TjeerdSJ
|
Tis meer de veiligheid met mensen om je heen, dat er gewoon toezicht is... Weet niet hoe het overdag is met mensen op zee, maar het liefst zit ik toch wel bij een wat drukker strand o.i.d, maargoed. Ik vind het ook maar jammer, kan eigenlijk nergens terecht, terwijl ik hier wel met m'n spullen zit en wel erg zin heb om te gaan.. Heb met me bestte spelling een brief geschreven:
Beste meneer/mevrouw,
Ik wil u graag mijn probleem voorleggen omdat ik aan neem dat u een goede onafhankelijke visie over mijn probleem kan vormen. Toen ik op vakantie was in Egypte heb ik les genomen, in Nederland enthousiast om het verder te leren, mijn eigen set aangeschaft en nog 1 prive lesje genomen om de puntjes op de I te zetten. Toen ik eenmaal klaar was en ik goed genoeg bevonden was nu zelf het water op te gaan moest ik maar eens uitgaan zoeken hoe het ging in katwijk/noordwijk. In Noordwijk en Katwijk zijn 3 verenigingen: KBS, Airtime en KSN. Bij KSN moet je hoogte kunnen lopen om lid te worden, dit kan ik echter nog niet. Hoewel mijn vrienden daar wel zitten is het mijn doel om daar lid te worden, daarom wil ik voor nu het goedkoopste abonnement omdat ik zo snel mogelijk wil overstappen. Airtime was 170 euro voor het 1ste jaar en wordt het vervolgens 70 euro per jaar. Bij KBS was het 75 euro, mooi bedrag en daarom ging ik daar informeren. Echter kreeg ik de reactie dat ik niet lid mocht worden omdat er een wachtlijst is. Nu wil ik het liefst goed, en veilig kite-surfen daar behoort tot mijn mening ook een tikkeltje toezicht en beschikking over eventuele hulp door reddingsbrigade mocht het ooit misgaan. Bij langervelderslag(noordwijkerhout) is dit niet het geval, vandaar dat ik daar liever niet wil kite-surfen. Maar nu mijn vraag, hoe en waar moet ik dan gaan kitesurfen. Ik heb nu toch al veel geld in deze mooie sport gestoken en zou wel graag binnenkort het water opgaan voor de echte drukte. Zonder daar weer 170 euro neer te tellen waar ik maar een maandje of 2 gebruik van maak. Omdat ik dan overstap naar KSN.
Ik hoor graag van u,
Tjeerd Schmit Jongbloed
|
|
|
|
haast - te - recht
|
ja pik , je slaat de spijker op z'n kop.
vind zoals eerder vermeld dat er nergens een leden stop mag zijn. en zeker geen voorwaarden om lid te worden. in de toekomst zal je nog een handelpass moeten kunnen om lid te worden .
te gek voor worden
|
|
|
TjeerdSJ
|
Mooi van de goede reacties, ik verwacht ergens volgende week reactie omdat ik aan neem dat ze dit binnen NKV ook wel gaan overleggen.
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Heey Tjeerd, Ik zit met hetzelfde probleem. Ik woon in Gouda dus Scheveningen/Katwijk/Noordwijk zijn voor mij het dichtste bij, alleen is Scheveingen de enige plek waar je geen lid hoeft te zijn en waar ook de reddingsbrigade dichtbij is (en makkelijk met OV!). Nu ben ik al lid in Wassenaar omdat mijn neefjes daar surfen, maar ik kom ook graag in katwijk en noordwijk.
Ik hoor graag wat de reactie op je brief is! misschien is er iets van een combi-lidmaatschap te regelen?
Trouwens voor jou persoonlijk, je kan ook proberen om gewoon hier en daar een paar keer te oefenen, hoogte lopen heb je in een paar dagen geleerd, en dan kan je lid worden bij KSN
|
|
|
Senna
Geen avatar
|
ow fijn, hier ga ik dus straks ook mee te maken krijgen als ik mijn kamer heb in noordwijk
|
|
|
KaleKiter
|
@Tsjeerd,
Spijtig zeg dat je niet meer erbij kan bij ons op de KBS. Hoop dat je toch je weg vindt naar zee zodat je snel met je maten op bij de KSN aan de slag kan. Suc6
Ciao, Pieter
|
|
|
TjeerdSJ
|
Reactie: Hi Tjeerd, Ja, lastige dingen! Wat betreft het oefenen met hoogtelopen ben ik zelf altijd meer fan van binnenwater, waar het IJsselmeer natuurlijk helemaal perfect is. Kniediep water, waarin je terug kunt lopen eventueel als je te ver downwind gaat. Voor toezicht en hulp blijft de beste manier om te kunnen kitesurfen: het buddysysteem. Zoek iemand die al beter kan kiten (in dit geval de vrienden die je noemt) en vraag ze of ze mee willen naar een toegankelijke spot, die er daar genoeg zijn. Ga hier rustig oefenen, met de meer ervaren kiters die je in de gaten houden. Hoewel de Reddingsbrigade in het leven is geroepen voor het redden van mensenlevens, is dit natuurlijk pas als er nood aan de man is. Voorkom dit, door altijd met bekenden het water op te gaan! Ik hoop dat je er iets mee kunt, qua lidmaatschappen ed. zal je er, als je die voorkeur hebt, gewoon aan moeten geloven! Gr, Thijs Vunderink Veel wijzer ben ik er nou ook weer niet van geworden
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Volgens mij moet je gewoon lekker gaan kiten met een buddy bij langevelderslag, noord van airtime of zuid van KSN. Daar mag je gewoon kiten. Wind echt prut vandaag, net niet de goeie richting
|
|
|
TjeerdSJ
|
Hmm, ik vind het toch nog steeds een beetje een rommeltje in noordwijk/katwijk. Eigenlijk vind ik het gewoon geenstijl om een soort van slot op dat enige stukje te gooien. Een vereniging OK, maar verplichten vind ik een ander verhaal en dan al helemaal zeggen dat je vol zit. Ik ga nu bij beachbreak, wat eigenlijk niet mogelijk is voor buitenstaanders(niet "eigenkweek" ) maar hij wil wel 1x een uitzondering maken. Omdat het eigenlijk een Les plaats is, en niet bedoeld is voor vrij-kiters. Eind goed al goed dus, maar toch ben ik bang voor de nieuw komers met het zelfde probleem. Want er wordt veel gepromote voor kitesurfen door bijv ruben in kranten of op nu.nl bijvoorbeeld.
