Spierpijn

Darkwing
Gast
Augustus 07, 2005, 13:35:16
edit2Rapporteer  
Ik heb nou sinds vrijdag avond/zaterdag ochtend best wel veel spierpijn in mijn boven armen (of hoe heet dat?) ook een beetje in mijn buik en benen, maar dat is alweer weg, en was niet zo erg.

Ik ben al een keer in bad geweest, maar dat hielp niet echt.

Zijn er eigenlijk andere dingen die helpen tegen spierpijn?

Of moet ik gewoon geduld hebben?   :Smiley

(Is wel lastig, gitaar spelen gaat nou ook niet zo soepel... )
Bluecupra

Antwoord #1 Augustus 07, 2005, 13:47:17
edit2Rapporteer  
Mietje  loser
Ondabeach

Antwoord #2 Augustus 07, 2005, 13:52:52
edit2Rapporteer  
 Doorbloeding is het woord. Je spierpijn wordt veroorzaakt door melkzuur (afvalstof van de spieren), die bij normale belasting gewoon wordt afgevoerd via je bloedbanen.
In geval van overbelasting moet je dus zorgen dat je dat melkzuur kwijt raakt.
Om daar sneller af te komen moet je dus zorgen dat je lichaam goed doorbloed. Dit kan zijn door een rondje te joggen of door te fietsen. Niet overbelasten gewoon bewegen.

suc6
Darkwing
Gast
Antwoord #3 Augustus 07, 2005, 14:17:02
edit2Rapporteer  
Okee, bedankt fred.

Kan in een lekker warm bad gaan niet helpen?
bignelis

Antwoord #4 Augustus 07, 2005, 15:53:26
edit2Rapporteer  
Warm bad stimuleerd ook de doorbloeding....maar wat denk je dat beter helpt? bewegen of lui in bad liggen?
naish23

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 07, 2005, 17:15:27
edit2Rapporteer  
Doe je wel warming-up? En even rekken en strekken van tevoren natuurlijk...
Tom

Antwoord #6 Augustus 07, 2005, 17:18:13
edit2Rapporteer  
Gewoon vaker kite/ sporten dan went het Smiley Ik heb noooit meer spierpijn alleen als ik lang niks gedaan heb (winter ofzo)
beetje conditie op peil houden doet wonderen
kootsie

Antwoord #7 Augustus 07, 2005, 18:11:34
edit2Rapporteer  
Ik heb nou sinds vrijdag avond/zaterdag ochtend best wel veel spierpijn in mijn boven armen (of hoe heet dat?) ........

voorpoten?
Darkwing
Gast
Antwoord #8 Augustus 07, 2005, 18:19:10
edit2Rapporteer  
Gewoon vaker kite/ sporten dan went het Smiley Ik heb noooit meer spierpijn alleen als ik lang niks gedaan heb (winter ofzo)
beetje conditie op peil houden doet wonderen

Ja, als ik vaker kon kiten zou ik dat zeker doen, maar helaas is het strand een eindje rijden  (cry_kitesmiley)

En een warming up voordat ik ga kitesurfen is mischien wel een goed idee ja 
~Sjors RE-CO2

Antwoord #9 Augustus 08, 2005, 10:01:41
edit2Rapporteer  
Jij kan beter op schaken gaan.....

Is toch het aller lekkerste wat er is... Dat is sporten....

als je spierpijn hebt betekent dat dat je spiermassa aan het groeien en herstellen is.... IS JUIST GOED!!!

Dan heb je lekker gesport
KiteDemon

Antwoord #10 Augustus 08, 2005, 11:57:02
edit2Rapporteer  
Jij kan beter op schaken gaan.....

Is toch het aller lekkerste wat er is... Dat is sporten....

als je spierpijn hebt betekent dat dat je spiermassa aan het groeien en herstellen is.... IS JUIST GOED!!!

