Morres
|
je hebt de ideale kitemaat voor 1 kite voor je gewicht, dat maakt het moeilijk om te kiezen welke maat je erbij moet nemen. Deze afweging moet je zelf maken. Wil je vaker kunnen varen met harde of zachte wind. In mijn ervaring(spot afhankelijk) is 10mtr een goeie maat, als grootste kite. Maar bij mijn spot waait het meer en harder dan gemiddeld.
|
|
|
e_surf
|
Ik heb een Helix 14, een Helix 10,5 en een Helix 8 De 10,5 is de meest gebruikte maat. En de 14 komt op de 2e plaats.
Ik ben 88 kg.
|
|
|
nielsen
Geen avatar
|
Bedankt voor de antwoorden!
In het voorjaar en zomer is er in het Noorden altijd erg weinig wind. En in de zomer ben ik naar de Oekraine (Zwarte Zee) geweest en daar hadden alle kiters (incl. de lesscholen) kites tussen de 14m2 en 16m2.
Als ik een grotere kite wil kkopen, is dan een 12m2 of een 14m2 idealer?
|
|
|
nielsen
Geen avatar
|
Hey jongens, ik zou graag jullie mening even willen weten. Ik heb een cult 10,5 uit 2008. Ik wil er graag een stormkite bij en mijn oog is gevallen op een torch 2008 7meter. Is dit een goede combinatie? ik weeg 78 kg, 1.92, kite sinds een paar maanden en mijn board is een naish haze 133. Of kan ik beter een cult of een naish nemen?
alvast bedankt voor jullie meedenken.
gr Niels
|
|
|
KappuhH
|
Torch is hardcore C-shape. Beter neem je een Cult of een Helix als je bij Naish wilt blijven. 7 metertje is dan prima!
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Denk dat je beter een kleinere maat Helix of Cult kan pakken. Omdat je de Cult gewend bent, is het verschil met een Torch toch vrij groot. Ik zou kijken voor een 7 of 8 meter SLE
|
|
|
|
ash
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik heb de cult en helix gevaren,alle twee een goede keuze. Blijf je met Naish varen zou ik een helix 7 of cult 7.5 nemen. Maar als je je het mij vraagt zou ik een cabrinha crossbow gaan varen.
|
|
|