jetzu
|
Ik zie de autocross denk ik meer zitten. Maar daar is het ook nog niet echt weer voor. Waar blijft die zon??? En die wind???
|
|
|
peter.
|
het waait hier redelijk ik ga zo nog effe op loog kiten
|
|
|
Bolke007
Geen avatar
|
en ik verslaap mij weer eens voor een ochtendsessie (angry_kitesmiley)
|
|
|
peter.
|
het is nu vet vlagerig dus ik zou niet meer gaan als ik jou was
|
|
|
Taco.
|
Zoals altijd scheen de zon in Workum. En gelukkig nog wind ook. Jammer dat het weer zo retedruk was. Je hebt toch echt wel wat ruimte nodig voor die kiteloops. Althans als het misgaat zoals bij mij en je wordt al loopend erachteraan gesleept.
|
|
|
sublimety
|
Er was zeker in de ochtend een lekkerwindje op workum . Om 10 uur kwamen er wat meer mensen, maar het was tog niet heel druk?.
|
|
|
Taco.
|
Sóchtends heerlijk gevaren idd. Toch vond ik het echt druk, kwam ook omdat iedereen natuurlijk downwind terecht kwam toen vanaf 12 uur de wind inkakte
|
|
|
Gertjan
|
Bij Workum bijna de hele dag droog en zon en hier in Bedum de hele dag regen. Toch blij dat ik even naar het ijsselmeer ben geweest.
|
|
|
Taco.
|
Ja was lekker he! wilde de waroo 9 nog een beetje trekken?
|
|
|
Gertjan
|
Ja was lekker he! wilde de waroo 9 nog een beetje trekken?
Tot een uurtje of 16.00 ging het wel lekker. Maar stond natuurlijk niet in verhouding tot donderdagavond. Ga nu eerst maar eens op de voorspellingen kijken voor deze week. Sjoerd wel een beetje doorleren he, strakt blijf je nog zitten. Wat zal je dat erg vinden.
|
|
|
Gertjan
|
Zie net op marktplaats een spitfire 2 8m te koop voor 50 euro met scheur. Net wat voor jou Kees.
|
|
|
Taco.
|
Hee gasten ik zit te twijfelen over de juiste quiver: 14 en 10 (en dan nog een 7 ofzo) of 12 en 8. Een 12 is volgens mij de ideale maat voor nederland, maar ja met te weinig wind sta je langs de kant. Als ik nu een 12 koop, heb ik dus nu een 12/9 combi,met redelijk veel overlap. Op termijn zou dat dan 12/8 moeten worden, en heb ik geen kleinere maat meer nodig.
Nou zijn er flink wat van jullie met 14/10 combi. Varen jullie nou het meest met de 14 of met de 10? 90+ kg hoeft niet te antwoorden (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
kitewouter
|
morrow, als je wat zwaarder bent een 14 en 10.. ik weeg zelf 73 kilo, en ga voor 12 en 9!
|
|
|
Jurrien
|
ik met de 14 (grinnik_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
|
|
|
keessie
|
Zie net op marktplaats een spitfire 2 8m te koop voor 50 euro met scheur. Net wat voor jou Kees.
Ja:-) Ik heb al gereageerd erop! Dank voor de tip
|
|
|
big_ben_lair
|
de 14 is heerlijk voor die lichtere briesjes en de 10 is perfect voor die keren dat er een storing over waaid!
oja, 14 hang ik het meest aan!
|
|
|
peter.
|
ik wil kiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Taco.
|
morrow, als je wat zwaarder bent een 14 en 10.. ik weeg zelf 73 kilo, en ga voor 12 en 9!
Ik ben maar 60 kg. Met 13m kan ik al vroeg varen, maar met de 9 die ik nu heb vaar ik toch verreweg het meest. Komt natuurlijk ook omdat je niet meer afreist als de voorspelling slecht is, terwijl je vroeger bij elk briesje vanaf 10 knopen al klaar stond. Tja dan zou ipv een 12/9 een 14,10 en 8 combi ook kunnen (of niet jurrien? moet je ze wel heel houden ), maar ja dat wordt een ander prijskaartje.
|
|
|
jetzu
|
en een 12-9-6 dan? Want volgens mij heb je tussen een 12 en 14 niet een heel groot lowend verschil. Maar wel een betere high end. Maar ik heb nog nooit 12 gevaren dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik vaar het meest met een 10 gewoon omdat ik die het lekkerst vind. Maar rick is ongeveer even zwaar als jou en die vaart altijd met een 10.
|
|
|
Lude
|
ik wil kiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ohoook Baal ervan dat ik gister niet gegaan ben.
|
|
|
zarda
|
@gertjan de proefwerken van vandaag gingen goed en ik heb het leren er op zitten
|
|
|
Jimmy
|
Ik ook . Ik kon gister helaas niet.
|
|
|
Taco.
|
en een 12-9-6 dan? Want volgens mij heb je tussen een 12 en 14 niet een heel groot lowend verschil. Maar wel een betere high end. Maar ik heb nog nooit 12 gevaren dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik vaar het meest met een 10 gewoon omdat ik die het lekkerst vind. Maar rick is ongeveer even zwaar als jou en die vaart altijd met een 10.
Vaar ook liever met kleinere maten. De 9 die ik nu heb als grootste maat heeft zeker een nadeel, als iedereen met z'n 6 en 7tjes op het water staat. MAar het kan zijn dat ik m nog wat moet trimmen, ik moet nog even een cleat op de 5th zetten, bij de 13 werkt het in ieder geval perfect.
|
|
|
Gertjan
|
ik met de 14 (grinnik_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
Deze stem kan niet mee tellen voor Taco omdat de rest van Jurien zijn kites bijna altijd stuk zijn. Ik ben het met Jetzu eens wat betreft de kitematen. En 3 kites lijkt veel geld maar overjarig kan natuurlijk ook, zeker nu 2008 er al weer aankomt. Hoe is de lowend van de impact dan? Heb wel gelezen dat die niet al te best was. Wat dat betreft kan je beter als grote maat een m6, raven of rhino nemen. En een boardje er bij die wat groter is van Nobile lijkt me ook geen gek idee. Maar waarom wil je weer van je 2006 spul af?
|
|
|