afstellen

swami2003
Gast
April 30, 2004, 17:55:26
edit2Rapporteer  
Hallo,

Heb al een tijdje gezocht op t web en in dit forum naar info over t afstellen van je kite, maar kan niet echt iets vinden.

Hoe stel ik mijn kite het beste af?

Ik weet dat dat onder andere afhangt van je vaarstijl, maar die heb ik nog niet.... Wink. Dus gewoon advies over het basis principe graag, fine tunen komt later wel.

Ik heb een Aero 12, weeg 70 kg.

Joren

Antwoord #1 April 30, 2004, 18:46:11
edit2Rapporteer  
in het begin gewoon je lusjes aan het eind van je lijnen ergens aanvast maken (dat ze gelijk aan elkaar zijn) dan je bar poweren en als het goed is zijn dan alle lijnen even lang. Anders moet je zorgen dat dit wel zo is. Verder hoef je eigenlijk niet veel af te stellen.
(evt. met wat meer wind stuurlijnen langer maken, met minder wind deze korter maken)
swami2003
Gast
Antwoord #2 April 30, 2004, 19:11:33
edit2Rapporteer  
hoe zet je dan je depower strap, helemaal ingetrokken (maximale depowerstand) of juist helemaal uitgetrokken (maximale powerstand)?

En zowel de stuurlijnen als de dewpowerlijnen op t middelste knoopje, of verschilt dat ook nog?
Laguna
Gast
Antwoord #3 Mei 01, 2004, 18:56:57
edit2Rapporteer  
Als je de depowerstrap dicht trekt heb je er niets meer aan, die moet juist uitgetrokken staan, zodat je bij grote vlagen er wat aan hebt.
Zie verder tekst van Joren, ga je verder met fijn tunen dan is ook de wijze waarop je chickenloop vast zit aan je trapeze van belang bij het afstellen.
Succes
Wilco
Gast
Antwoord #4 Mei 01, 2004, 19:42:21
edit2Rapporteer  
ik denk dat er hier sprake is van een misverstand over wat een "dichte" depower straps is - ik neem aan dat arno bedoelt depower strap op volle power (zo lang mogelijk dus)...
NOMAD

Antwoord #5 Mei 01, 2004, 20:31:36
edit2Rapporteer  
Arno, als jij het hebt over een dichte depowerstrap zou ik denken dat ie dan zo kort mogelijk is. Maar blijkbaar bedoel je dan dat ie zo lang mogelijk is, of niet?

Dus nog 1 keer, voor alle duidelijkheid:

bar in je handen, uitgehaakt. Depowerstrap zo lang mogelijk. Dan moeten alle lijnen even lang zijn (=even strak staan).

Juist?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.