|
martijnc
|
Morgen gaat het stormen
Echt een NOGO met een 12
sowieso morgen gaan als beginner is niet slim.
zoals heeliks al zegt, blijf thuis!
|
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Er word morgen nergens 20 knp afgegeven in die omgeving. eerder 30/36knp Echt een NoGo met een 12.
|
|
|
Retard
|
Ik pomp morgen een 19m2 flysurfer uit 2007 op kan wel toch , of ga ik dan parapente ?
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
owkee heb het begrepen...
geen probleem vind wel raar dat er over +30knt gesproken word want op hanglos bergen op zoom staat max 21knopen. windguru en finder staat ook nie super veel voor regio oesterdam. (max 23....) op welke sites kijken jullie dan?
|
|
|
martijnc
|
winguru en finder staat absoluut wel meer dan 20 knopen!
|
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
Ik kijk altijd bij voorspellingen wat maakt het verschil tussen de gewone voorspellingen en de superforecast?
dus best altijd nr superforecast kijken...?
zou het den donderdag dan te doen zijn?of nog teveel?
|
|
|
martimor
|
weekoverzicht benelux http://www.nauticlink.com/nieuws/knmi/windverwachting.htmlverder met guru en finder kom je een heel eind. windguru is ondertussen dus weer geupdate, meer wind, zelf boven oostgroningen meer dan 30 knopen voorspeld. gister werdt er inderdaad een knoopje of 20-25 voorspeld. ik blijf morgen ook ff aan de kant
|
|
|
martijn
|
de super forecast is het meest betrouw baar.. donderdag gewoon even kijken hoe hard het waait
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
:-) ik las dit topic van onder naar boven...
... en vond het met de wind morgen wel meevallen voor mn 6..
maar ja, een 12... nee! :-)
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
had dus idd andere knts verwacht... maar goed hopelijk moet ik nie te lang aan de kant blijven want er komt een 10m² van 2009 aan... mr wordt hier zot van da wachten hé...
|
|
|
martimor
|
donder ziet er een stuk beter uit. maar is afwachten tot donderdag en als je normaal gesproken veel in de herfst wilt varen is een 7m2 oid ook een goede aankoop.
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
hoe ziet het er uit voor morgen bij superforecast staat 18knts... nog steeds teveel voor mijn 12? zijn er morgen nog windstoten zoals vandaag? waar kan je die voorspellingen vinden?
|
|
|
Reflex
|
Voor weerwaarschuwingen kijk je het beste op de KNMI website als er daar niks staat dan kan je gerust zijn. 18/20knp is voor een ervaren iemand zeker niet te veel met een 12. Maar als ik jou was zou ik echt uitkijken. Als ik het zo zie heb je niet veel ervaring. Ik neem aan dat je wel al een lesje hebt gehad?
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
jep lesjes zijn achter de rug heb heel veel zelf geleerd maar op aanraden toch enkele lessen genomen en normaal gezien zou ik alleen verder kunnen nu. We zijn gëindigd bij het starten met het board...al het voorgaande is dus gekend...
ik twijfel weer hé, (zijn wel altijd met 2 waarvan maar 1 pers kite andere kijkt/wacht/helpt)...
|
|
|
Reflex
|
Ok dan moet het redelijk veilig kunnen hoor. Gewoon op de dag zelf kijken of het niet te hard waait. Ga wel naar een spot die bekend staat en niet die onbekende spots. Kijk hier op Kitehigh maar welke spots kunnen (brouwersdam bijv).
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
ik dacht aan rilland of bergen op zoom laatste ben ik wel nog niet geweest... zal is ff kijken wat best lijkt...
|
|
|
Reflex
|
Bergen op Zoom is enorm vlagerig en zeker niet aan te raden voor beginners. Dan ga je beter naar Borssele.
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
staat toch aangeduidt bij de spots voor beginners bergen op zoom...
borssele geeft anders ook wel goede voorspellingen voor morgen...
anders via bergen op zoom rijden en ist daar nie goed nr borssele hé...
mr is da ook niet getij afhankelijk borssele? en in namiddag hoog water zeker hé? dus tot wanneer kan je daar terrecht?
|
|
|
bertvh
|
IEMAND VANDAAG? ga naar daar tegen de middag!
|
|
|
bertvh
|
oeps wind nog serieus opvolgen want zou afnemen!
|
|
|
filipke
Geen avatar
|
gaat er donderdag iemand richting rilland? of miss eerder krabbendijke? laat mr weten
|
|
|