surfabc.nl> " De Hawaiiaan kan niet zonder zijn sport. ,,Surfen is een uiting van mijn persoonlijkheid"
,,Ik zie mezelf geen wereldtitel meer pakken. Dat vraagt zoveel focus en toewijding. Ik heb andere dingen in mijn leven die nu belangrijk zijn. Begin december wordt mijn zoontje geboren. Dat is mijn grootste drijfveer nu.”
De 32-jarige topsurfer Andy Irons is dood gevonden in een hotel op het vliegveld van Fort Worth-Dallas. Irons werd drie keer wereldkampioen surfen.
Andy leerde surfen op de reusachtige golven aan het beroemde noorderstrand van Kauai. Naast zijn wereldtitels won hij ook drie keer de Quiksilver Pro France titel.
Irons was op weg naar zijn huis op Hawaï nadat hij zich had afgemeld voor wedstrijden in Puerto Rico. Bij een tussenstop in Texas voelde de surfer zich zo beroerd dat hij zijn intrek nam in een hotel. Volgens zijn vader had hij tijdens een van zijn trips knokkelkoorts opgelopen, maar volgens enkele entertainmentsites wordt er door de politie rekening gehouden met een methadon overdosis. Autopsie moet uitwijzen wat de oorzaak van zijn plotselinge overlijden is. Irons vrouw Lyndie verwacht in december hun eerste kind.