Gerard
Gast
|
Er is maar één iets wat nog lekkerder is.... Kiten in de zomer.
|
|
|
thomasr
|
Er is maar één iets wat nog lekkerder is.... Kiten in de zomer. inderdaad! maar of dat was wat hij bedoelde.... xD
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Effe een tip voor de tintelende vingers, Voordat je ook maar denkt dat ze gaan tintelen ga je slaan op je kont op je kitebuddy maakt niet uit, als het maar niet een boom is ofzow want dat doet au, dat bloed moet weer naar de vingers toe. Bij mij werkt het altijd prima.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
heb nergens geen last van gewoon doorrossen is het motto als je maar niet alleen gaat altijd met z'n meerdere en met de kou heb je aan 2 uur varen maximaal genoeg en natuurlijk genoeg tompoezen eten voor die tijd
|
|
|
|
Vliegenaar
Geen avatar
|
Bear Grylls DAT is pas een bikkel, die zou gewoon in z'n shorty gaan!
|
|
|
360
|
doorkiten dus met z´n 2tjes of meer.....
|
|
|
Haring High Richardt
|
Wordt van het weekend niet zo koud maar het is dus ook nog geen winter
|
|
|
|
|
kitepied
|
Tot 0 graden met cap, handschoenen, schoentjes, 5.3 of 5.4 pak met neopreen en ondershirt is het gewoon goed te doen. Vergeet je handschoenen of iets anders forget it!!! Velen beoordelen ten onrechte dat het te koud is omdat zij vergeten handschoenen/capje of schoentjes aan te trekken.. Vind ik overigens niet erg, lekker rustig op het water.......
|
|
|
|
Ondabeach
|
hoorzeg kap es ff met die koudkite promo straks is het net zo druk op de sluf als in de zomer en dat poeltje IS VAN MIJ!!!!!!!!!
als de Penguins op het strand lopen dan is het koud.
Maar dat van die piemel is wel waar Rudo.
|
|
|
|
aruba312
Geen avatar
|
lekker rustig op het water ? waren er genoeg gisteren op oostvoorne + slufter ! alleen die schoentjes blijft niets, gevoel nul ! voor de rest laat de wind maar komen, lekker met de 7m op pad
|
|
|
Hattori Hanzo
|
heb vorig jaar doorgevaren in mn 5/3 met shorty eronder, ben vrij koud aangelegd dus pretje was het niet...
Heb ondanks alle verhalen (van met name niet droogpakdragers) toch een droogpak aangeschaft. Kosten vielen mee... in Engeland een Typhoon ademend droogpak gekocht voor de prijs van een "intersurf" droogpak.
Afgelopen weekend voor het eerst mee gevaren. Voor mij alleen nog maar sessies onder de 15 graden in een droogpak!...wat een verschil!. Met name als je even op de kant uitrust. je hebt helemaal geen last meer van windchill!
kortom: wil je het hele jaar doorvaren en het niet koud hebben: droogpak rules!
|
|
|
thomasr
|
heb vorig jaar doorgevaren in mn 5/3 met shorty eronder, ben vrij koud aangelegd dus pretje was het niet...
Heb ondanks alle verhalen (van met name niet droogpakdragers) toch een droogpak aangeschaft. Kosten vielen mee... in Engeland een Typhoon ademend droogpak gekocht voor de prijs van een "intersurf" droogpak.
Afgelopen weekend voor het eerst mee gevaren. Voor mij alleen nog maar sessies onder de 15 graden in een droogpak!...wat een verschil!. Met name als je even op de kant uitrust. je hebt helemaal geen last meer van windchill!
kortom: wil je het hele jaar doorvaren en het niet koud hebben: droogpak rules!
maar kan je jezelf ook nog een beetje fatsoenlijk bewegen?
|
|
|
Morres
|
ja Doe het zelf ook al 2 jaar zo
|
|
|
Hattori Hanzo
|
[/quote]
maar kan je jezelf ook nog een beetje fatsoenlijk bewegen? [/quote]
Beter als in een 5/3 pak! stof van die droogpakken is heel soepel en niet zo dik...krijgt er een gratis fleeceoverall bij die je eronder aan trekt! ideaal!
als je je kites hebt opgeruimt is het je ritsje lostrekken en je kan gaan....!
|
|
|
xray
|
Doorvaren tot er ijs ligt! Dagen als vandaag zijn gewoon top!
Aantal tips:
Nooit alleen! Niet te lang, koude maakt je steeds trager zonder dat je het doorhebt. Goede spullen zijn een must, lijnen, bar, kite, board, straps, trapeze. Als je problemen krijgt in koud water zit je echt in de shit. Je raakt veel sneller onderkoeld etc...
Ook zeker een goed warm pak, cap, schoenen en handschoenen, evt een 1 of 2mm neopreen onderpak.
|
|
|
|
thomasr
|
@ Morres en Hanzo: oke dan! het overwegen waard dus,,,
|
|
|
Hattori Hanzo
|
@ Morres en Hanzo: oke dan! het overwegen waard dus,,,
zeker het overwegen waard. tjek even op www.wetsuitoutlet.co.uk. , hier heb ik mijn pak vandaag. bestellen gaat erg makkelijk en binnen 2 dagen had ik hem in huis...
|
|
|
thomasr
|
oke.. toppie, wegens geldgebrek dit jaar nog mn wetsuitje, maar volgend jaar dan toch misschien eens aan een droogpak!
|
|
|