Beginners op Scheveningen!

Buur

Antwoord #25 Augustus 29, 2005, 12:58:40
edit2Rapporteer  
@wacko... bedankt...

met zo veel leden...en daarbij de de mensen die niet lid zijn...
heb je een redelijk basis... en kan de gemeente minder makkelijk overgaan tot radicale acties als verboden... voor kiten. anders is er zeker wel wat te organiseren...

Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #26 Augustus 29, 2005, 18:04:50
edit2Rapporteer  
Ik ben geen _super_beginner meer, maar nog wel beginner... Het probleem wat hier geschetst wordt is heel herkenbaar. Het is alleen zo dat kiten zo populair aan het worden is dat de zgn. beginnersspots gewoonweg gevaarlijk worden door de drukte.
Als ik op een plek ga kiten waar ik weet dat ik de minste kiter ben voel ik me lullig omdat ik het idee heb anderen in de weg te zitten... Maar op een plek waar 80% van de 75 kiters [Oostvoorne] op het water niet [goed] weet wattie doet voel ik me ook niet al te prettig... Ik hoop op wat rustiger water als het weer koud begint te worden zodat ik volgende zomer zo goed ben dat ik op alle spots uit de voeten kan!
Maar ik kan me er dus wel wat bij voorstellen dat beginners zodra ze kunnen varen weggaan van de hele drukke, gemakkelijke spots.
KiteDemon

Antwoord #27 Augustus 29, 2005, 18:44:09
edit2Rapporteer  
Ik heb gister sinds een lange tijd weer op Scheveningen gevaren, en moet zeggen dat er veel mensen zwemmen in het start gedeelte. Daarbij ook nog veel belangstellende langs de waterkant (beter laat je je kite dus niet crashen op het strand tussen de menigte) De drukte op het water viel mee voor Scheveningse begrippen. Ik kon net hoogte houden met een 16, maar het merendeel moest na twee rakken toch terug wandelen tussen de mensen door. Verder strekdammen up- en downwind, absoluut geen beginnersspot! Heb ik het nog niet eens over de stroming.
Als beginner kan je beter wegblijven daar want vroeg of laat gaat het een keer mis. Echt relaxt is het ook niet varen door de bijna altijd aanwezige chop. Voor beginners is het dubbel en dwars waard om 3 kwartier in de auto te zitten en nog een kwartiertje te lopen op ex-playa. Daar zullen ze het veel sneller en op een veilige manier onder de knie krijgen en hun skills verbeteren.
b.v.o

Antwoord #28 Augustus 29, 2005, 18:46:53
edit2Rapporteer  
Ik kijk altijd of ik meer dan genoeg ruimte heb voor een sprong of omdraaien ben als de dood om op iemand te klappen.
Slis

Antwoord #29 Augustus 29, 2005, 19:31:10
edit2Rapporteer  
Scheveningen heb je als beginner niks te zoeken
alleen als je andere wil zien varen.

Ik woon zelf 15 min van Scheveningen vandaan,
maar ging pas kiten op scheveningen toen ik het echt kon
in die tijd ervoor altijd naar horst/zeewolden/oostvoorne etc

Zoals al is gezegt: strekdammen, sterke stroming, hoge golven
veel mensen en over algemeen veel kiters!

Gister was ik er ook, en verbaas me dan dat er een vader
met een klein kind in het water staat, beide met een helm en reddingsvest
dikke leash en staan te klungelen in het water!
Passie

Antwoord #30 Augustus 29, 2005, 19:40:59
edit2Rapporteer  
maar wat voor voordelen biedt jumpteam behalve een kluisje en een reddingsboot?

gnaagnaaaa... reddingsboot zonder  motor toch ??/
Mari Luz

Antwoord #31 Augustus 29, 2005, 20:18:53
edit2Rapporteer  
Ben beginner en heb lekker op een terrasje naar jullie zitten te kijken. Waag me inderdaad niet aan het water bij Scheveningen. Ik zag één persoon waarbij de kite tot een paar keer toe keihard naar beneden kwam. Vader en kind waar je het over hebt, waren volgens mij Frans, want zijn vrouw zat aan het tafeltje naast ons constant in onze oren te toeteren  ListenToMe
mazzomrx

Antwoord #32 Augustus 30, 2005, 14:33:45
edit2Rapporteer  

gnaagnaaaa... reddingsboot zonder motor toch ??/

eh...eten en drinken tegen een hele lage prijs??
Jappy

Antwoord #33 Augustus 30, 2005, 14:57:37
edit2Rapporteer  

gnaagnaaaa... reddingsboot zonder motor toch ??/

eh...eten en drinken tegen een hele lage prijs??

Haha, onze beachboy.

Om even in te haken op KiteDemon: Ik erger mij nu veel meer aan de zwemmers dan aan de beginners.
De beginners zijn duidelijker te zien dan een zwemmer. Bij het invaren zie ik de zwemmers meestal pas als ze nog maar een paar meter van mij verwijderd zijn. Het risico dat ik dan tegen zoiemand aan vaar vindt ik dan ook een stuk groter.

Verder is Scheveningen idd geen beginnersspot. Maar met de sluiting van vele andere spots en het groeien van de sport, is het natuurlijk te verwachten dat de beginners nu ook naar deze en andere (niet beginners-)spots uitwijken.
mazzomrx

Antwoord #34 Augustus 30, 2005, 16:37:32
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginner dus ik mag niet daar.....Wil ook helemaal niet daar....
Buur

Antwoord #35 Augustus 30, 2005, 18:03:23
edit2Rapporteer  
hahahahaha.... die mazzomrx.
Maar jij bent ook veelste gezellig voor scheveningen..... schater
Nee, had het er met jappy over... dat als je op de manier door gaat als nu.. je volgend jaar op scheveningen kan proberen, of wij komen naar kijkduin. kan jij op je slippers naar het strand..haha
KiteDemon

Antwoord #36 Augustus 30, 2005, 19:23:40
edit2Rapporteer  
Scheveningen is voor mij nog geen 20 min. rijden en de dichtsbijzijnde spot, maar de reden dat ik daar zelden kom is 1.de drukte, 2. de beruchte rode vlag, 3. de beperkingen met de windrichtingen, 4. op één of andere manier altijd vlagerig, 5. altijd choppy en heel zelden cleane golven.
Scheveningen is één van de meest a-relaxte spots van Nederland en voor beginners al helemaal niet geschikt.
Binnen 50 min. rijden uit omgeving Den Haag zijn er plenty andere spots die stukken beter zijn met betere condities dan Scheveningen.
mazzomrx

Antwoord #37 Augustus 31, 2005, 11:07:52
edit2Rapporteer  
Een winterpak heb ik al. Nu nog de muts en handschoenen!

Zo gezellig in Scheveningen dat al bij Puk een bon heb terwijl ik geen lid ben. Vind dat wel relax!

Maar ik als beginner peins er niet over om daar het water in te gaan! Zelfkennis is errug belangrijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.