Welke 2007 kite?

RonnieRotonde

Antwoord #25 November 03, 2006, 07:51:32
edit2Rapporteer  
Hey! Ik ben afgelopen zomer begonnen. Ik heb zelf een 9 meter 2006 Waroo.. echt een relaxte kite.. blijft lekker stabiel hangen en heeft super simpele 4 lijns setup. Enige tegen de waroo zou ik de afwerking noemen, die is iets minder dan merken als north en naish.

Hier naast heb ik een 14 meter Torch II (2006 Cshaped). Dit is een lekkere kite met ook goede depower en afwerking. Je hebt in de grote maten naar mijn mening niet echt bow nodig, aangezien minder wind stabieler is, dus je hoeft geen/minder harde vlagen op te vangen dan.

Maarreh een grote bow kan natuurlijk ook, is misschien alleen wel leuk als je begint om de verschillen een beetje te voelen tussen C shaped en bowkite.

Ik hoor altijd wel dat de kleine maten bow's vaak beter bevallen (door de meer ervaren kitesurfers) dan de kleine. Minder lift en snelheid bv. En dat heeft een grote C dan weer wel. Correct me if i'm wrong folks.

Waroo 9 is iig lekkere kite!

Succes

Gr,

Roland

PS: Heb nog een 12 meter Torch II te koop (zonder bar en met reparatie voor 300 euro). Goeie kite professioneel gerepareerd door kiterepair.
Joshua

Antwoord #26 November 03, 2006, 17:50:45
edit2Rapporteer  
De afwerking van het 2007 model is stukken beter dan het 2006 model, verder heb je de 2007 waroo 13 m2 voor 1100 euro en de 9 voor 880. In verhouding is dit dus even duur als een boxer 2007 uit Duitsland. Zelf heb ik alleen nog niet met de boxer gevaren, maar de waroo 2007 beviel mij erg goed. Zelf raad ik wel aan om ze beiden te testen..

Als je vragen hebt over de waroo of foto's wilt, vraag maar...
**NN**

Geen avatar

Antwoord #27 November 03, 2006, 22:07:05
edit2Rapporteer  
Voor een zwaardere rider moeten de eigenschappen van de kite aangepast worden. Hier heeft CARVED kiteboarding van 1 kite, de CARVED Unit, twee reeksen uitgebracht, namelijk een M en een L reeks. De L reeks is specifiek ontwikkeld voor de zwaardere riders en levert juist die power die de zwaardere rider nodig heeft zonder in te boeten op andere eigenschappen.

Dit heeft tot gevolg dat een zwaardere rider een evengrote maat kan opzetten als een lichte rider en evenveel fun heeft in het kiten.

Kijk even op www.carved.be onder Unit Kites !

Voor een test kan je ook vrijblijvend contact opnemen met Carved Kiteboarding Benelux.
tjoosten
Founding Father

Antwoord #28 November 04, 2006, 21:39:33
edit2Rapporteer  
Het gaat bij aanschaf volgens mij niet zo om het merk, maar wat wil je.. Wat ik iemand zou adviseren zonder te weten hoevaak je gaat kiten, waar en wat voor een omstandigheden zou ik volgende zeggen:

Voor jou gewicht moet je zoeken in 15 en 12 meter.
Waarschijnlijk vind je een hybride (zoals de link slingshot, rebel van north) of bowkite van alle merken zoals cabrina, naish, f-one en airrush) het fijnst om te starten.
Let op het safety systeem. Laat iemand je uitleggen hoe het werkt en vooral simpel zijn en werken! Dit is vaak veel belangrijker dan de kite want in een noodgeval moet je het safety kunnen bedienen. Als je dat weet is leren ook relaxter.
Koop een tweedehands board van minimaal 135 cm lengte.

Hopelijk kan jij hier wat mee.

Thomas
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.