Kite valt uit de lucht.

Mark-Fizzer

November 04, 2006, 20:13:13
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Ik heb sinds heel kort een best waroo 14 m.
Nu was ik vandaag voor het eerst ff op het strand om te Flyboarden.
Vind de kite erg goed en de depower ook super...

Maar wanneer ik de kite aan de rand van het venster zet op bijv 1 meter van de grond, heeft hij de neiging om, wanneer ik hem wel weer rustig naar 12 uur wil sturen, op zijn trailing edge te vallen...Dus hij vliegt zeg maar achterwaarts....
Foute afstelling of een andere oorzaak??

Thanks alvast  ThumpsUp ThumpsUp
Kevin

Antwoord #1 November 04, 2006, 20:31:11
edit2Rapporteer  
Meschien te weinig wind en anders fouten afstelling Wink
Zou niet weten wat je moet veranderen dan omdat ik geen warro vlieg maar denk gewoon te weinig wind
dowiej
Gast
Antwoord #2 November 04, 2006, 20:42:42
edit2Rapporteer  
stuurlijntjes korter:)
marc010

Antwoord #3 November 04, 2006, 20:47:08
edit2Rapporteer  
Heb je de stuurlijnen op het 6e (eerste knoopje vanaf de kite) gezet?? Gebruik het 2e knoopje. Hierdoor worden je stuurlijnen iets langer. Als ik mijn 12m op 9 uur heb staan en wil naar 12 u dan DE power ik de kite waardoor hij sneller vliegt. Dan gaat ie  makkelijk naar 12 u.

Heb zelf altijd de 2e 3e of 4e knoop gebruikt. Bij de eerste knoop kan ie volgens sommige kiters inverten. Heb dit nooit zien gebeuren. 
WaZuP

Antwoord #4 November 04, 2006, 20:51:55
edit2Rapporteer  
de stuurlijnen niet op het achterste knoopje zetten maar ergens halver wegen.

of het was te weinig wnd
Jolien.

Antwoord #5 November 04, 2006, 20:53:27
edit2Rapporteer  
ja, doe je stuurlijnen op het 2e knoopje, ik had er eerst ook last van (wel minder) maar nadat ik m'n lijnen had versteld was er niks meer aan de hand!
tjoosten
Founding Father

Antwoord #6 November 04, 2006, 20:57:47
edit2Rapporteer  
Hi de waroo is een Bow type kite waarbij je volgens mij de angel of attack (dus hoe de kite in de lucht hangt meer naar voren versus een beetje naar achter) verandert door te poweren en depoweren. Bij bow kites hoef je volgens mij alleen je bar goed aan te trekken en dan zou die niet meer uit de lucht mogen vallen, zelfs met heel weinig wind. Er is natuurlijk een ondergrens want zonder wind valt elk zeil uit de lucht.  loser

Ik weet niet of waroo dit ook heeft maar meeste C-shape kites hebben op de leading edge twee soms drie bevestigingspunten. Eén helemaal tegen de rand (zover mogelijk omhoog) en ander wat meer naar achter. Als je je powerlijnen (dus waar je aan hangt, niet je stuurlijnen) iets meer naar achter plaatst dan vangt je kite, ook al is ie gedepowered, meer wind. Je kantelt als het ware de kite een beetje naar achter.  Hierdoor heb je wel meer wind in de kite maar met het nadeel dat ie meer tegenwindse druk krijgt en dus minder goed aan de wind vaart. Hij blijft dan wel beter hangen...

gr.

Thomas
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #7 November 04, 2006, 21:05:17
edit2Rapporteer  
Ik denk gewoon dat je kiteskill te wensen overlaat  (tong_kitesmiley)
Nee hoor Mark  InLove
Ik weet niet of het ook voor een bow geldt, maar bij erg weinig wind valt mijn kite achteruit als ik juist de bar te veel aantrek, dus minder aan je bar trekken ouwe zou ik zeggen.
robin..

