Alferink
|
Aan de rand van het windvenster, je kite met de LE flink richting grond naar beneden laten komen, op de grond, LE (bijna) helemaal op de grond, en dan de bovenste lijn binnen halen tot hij goed in de wind ligt.
Moet je alleen wel zeker weten dat hij zonder zand oid erop kan blijven liggen. ZOdat je erheen kan lopen.
|
|
|
|
diederik
|
5yh=vijfde lijn...hij bedoeld juist dat je je kite zo ver mogelijk het windvenster in moet krijgen zodat hij zo'n beetje als een dood vogeltje met de leading edge op de grond knalt. Op het moment dat hij met de leading edge de grond raakt moet je een paar flinke rukken aan je bovenste sturrlijn geven zodat hij met de neus in de wind op het zand valt. Deze manier werkt met weinig wind het beste, maar als ie weer wind pakt is het minder en kan het misgaan.
Met meer wind haal ik de fijfde lijn snel binnen als de kite vlak boven de grond hangt, dan ren ik snel naar de positie dat ik recht voor mijn kite sta (rug naar de wind). Nu ligt je kite netjes op zn ruggetje op het strand. Hou nu spanning op je 5th en je powerlijnen en volg deze lijnen tot je bij je kite bent. (Door zowel op de 5th als op de stuur of powerlijnen spaaning te houden blijft je kite op zn rug liggen en gaat ie niet ondersteboven in de lucht zweven).
|
|
|
wimo
|
5yh=vijfde lijn...hij bedoeld juist dat je je kite zo ver mogelijk het windvenster in moet krijgen zodat hij zo'n beetje als een dood vogeltje met de leading edge op de grond knalt. Op het moment dat hij met de leading edge de grond raakt moet je een paar flinke rukken aan je bovenste sturrlijn geven zodat hij met de neus in de wind op het zand valt. Deze manier werkt met weinig wind het beste, maar als ie weer wind pakt is het minder en kan het misgaan.
Met meer wind haal ik de fijfde lijn snel binnen als de kite vlak boven de grond hangt, dan ren ik snel naar de positie dat ik recht voor mijn kite sta (rug naar de wind). Nu ligt je kite netjes op zn ruggetje op het strand. Hou nu spanning op je 5th en je powerlijnen en volg deze lijnen tot je bij je kite bent. (Door zowel op de 5th als op de stuur of powerlijnen spaaning te houden blijft je kite op zn rug liggen en gaat ie niet ondersteboven in de lucht zweven).
Fuck man, ik heb alleen maar 4 lijns kite's!!!!
|
|
|
maxx1900
Geen avatar
|
en als dat allemaal niet lukt heb je altijd nog je QR (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Tom Kite
|
Trek gewoon je quickrelease man als je geen 5e lijn hebt, het is veel te gevaarlijk om de kite zo op het strand te proberen te landen
|
|
|
jaapd
|
4 lijns is makkelijker dan 5: kite vlak boven de grond met de geleashte lijn boven naar beneden sturen en net voor ie de grond raakt quickrelease activeren en de kite valt precies goed!
|
|
|
maarten_schepers
|
Exact het zelfde kun je dus ook met 5th doen (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Derpertje
|
board in graven en je safety trekken en dan je 5 de lijn aan je board vastmaken zodat je naar je kite kan lopen
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
...en ik zou hem niet naast een strandtent neerlaten...als er dan een vlaag komt of hij pakt ineens wind ligt je kite in die strandtent en jij er misschien tegenaan.
Neerlaten op het water is wellicht ook een optie...
|
|
|
big_ben_lair
|
...en ik zou hem niet naast een strandtent neerlaten...als er dan een vlaag komt of hij pakt ineens wind ligt je kite in die strandtent en jij er misschien tegenaan.
Neerlaten op het water is wellicht ook een optie...
en kite in de luwte van een strantent/struik/duin leggen is een super goed idee (als daar maar niks achter staat) in combinatie met 1 van je lijnen aantrekken! water werkt niet lekker, kite gaat vol in de windvenster liggen lijkt mij! safety trekken is niet de meest elegante oplossing, maar werkt wel! ff de 5th aan een afvalbak vast knopen en klaar is kees!
|
|
|
S
Geen avatar
|
Ik voer zondag nog even mijn met oude X2 16m2 4 lijns (nieuwe kites koop ik niet zo groot). Wind was nog heel zwak maar nam ineens toe waardoor ik zwaar overpowered was en het water af wilde.
Kite naar de zijkant in het windvenster --> safety los en aan de 4e lijn gewoon naar binnen halen --> terug lopen met kite naar je bar
Oppassen dat de lijn niet om je hand heen gaat en misschien gaat-ie een beetje in de knoop, maar hoe vaak ben je nou alleen of echt zwaar overpowered met een 4lijns?
|
|
|
TtHoM@s
|
kite op 12 uur, safety trekken en hard naar voren rennen, nu kan je zo je kite uit de lucht vangen
(voordat ik mensen op verkeerde ideen breng dit werkt dus niet he (tong_kitesmiley))
|
|
|
dk23
|
kite op 12 uur, safety trekken en hard naar voren rennen, nu kan je zo je kite uit de lucht vangen
lol.....gaat dat met een waroo met een aardig wat wind? safety op het middelste ringetje? avatar van el gouna btw?
|
|
|
TtHoM@s
|
lol.....gaat dat met een waroo met een aardig wat wind? safety op het middelste ringetje? avatar van el gouna btw? nee een waroo is daar veel te stabiel voor die krijg je zo niet uit de lucht (tong_kitesmiley) haha ja met dank aan Pro Kiter
|
|
|
dk23
|
morgen mal probieren dann
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Ik doe het altijd op deze manier. werkt super met niet al te veel wind. Staat er wel veel wind, dan je kite in het water droppen: download hier het filmpje: http://www.ikiteboarding.com/uploads/selflandkite.aviKort: - unhooken - kite naar beneden sturen zodat je le volledig naar beneden wijst - paar meter boven de grond je bovenste powerlijk aantrekken zodat je le tegen de wind inkomt
|
|
|
youne nl
|
halleeee moet gewoon ff zeggen dat als je alleen gaat kite je echt om moeilijkheden vraagt wedden je komt je eigen nog eens tegen (huilen_kitesmiley)
|
|
|