Vorige week naar Egypte geweest en gevlogen met ArkeFly, zie o.a. stukje uit mijn eerste mailtje hieronder.
Maar eind goed al goed na de nodige bewijslast, kopie factuur foto van boards etc. is mij togezegd dat ze het bedrag terug
gaan storten
Wellicht handig voor andere kiters die met dit soort kosten worden geconfronteerd!
Geache heer/mevrouw,
Tijdens onze vlucht OR 489 / OR 490, werden zowel ik als mijn vriend onverwacht geconfronteerd met hoge en onvoorziene vervoerskosten van in totaal 240 euro! (zie bijlage). Van tevoren hebben wij jullie vervoersvoorwaarden zorgvuldig doorgenomen en daar staat het volgende:
Oplossing
1 board tot 165 cm mag gratis zonder aanmelding mee, mits uw ruimbagagelimiet niet wordt overschreden. Daarboven geldt het overbagagetarief. Let op: Er worden strenge regels gehanteerd met betrekking tot deze maximale hoeveelheid. Indien het toegestane gewicht wordt overschreven zal het overbagage tarief worden gehanteerd.
Indien de surfplank groter is, dient u dit vooraf te melden. De maximale lengte van de surfplank is 3,75 meter. De kosten voor het vervoer van uw surfplank vindt u terug bij tarieven (bijzondere) bagage.
Wij hebben daar de ArkeFly medewerkster op gewezen, maar ze gaf aan dat voor kitesurf spullen altijd het tarief van 60 euro enkele reis wordt berekend, iets wat wij nergens terug kunnen vinden in jullie vervoersvoorwaarden. Onze kiteboards zijn circa 1,25 meter lang, de bagage hebben wij bewust precies onder de 20 kg gehouden en zat in een redelijke compacte tas van circa 1,50 cm!
Ik hoop dat U mijn klacht gegrond vindt en wil u daarom vriendelijk verzoeken het bedrag van 240 EURO over te maken op mijn rekeni.....