Hey hoe laten jullie je kite op als je alleen bent? ik doe het altijd met een touw + karabijn.
Leg meestal de tip zo neer dat die een klein beetje wind vangt en dan met je bar goed gaan staan en je kite de wind in trekken. Dan heb je geen palen, prullenbakken of zandzakken nodig. Op minuur 1.10 zie je wat ik bedoel:
Geen palen nodig nee, maar je kite schuurt wel met de LE over het strand. Er zal maar net een scherp schelpje of steentje liggen...
Het werkt trouwens ook wel om op de onderste wingtip zand te leggen. Zo blijft de kite min of meer liggen als je 'm in de wind draait, en dan flipt ie vanzelf omhoog. Zo schuurt hij niet helemaal naar het midden toe.
Zit te wachten maar droog pak gaat toch echt aan vandaag
Ondanks nieuw wetsuit aangeschaft te hebben gisteren zit ik ook stevig te twijfelen om niet het droogpak aan te doen. Het is heerlijk hier in luwte in de zon. Temperatuur op mijn dakterras is dik 15°C. Buiten lopen om boodschappen te doen ook echt fijn. Wel bewolking die niet echt voorspeld was. Als dat zo blijft ga ik ook voor droogpak. Blijft de zon schijnen dan toch maar nieuwe shizzle aan en de kou in
Echter nu nog wachten op wind. Volgens mij gaat de motor pas aan rond 15u
zo waar gaat iedereen heen en wie wil me lesgeven vanmiddag?
Wij gaan naar onze stek, dat kun je wellicht nog wel herinneren waar dat is Of een strandje verder richting het zuiden...
ah die weet ik nog wel te herinneren, iets met een duin ervoor waardoor de wind soms was fussy kan zijn. Zuidelijker, as in slufter of moet ik iets noordelijker denken?
BAM en daar was de wind Hele dag lekker had mijn 11m maar 8m kon makkelijk Vond het te veel noord voor sluf en niemand op het water dus naar playa geweest Pooltje voor mij alleen
Ik heb een groep aangemaakt op facebook om af te spreken voor te downwinderen. Ik ga meestal alleen kiten en dan is dat toch even lastig om te doen. Dus als er nog mensen zijn die geinteresseerd zijn om te downwinderen.