Dan heb je lekker gesport

Spierpijn is gewoon verzuring van de spieren. Dat wil nog niet  zeggen dat je spieren groeien of herstellen. Te veel, te vaak en te lang spierpijn duidt ook vaak op overtraining. Dan breek je dus alleen maar af en krijgen je spieren niet eens de kans om echt te herstellen. Juist de herstelperiode na een stevige inspanning is belangerijk voor de spiergroei. Zijn je spieren nog niet hersteld van een training en ga je er toch weer vol tegen aan dan zal je niet zo veel spiermassa eraan kweken. Rust is belangerijk. Hoe ouder je wordt hoe langer de herstelperiode.
(vandaar dat ik vandaag ook een rustdagje heb....) Dat kan ook weer eventuele blessures schelen.
kiteone

Antwoord #11 Augustus 08, 2005, 12:03:39
edit2Rapporteer  
Meer kiten mafkees dat moet je doen of je vriendin vaker een goed beurt geven komen die spiertjes eindelijk eens los
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 08, 2005, 12:11:57
edit2Rapporteer  
Spierpijn is niet erg, zolang het bij 2 daagjes blijft en het geen gillende pijn is. In beweging blijven, beetje masseren en heet bad kunnen prima helpen. Ook is het verder natuurlijk gewoon goed om te zorgen dat je in conditie komt/bent/blijft. Als je niet vaak kunt kiten zal je altijd wel stramme spiertjes houden na een goede dag... Das niet erg [vinnik zelfs wel een lekker gevoel]. Je kan er dus aan denken om je 'kite-spieren'  op een andere manier te trainen als je geen tijd hebt om te kiten...

Heel anders is 'val-pijn'.... Damn... Mijn nek voelt 'gewiplashed'  en mijn pols heeft het ook niet zo goed naar dr zin!! AU!!! - Het enige wat je hier aan kunt doen is gewoon zorgen dat je _als de donder_ leert kiten! (shame_kitesmiley)
Darkwing
Gast
Antwoord #13 Augustus 08, 2005, 12:14:02
edit2Rapporteer  
Meer kiten mafkees dat moet je doen of je vriendin vaker een goed beurt geven komen die spiertjes eindelijk eens los

Ehhh.. ik ben 13 :Smiley

Maar goed, ik woon een eindje van de zee af, en naar het strand rijden zit er de eerste paar jaar ook niet in.

Ik was gewoon beniewt of er iets tegen spierpijn was, ik heb de vorige keer ongeveer 5 uur gekite, zonder te eten/drinken, en met maar 3 minuutjes rust ofzo, dat was niet zo slim, daarvoor had ik ook maar een boterham gegeten. En dan ook nog dat pokke eind lopen op autoplaya, de volende keer neem ik wat drinken en eten mee, en ga ik wel gewoon rusten. En natuurlijk een warming up. 

Tjarlie: Nou is het alweer een stuk minder, ik had ook wel een beetje last van m'n polsen en enkels. Alleen als ik mijn spieren span voel ik het nog een beetje  ThumpsUp

kiteone

Antwoord #14 Augustus 08, 2005, 13:05:06
edit2Rapporteer  
Hmm, dat van die vriendin komt nog wel maar je moet gewoon in beweging blijven dan is de spierpijn het snelst over en als je niet veel op het water kan staan ga dan geregeld een stukkie te hardlopen of fietsen ofzo ..

beterschap
naish23

Geen avatar

Antwoord #15 Augustus 08, 2005, 13:16:07
edit2Rapporteer  
Vijf uur achter elkaar?!? Ja daar zou ik ook spierpijn van krijgen! En Sjors, jouw opmerking dat pijn juist goed is moeten we het toch maar niet al te serieus nemen?
Darkwing
Gast
Antwoord #16 Augustus 08, 2005, 13:26:16
edit2Rapporteer  
Vijf uur achter elkaar?!? Ja daar zou ik ook spierpijn van krijgen! En Sjors, jouw opmerking dat pijn juist goed is moeten we het toch maar niet al te serieus nemen?

Dat was niet slim nee, doe ik ook nooit meer!! Ik had ook heel veel honger, en dan nog dat hele eind terug lopen naar de parkeer plaats, de volgende keer maar een tas meenemen met drinken en eten!! Ik was helemaal uitgeput... Ik denk ook dat ik gewoon een beetje te enthousiast was, ik had 3 weken niet meer op het water gestaan, waaide lekker en het ging (dat vond ik zelf dan) wel goed!!
sanne

Antwoord #17 Augustus 08, 2005, 14:08:48
edit2Rapporteer  
hmmmm eens kijken... spierpijn, bovenarmen, doorbloeding, beweging...
 ListenToMe Rukken in bad!! Dat is in dit geval de beste oplossing  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.