Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Op de manier dat jij het schets met al die windmeters, cams en poespas ga je redelijke kosten maken. Veel eenvoudiger is het om de manier van Evan te nemen (heb hier zelf 1 jaar terug al met een programmeur naar gekeken overigens (de data kost wel wat btw)) en een dedi bak neer te zetten (zou beginnen met een simpel vps servertje en dan upgraden indien nodig).
Maar zal hieronder je vragen maar is beantwoorden:
Zien jullie de waarde van een website waar je live de wind kan volgen eventueel met live cam?
Mwah, op zich hebben we al een aantal websites en met wat kunst en vliegwerk kan je best de wind inschatten per spot. Het is eenvoudiger, makkelijker en overzichtelijker dus het heeft wel een toegevoegde waarde maar het is niet iets wat ik per se zou missen.
- Welke spots zou jij deze data het liefst voor zien?
Ik denk dat je beter niet met spots kan werken maar beter met regio's. Bijvoorbeeld dus 3 meetpunten in Zeeland, 3 meetpunten in Zuid-Holland, 3 in Noord-Holland enz. Per spot is het alleen betrouwbaar als je met eigen windmeters gaat werken per spot en anders krijg je altijd te maken met een berekening. Het meest eenvoudige is dus deze techniek (zou je eventueel ook met eigen windmeters kunnen doen en is goedkoper dan dat je voor elke spot apart een windmeter ophangt).
- Voegt een live cam iets voor jou toe?Nee, zijn al voldoende spots met cam.
- Zou je bereid zijn lidmaatschap gelden te betalen voor de dienst? -> Zo ja, hoeveel?Nee, tenzij je per spot een meter hebt hangen. In alle andere gevallen kan ik met men eigen gegevens de wind binnen 10seconde wel inschatten per spot. Denk ook dat je het (terug)verdienmodel heel anders moet ontwikkelen dan lidmaatschapsgelden. Ik zou eerder denken aan adverteerders en dergelijke.
O ja, mocht je besluiten over te gaan tot iets dergelijks dan zou ik basic beginnen maar zeker langzaam uitbreiden met een aantal features om meer toegevoegde waarde te creeeren dan alleen de wind statistieken ansich.
Mocht je nog goede domeinnamen zoeken, ik heb nog kitespots.nl/.be en kitespot.nl/.be en een hele rits namen liggen.