chico
|
Daarom kite ik graag op de Slufter. Het is was er vandaag .....druk. En iedereen lekker op 'n kluitje. Dus als die haai komt, dan is statisch de kans kleiner dat ie in mijn board hapt.
|
|
|
leeany
|
ziek zon dier man ik vind de eerste foto wel een stuk minder beangstigend als de 2e
|
|
|
Morres
|
statistisch... Maarre, zolang ze maar uit de Wadden blijven..
|
|
|
Peter1080
Geen avatar
|
In SA ook gegolfsurft in gebieden waar haaien zitten. Locals maken zich er niet zo druk om. Na een paar dagen ben je wel aan het idee gewend.
|
|
|
Dutchy
Logs: 0 | 9 uur
|
.......dus statistisch gezien als ik op het autoless strand lekker mn rakjes aant varen ben en die kiteschooltjes massaal stil int water blijven staan,worden die als eerste een poot afgerukt..toch ??? waar blijft dat beest !
|
|
|
Kaptain
|
Hé, dit moet de nieuwe home spot worden van die gek die met zijn 11 op Enkhuizen met te veel knopen ging kiten. Haring Harrie, geef jij hem de plek even door?
|
|
|
DM2008
|
The Sun staat natuurlijk wel borg voor betrouwbare informatie die zonder subjectieve mening wordt weergegeven Wat mij het meest opviel, waren de uitspraken dat er enorm veel zeehonden, vissen, en weet ik wat allemaal rondom zo'n platform zit. En ik maar denken dat zo'n vies vuil ding tientallen vierkante kilometers aan zeebodem doodlegde... Greenpeace kom er maar in (als ze niet bezig zijn beton blokken op de zeebodem te gooien )
|
|
|
c0g
Geen avatar
|
DM2008: Denk je dat die zeenhonden en vissen daar een toffe natuurlijke leefomgeving hebben gevonden of dat ze er gewoon zitten omdat het warm is en er lekker veel afval vanaf lazert? 'Er zitten vissen dus een olieplatform is geen probleem' is wel een vrij snelle conclusie, denk ik. Daarbijk, die dingen trekken haaien aan man! Ik heb ook zo'n platform voor m'n spot...
|
|
|
DM2008
|
@c0g: ik denk dat er helemaal geen zeehonden bij een olieplatform midden op zee zitten. Die beesten zouden er hartstikke verdrinken. Warm of niet warm. Er dondert inderdaad vast een hoop zooi van zo'n platform maar de overgrote minderheid betreft voedsel voor vissen of andere beesten, ik denk dat het merendeel bestaat uit rotzooi als gevolg van de olie/gasproductie. Oftewel: ik denk dat er helemaal niet enorm veel vis rond zo'n platform zit, eerder juist minder. Ook al omdat de gemiddelde Noordzeevis niet gewend is aan die hoge temperaturen rondom het platform. Waar die haai dan misschien op afgekomen is omdat'ie gewend is dat daar veel vis zit. Niet dus, bad luck. Zo duidelijker ?
|
|
|
Vos200668
Geen avatar
|
Desalnietemin, ik ga nog harder oefenen op het springen. Mensen die op of in het water zijn lopen een grotere kans gegrepen te worden door haaien dan degene die boven het water zweven.
|
|
|
JorritPi
|
.......dus statistisch gezien als ik op het autoless strand lekker mn rakjes aant varen ben en die kiteschooltjes massaal stil int water blijven staan,worden die als eerste een poot afgerukt..toch ??? waar blijft dat beest !
Wordt het eindelijk weer wat rustiger op het Autostrand!
|
|
|
Peter1080
Geen avatar
|
Wordt het eindelijk weer wat rustiger op het Autostrand! Je kan ook op de grote mensen spots gaan varen!
|
|
|
Nicolas
|
ik dacht dat die niet zo erg waren als iedereen denkt, ik bedoel dan mensen eten. Zowieso vinden ze je wrs niet lekker dus bijten ze alleen je been eraf ofzo , maar ik dacht dat het niet die soort was die aggresief was.
|
|
|
chico
|
ik dacht dat die niet zo erg waren als iedereen denkt, ik bedoel dan mensen eten. Zowieso vinden ze je wrs niet lekker dus bijten ze alleen je been eraf ofzo , maar ik dacht dat het niet die soort was die aggresief was. Gevaarlijker is de tijgerhaai. Die vreten alles.
|
|
|
Renske.
|
Veel surfers worden gebeten door haaien omdat haaien op de boards afkomen. Ze denken dat het een zeehond is ofszo. Maar als ze merken dat het een mens is, laten ze meestal los. Dus als ze honger hebben en agresief zijn, dan is het enige wat je er aan over houd een grote wond !
|
|
|
kitestertje
|
wie wil mijn setje overkopen
|
|
|
Vinni
|
Er zitten dacht ik wel meer haaien soorten in de Noordzee, alleen zijn ze allemaal ongevaarlijk voor mensen.
|
|
|
Lex
|
Slideren!
|
|
|
leeany
|
Er zitten dacht ik wel meer haaien soorten in de Noordzee, alleen zijn ze allemaal ongevaarlijk voor mensen.
nog nooit gehoord dat er inderdaad iemand hier in NL is gebeten door een haai, of uberhaupt een haai heeft gezien hier aan de kust.
|
|
|
maartend
Geen avatar
|
wie wil mijn setje overkopen 10 euro? Voel jij je weer veilig
|
|
|