rikdekker
|
ik heb het ooit in de schuur zo gemaakt dat ik mijn kite ophang aan de plek waar ik normaal mijn lijnen vastmaak...maar dan moet je al wel een lekkere fijne grote schuur hebben... ik heb gelukkig een tuin waar ik hem lekker op kan pompen en kan laten drogen..
|
|
|
chico
|
Mijn shockwaves hangen in de schuur (ongeveer 2.75x 2.25 mtr) en dat is gedaan als volgt. In de lengterichting heb ik 2 x stalen verwarmingsbuis (rond 28 mm) ongeveer 20 cm van plafond af gemonteerd. De ruimte tussen de buizen is ongeveer 40 cm. Mijn grootste maat (12 sqm) hangt dan met beide uiteinden elk over een buis. Als 2 kites nat zijn (gebeurt nooit) dan het Fifo of lifo principe. Zo houdt ik mijn krappe schuur nog ruimte over voor. M'n bike, Omafiets, bakfiets, kinderfiets en kliko. Buizen kan je ophangen met verwarmingsbeugels en wel ff tapen die buis want zoutwater is killing voor gegalvaniseerd staal
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
dus je kite hangt in vieren, als een soor M? met een schuur van 2.70 hoog kan daar een kite in van bijna 11m... Slimpel!
|
|
|
chico
|
Precies, het is een grote M. FF flink schudden en of schilderstoffertje er bij en al het zand ligt op de grond. Eerst legde ik mijn kites altijd te drogen in de huiskamer maar ik werdt gek van het stofzuigen.
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
Een vriend van me heeft een paar schroeven in z'n schutting gezet. daar kan ie precies z'n 13 en z'n 8 aan bevestigen, werkt ook ideaal. Doordat ie buiten hangt is ie supersnel droog. Moet 't niet regenen natuurlijk....
|
|
|
CHRIZZZZ
|
ik gooi hem altijd vol zand op mn kamer neer, volgende dag is die droog en heb ik een zandbak in mn kamer. mn ma ook weer blij
|
|
|
Langbeest
|
Die snap ik niet helemaal Een vriend van me heeft een paar schroeven in z'n schutting gezet. daar kan ie precies z'n 13 en z'n 8 aan bevestigen, werkt ook ideaal. Doordat ie buiten hangt is ie supersnel droog. Moet 't niet regenen natuurlijk....
|
|
|
TtHoM@s
|
in de schuur paar spijkers in het plafon, bij me 7 hang ik aleen het midden (pompleash) (of de 2 bridels bij elkaar gepakt) op.
bij me 12 doe ik het midden en dan de tips naar buiten gewoon daar waar ik me lijnen bevestig, dan hangt die in een W-vorm.
hij hoeft neit zo strak te hangen, rol heb uit hang hem een beetje op en klaar.
|
|
|
Remko
|
Ik heb in mijn gang een aantal hobby-lijmklemmen (= Soort grote sterke wasknijper) met touwtjes aan haken in de muur gehangen. Hier klem ik de LE van de kite in. Af en toe in het voorbijgaan een klapje tegen de kite en al het zand ligt netjes in de gang.
|
|
|
piede
|
hij hoeft neit zo strak te hangen, rol heb uit hang hem een beetje op en klaar.
Eeeeeh, ja
|
|
|
Coen2000
|
als die nat is ...wachten tot het weer beetje waait (10knope ofzo)...en mooi weer is, dan ga je in weiland staan en vlieg je 10min, is ie ook droog
|
|
|
|
El Rudo
|
als die nat is ...wachten tot het weer beetje waait (10knope ofzo)...en mooi weer is, dan ga je in weiland staan en vlieg je 10min, is ie ook droog
Hardcore! Gozer! alles tof? Zeg heb jij Pietje Paulusma nog ergens gezien?!
|
|
|
|
robin..
|
gewoon voordat je gaat inpakken de kite nog even 11 minuten in de houden en dan is die ook wel droog of gewoon niet laten crashen (tong_kitesmiley) als mijn kite tog is gecrasht of ik had geen tijd meer om hem droog te vliegen dan pomp ik hem thuis op en leg hem op het grasveldje voor mijn huis
|
|
|
DENNS
|
span een touw van ene kant van me tuin naar de andere kant en gooi hem daaroverheen;)
|
|
|
Langbeest
|
Dat is wat ze noemen een waslijn span een touw van ene kant van me tuin naar de andere kant en gooi hem daaroverheen;)
|
|
|
KiteDemon
|
Struds opgepompt laten en de kite rechtop in een hoek zetten. In een nachtje is deze weer helemaal droog.
|
|
|
kootsie
|
Kite opdrogen??? Nog nooit gedaan!!
|
|
|
big_ben_lair
|
lekker in de woonkamer, vloerverwarming aan en laten liggen tot je weer gaat p.s. werkt alleen zonder vrouwen in de buurt
|
|
|
jetzu
|
Ja of je pakt de fohn van zo'n vrouw. en fohnen maar tot ie droog is...
|
|
|
El Rudo
|
hmmmm. Ik krijg iig inzicht in de sociale context. Zijn jullie gezinnen weggelopen vóór of nadat je ging kiten? Ik kan het bijna niet geloven. Woonkamer, gang, slaapkamer, nat laten, wat een bende! En het dichstbijzijnde grasveldje is de voortuin van een bordeel, dat wordt onderhandelen. Maar die lijmklemmen en iets van een construtie of touwtje lijkt me wel wat. Alleen de struts opblazen zal niet gaan met dat fijne octopussy systeem, tenzij je eerst helemaal oppompt en dan alleen de LE leeg laat lopen, da's een beetje water naar de zee. Anyway bedankt voor de tips! morgenmiddag de boel maar weer eens nat maken op cochaplaya
|
|
|
LEAF
|
In de tuin het ergste zand er uit schudden en als het mooi weer is en ik ben thuis lekker in de tuin drogen anders zand er af en op zolder. Oh ja nadat de kite droog is de zolder stofzuigen uiteraard :
|
|
|
KiteDemon
|
Alleen de struts opblazen zal niet gaan met dat fijne octopussy systeem, tenzij je eerst helemaal oppompt en dan alleen de LE leeg laat lopen, da's een beetje water naar de zee. Anyway bedankt voor de tips! morgenmiddag de boel maar weer eens nat maken op cochaplaya
Ik zeg ook "opgepompt laten". Als je stopt met kiten, alleen de LE leeg laten lopen natuurlijk. Kite oprollen en in de auto. Dus ook dat scheeltje weer werk met opvouwen en in de tas proppen. Thuis zet je deze dan gelijk rechtop in een hoek.
|
|
|