Antwoord #8 November 04, 2006, 21:31:12
edit2Rapporteer  
ja bar van je af helpt
Mark-Fizzer

Antwoord #9 November 04, 2006, 21:55:29
edit2Rapporteer  
@Robin: Nerd ;-))

@ de rest: De wind was in mijn ogen prima en steady. Was op wijk aan zee volgens het report 4 tot 5 bft.
Ik had de stuurlijnen op het laatste knoopje (5e) gezet, dus dicht bij de kite.
Dit deed ik omdat ik daarvoor de lijnen op het tweede knoopje had staan, maar de kite dan pas lekker ging sturen wanneer ik de 100% gepowerd had...
Op het 5 knoopje stuurt hij op halve kracht al veel feller. Dit vind ik persoonlijk prettig, maar zal de lijnen zeker eens op het 2e knoopje zetten en kijken of hij dan niet terug tuimelt het windvenster in....
Thanks allemaal exclusief Robin wheeheh
KiteDemon

Antwoord #10 November 04, 2006, 22:00:26
edit2Rapporteer  
Dat terug tuimelen komt door dat je de kite stalt. Dus te veel powerd. Even de bar van je afduwen om de kite wat snelheid te geven en hij vliegt weer naar voren.
marc010

Antwoord #11 November 04, 2006, 22:12:31
edit2Rapporteer  
Vraagje @ mark crx:: Ga je gewoon stunten op het land..... lijkt my ook wel cool maar zou het zonde vinden als ie ontpolft na een zachte crash op het land...Ik zie trouwens niemand land boarden met zo n ding.. Maar met de kou en de ervaring van mij ga ik het water niet meer in. Toch lijkt het me leuk om op het strand te  kiten. Voorlopig begin ik er nog niet aan.....
larssmits
Gast
Antwoord #12 November 04, 2006, 22:14:43
edit2Rapporteer  
2de of 3e knoopje vanaf de kite.

rest niet gebruiken, die andere knoopjes zijn er alleen voor als je een andere bar gebruikt.
tom_beul
Gast
Antwoord #13 November 04, 2006, 22:19:37
edit2Rapporteer  
BAR VAN JE AF!

Hebben te veel mensen (beginners) met een bow, die willen zo veel depoweren dat de kite gaat backstallen en daardoor naar achter gaan vliegen ...
robin..

Antwoord #14 November 04, 2006, 22:41:57
edit2Rapporteer  
 loser
lulletje driehoek
Gast
Antwoord #15 November 04, 2006, 23:23:24
edit2Rapporteer  
Gewoon een goeie kite kopen en geen troep zoals Best. schater
Frank77

Antwoord #16 November 05, 2006, 00:09:38
edit2Rapporteer  
BAR VAN JE AF!

Hebben te veel mensen (beginners) met een bow, die willen zo veel depoweren dat de kite gaat backstallen en daardoor naar achter gaan vliegen ...

typo: BAR van je af is depoweren; bij teveel poweren stallt de kite, dan zit je dus te ver; bij te weinig power op de lijnen wil hij ook wel eens over je heen vliegen. Kortom: de gulden midden weg oftwel kite skills met de juiste afstelling.

robin..

Antwoord #17 November 05, 2006, 03:05:15
edit2Rapporteer  
lulletje driehoek   ik zech niks
Mark-Fizzer

Antwoord #18 November 06, 2006, 22:58:12
edit2Rapporteer  
Heb vandaag tijdens het flyboarden de andere afstelling gebruikt en dat is qua stallen, of beter: niet stallen, een betere afstelling.
Alleen stuurt de kite nu pas echt fel als je 100% powerd. Ik ben nog ff op zoek naar de gulden middenweg.
Was wel ff ok, op wijk aan zee trouwens. Jammer van de vloed... Toen was er geen ruimte meer om te cruisen...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.