afstellen voetbanden: strak of beetje los

wouterb

Mei 28, 2010, 12:11:18
edit2Rapporteer  
Ik vaar met veel plezier op een Dimitri Pro 131 (2008)

Ik heb gemerkt dat ik mijn voeten verdraai in de strap. voorste voet naar buiten en de achterste min of meer recht. dit wisselt dus als je keerd.

Nu merk ik dat ik na verloop van de sessie pijn krijg aan de buitenkant van mijn voorste voet. Dit trekt weer weg als je de andere kant op vaart, maar keert steeds (sneller) weer terug. Pijn zit tussen hiel en het punt dat aan de voorzijde tegen de strap drukt.

Ik heb nu geprobeert met 'losse' en 'strakke' banden te varen. beide lijken geen soelaas te bieden.

De strakke variant heeft nog een nadeel en is dat je als alles nog droog is je voeten nauwelijks in de straps krijgt.

ideeen? Kromme voeten? beroerde straps/pads?  Huh
KiteFEEL

Antwoord #1 Mei 28, 2010, 12:53:40
edit2Rapporteer  
Ook altijd last gehad met vorige pads.
Vooral, omdat mijn voeten behoorlijk smal zijn. Bij sommige tricks lag mijn boardje zo uit. Erg vervelend.

Heb nu de 2009 North Pads+Straps. Deze zijn echt super.
Goede grip en veel demping bij het landen.

Ik hou deze ook mooi voor op mijn volgende boardjes!
wouterb

Antwoord #2 Mei 28, 2010, 12:58:30
edit2Rapporteer  
Maar wat was de oorzaak, dan?

prut pads? straps te breed?
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Mei 28, 2010, 13:10:38
edit2Rapporteer  

Probeer eens een boardje van een van je kitematen en vergelijk.

De pads en straps op mijn nobile 555 van 2006 waren ook prut..
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 28, 2010, 13:14:49
edit2Rapporteer  
DIe pad/straps zijn prima!. Een enorm verschil met nobile pads uit 2005 t/m 2009 om maar een voorbeeld te geven.

Echter, zoveel mensen, zoveel verschillende soorten voeten. Niet alleen de schoenmaat varieert.

Zelf heb ik ook skywalker pads (2009, 2010) en verdraai ook mijn voeten zoals jij doet. Ik heb echter geen enkel probleem, tenzij de straps te los zitten, of niet goed verstelt:

Wat je kunt proberen is ervoor te zorgen dat de strap aan de "buitenkant" goed aansluit op het pad. Ik kreeg pijn in mijn voet omdat ik tegen het canvas aanzat, en niet tegen het zachte gedeelte van het pad. M.b.v. het klitteband kun je dat aanpassen. Probeer dat eens!
Kitepilami

Antwoord #5 Mei 28, 2010, 14:21:50
edit2Rapporteer  
Op zoek naar de juiste straps (heel persoonlijk, veel uitproberen), of aanpassen door bijvoorbeeld delen op te vullen met neopreen of juist weg te snijden. Dan hoef je ze niet meer te strak zetten en sluiten ze perfect rond je voet aan.

Ik heb mijn Skywalker 2009 voorzien van Litewave straps/pads. Heel wat modificaties nodig om die erop te krijgen (andere breedte en dubbele bevestiging op Skywalker). Ook bij die moest ik deels neopreen wegsnijden en bij mijn tenen opvullen, maar zitten nu wel perfect om mijn voeten. Hierdoor zitten mijn voeten goed geborgd, zonder dat ze worden afgekneld.

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Mei 28, 2010, 19:54:48
edit2Rapporteer  
Er zou eigenlijk een soort van ontwerper moeten zijn die in één keer afrekent met AL het gezeik met straps en pads.
jesse.

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7 Mei 28, 2010, 20:15:31
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook de 2008 skywalker. heerlijk boardje! Grin

Nooit problemen mee gehad, maar het is toch logisch dat je voet een beetje draait als je weer de andere kant opvaard? Wink

Nu waren pas de Pads versleten, heb ik er maar brunotti pads op het boardje gedaan met de ouwe straps. dat was niet egt bebaald lekker, want op een gegeven moment sleet heel dat zachte randje weg van de strap.

Dus de straps en pads die er officeel op zitten zijn egt wel goed, want als ik er een nieuwe pad op zet... werkt het niet meer!  Tongue
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Mei 28, 2010, 21:12:36
edit2Rapporteer  
Er zou eigenlijk een soort van ontwerper moeten zijn die in één keer afrekent met AL het gezeik met straps en pads.