|
|
|
Jeromez
|
Het is ook geen stijl dat er niet een betere leden regulering plaats vindt. Ben blij dat je bij beachbreak kan kiten, de groeten aan Hank
|
|
|
Yoram
|
Was vorig jaar o.a. lid bij BeachBreak, goed te doen met het OV. Ondanks dat het geen stijl is dat men een stukje zee opeist is het voor jou gelukkig toch nog eind goed al goed.
Ander alternatief is anders om bij The Spot te komen kiten. Trein stopt (iets langer treinen afhankelijk waar je vandaan moet komen) op loopafstand en je bent geen lidmaatschapgeld kwijt. Daarnaast een relaxte tent en de reddingsbrigade staat erachter. En als je nog niet zo zeker bent kan je altijd op dit forum een buddy zoeken, of daar even aan wat kiters vragen of ze je een beetje in de gaten willen houden.
|
|
|
TjeerdSJ
|
Ach, ik ben nu voorzien. Lijkt me een hele gezellige club, en de faciliteiten zijn daarnaast ook nog eens nice Maar ik heb geluk gehad
|
|
|
|
haast - te - recht
|
heerlijk die echte zomer avonden. morgen mischien weer zo'n avond en uiteraard lekker biertje achteraf toch mick..
|
|
|
TjeerdSJ
|
Ik snap nog niet echt de wind mogelijkheden met kitesurfen in noordwijk. Wie kan me dit uitleggen? Wanneer is het verantwoord om te gaan, en wanneer niet?
|
|
|
haast - te - recht
|
hey tjeert. kijk voor de wind richting op de Guru van airtime. rood is land/grijs water. als de groen pijl dus in het grijs staat kan je varen en anders is hij aflandig en gevaarlijk om terug te komen . dacht windmeting.nl
|
|
|
KaleKiter
|
Ik snap nog niet echt de wind mogelijkheden met kitesurfen in noordwijk. Wie kan me dit uitleggen? Wanneer is het verantwoord om te gaan, en wanneer niet?
Tot een knoop of 20 is het verantwoord voor beginners als wij. ervan uitgaande dat je met een 10m2 vaart en rond de 80 kilo weegt. Ciao, Pieter
|
|
|
KaleKiter
|
Bij de KBS was het deze zomerdag ook zeer lekker varen!!!! PS morgen spierpijn denk ik
|
|
|
Micky
|
Hee Tjeerd, op Katwijk/Noordwijk kan je varen als de wind tussen de 210 en 30 graden zit. Op windmeting.nl staat idd een duidelijke windroos. Die staat op het dak bij Airtime. Je kan ook actuelewaterdata.nl checken en dan bij wind de windrichting aanklikken. Is echter alleen beschikbaar voor IJmuiden en HvH. @Haasterecht, u heeft een PB.
|
|
|
TjeerdSJ
|
Sla vandaag even over denk ik, moet nog even een boardhandle vast maken op me beginnersboard. Is nogal wat gezeik, het is wel geboord maar het is dan weer engels schroefdraad. Gezeik
|
|
|
haast - te - recht
|
gezien micky. even afwegen en m'n set verkopen . wil wel ff een keer varen met jou kite .
|
|
|
Jeromez
|
Kijk maar uit alijk verkoopt ie je nog z'n jeep En vraag een beetje korting van die uitzuiger Morgen eind van de middag komt er weer een beetje woei. Wellicht dat ik ff tijd heb! Laatste weken erg druk op werk helaas
|
|
|
Micky
|
Kijk maar uit alijk verkoopt ie je nog z'n jeep En vraag een beetje korting van die uitzuiger Dimmen hé krullenbol! Jeep is NIET te koop! Of iemand moet heel veel geld kwijt willen... Heb nog wel een boot in de aanbieding. @Haasterecht, uiteraard mag je aan mijn kite hangen. Je was maandag zo snel omgekleed dat ik niet eens de tijd kreeg om het aan te bieden. Je zal het wel koud hebben gehad....
|
|
|