. ga waarschijnlijk ook zaterdag of zondag die kant op.
geloof68

Antwoord #8 Maart 08, 2013, 11:23:30
edit2Rapporteer  
Als je dit topic op Texel post, krijg je vast een paar reacties van locals.

Ik bedoelde hanglos i.p.v. Texel, daar kun je meer Texelaars vinden dan op KH.... en op Texel nog meer uiteraard, maar krijg je weer niet de info die je zoekt.
wazzaah

Antwoord #9 Maart 08, 2013, 18:52:07
edit2Rapporteer  
Officieel is het verboden op het wad daar, Texelaars zullen het risico af en toe nemen maar er zijn soms razzia's vanuit Den Helder
schepers

Antwoord #10 Maart 08, 2013, 20:59:40
edit2Rapporteer  
Ga morgen even contact zoeken met de surf school. Die weten wel wat en hoe met oosten wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.