AHUM..................... Wink Cool

any progress yet?
Idefixe

Antwoord #9 Mei 28, 2010, 21:27:01
edit2Rapporteer  
Voor mij op dit moment niets anders meer dan de North 2009 pads/straps  ThumpsUp
Sjempoe

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 28, 2010, 22:04:39
edit2Rapporteer  
Ik herken dit probleem bij mijn Crazy Fly board

ik verdraaide mijn voorste voet hier ook altijd extreem in met als gevolg zere voeten en knie.

- Volgens mij leken de pads namelijk precies op die op jouw board zitten
- Een ander probleem was dat ik iedere keer tijdens een sprong of trick me board verloor. Dit kwam merendeels door de straps die veelste ver na voren zit ( boven me tenen ) ookal heb ik maat 45.

+ Nu heb ik North 2010 pads/straps op me boardje en die zijn goddelijk.
+ Geen probleem meer met verdraaien
+ Heerlijke zachte pads + instel mogelijk heid van hardheid pads
+ Straps staan bol waardoor ik  met mijn wreef van mijn voet veel vaster in mijn pads zit Smiley Het board blijft aan mijn voeten Smiley

Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Mei 28, 2010, 22:15:39
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het er gewoon op aan komt dat jullie diverse boards / pads moeten uit proberen.
Smaken verschillen en dus moet je opzoek gaan naar je eigen ultieme pads Grin
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Mei 29, 2010, 11:28:17
edit2Rapporteer  
Probeer eerst nu eens wat ik heb beschreven, kan je een hoop geld besparen!
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #13 Mei 29, 2010, 12:06:49
edit2Rapporteer  
Gewoon doorgaan totdat je voet aan de pads en straps went scheelt ook in geld Grin
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 Mei 29, 2010, 12:31:27
edit2Rapporteer  
Gewoon doorgaan totdat je voet aan de pads en straps went scheelt ook in geld Grin

Je bedoelt dat er genoeg eelt en lidtekenweefsel op zijn voet ontstaat?  schater
wouterb

Antwoord #15 Juni 01, 2010, 08:18:01
edit2Rapporteer  
Vaar al een tijdje met deze plank, dus veel meer wennen al niet 1-2-3 soelaas bieden.

de aanhechting even bekeken maar dat sluit bijna naadloos.
Ik heb ook niet het idee dat het contactpunt het pijnpunt is
Pijn zit meer onder de voet.
Op het gevaar af dat het er heel geforceerd uit zou gaan zien ben ik even meer gaan analyseren hoe mijn houding op het board is.

Door het optillen van mijn tenen (Niet te veel anders krijg je bulten, las ik verderop) draait ook je voet op z’n buitenkant. Dit geeft druk op de plek waar ik na verloop van tijd pijn voel.

Vervolgens bewust geprobeerd de voorvoet/tenen te ontspannen en dat voelt beter. Inclusief af en toe toch doen om het op het board te remmen.
Weet niet wat het effect is op hoogtelopen (minder? waaide hard genoeg, lukte zowieso wel)

Nog even vaker/langer proberen om te zien of het echt werkt.

thnx voor de input.
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #16 Juni 02, 2010, 15:26:07
edit2Rapporteer  
Zat te denken, is het niet wat om er wakeboard bevestiging op te zetten. Voordeel is je raak je boardje ook niet kwijt... Ben benieuwd of er iemand hier ervaring mee heeft.
stefanatix
Gast
Antwoord #17 Juni 02, 2010, 22:09:37
edit2Rapporteer  
Ik heb ook die plank gehad echt n top board .Smiley
pads en straps zijn ook gewoon goed .
Weet je wat je ook eens kan proberen om de straps om te draaien (wreefkant naar de  tenen .
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #18 Juni 02, 2010, 22:44:28
edit2Rapporteer  
Ik heb hem ook (dacht dat ik naast Michiel de enige was) en heb er ook tijdje last van gehad. Nu vaar ik nog met schoentjes, dus dan heb ik er geen last van.

Volgens mij had ik mn straps verkeerd om ofzo waardoor er veel ruimte was en ik er beetje thuis ging met mn voet...
Maar goed...zijn verder erg lekker.

Succes!
Morres

Antwoord #19 Juni 02, 2010, 23:49:58
edit2Rapporteer  
neopreen i nde sok van de straps Smiley werkt TOP, comfortabeler, warmer in de winter en strakker
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.