Verloren: Fanatic Skyrider, Slufter

asjemenou

Geen avatar

Berichten: 9
September 30, 2007, 04:39:32
edit2Rapporteer  
Ben vandaag op de Slufter mijn Fanatic Skyrider verloren.

Dat doet pijn.

De wind en stroming waren richting autostrand.

Dus misschien is ie daar aangespoeld.

Ouddorp zou ook nog kunnen, het stoomde fink.

 

Mijn naam en ouwe telefoonnummer staan op het bord.

Mijn huidige nummer is 06-51.36.77.24

Als je hem vindt, please give a call.

 

Feiko

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 September 30, 2007, 14:22:15
edit2Rapporteer  
Yo Fieko

was jij diegene met die Blauwe Raven?
Ik kwam om 14:00 aan op slufter met m'n zoontje om ff te voetballen
ik zag je toen al in water liggen en trachten te herstarten.
Tot mijn schrik zag ik je 1 uur later nog liggen. waarschijnlijk probeerde je naar de kant te zwemmen.
Ik heb het nog even aangekeken maar geen enkele kiter reageerde! (zij zagen het niet of wilde het niet zien)
Ik heb daarop een jongen aangesproken van "zien jullie dat nou niet? zou je misschien ff kunnen gaan helpen?"
anders drijft 'ie af naar Rockanje en dan verzuipt 'ie.

Nogmaals ik was verbaasd dat niemand eerder te hulp schoot.
maar goed, je zal wel flink uitgeput zijn na die strijd, wat was er gebeurd? 5Th line om je kite geslagen soms?
Ik hoop dat je je boardje terug vind.
asjemenou

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Oktober 01, 2007, 03:41:46
edit2Rapporteer  
Okidoki!

Ik was dat inderdaad!
Had een unhooked railey gemaakt, maar de kite hing te hoog, ik schoot eronder door, kite tuimelt naar beneden en de vijfde lijn eromheen. Kite zat netjes aan de leach, maar ik kreeg de druk er gewoon niet uit. Heb mijn stuurlijnen losgemaakt bij de bar, en toen klapte ie om en kon ik tenminste richting strand zwemmen. Halverwege kwam een gozer me tegemoet zwemmen. ZEER SYMPATHIEK! Bleek Remco te heten en heeft me helpen trekken. 14 m2 doek en een wind die +20 knopen was, daar kan Smit Tak een puntje aan zuigen! Met zijn tweeen hebben we ook nog een flinke tijd gezwommen en net de zuidelijke punt van de Slufter gehaald. Vandaag heel veel pasta gegeten; ik was kapot.

Latur,

Feiko
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #3 Oktober 01, 2007, 17:58:29
edit2Rapporteer  
Vraagje : waarom doe je met aflandige wind en opkomend water een uinhoocked trick zo ver 
             uit de kant ?

Natuurlijk hebben we je gezien en maakte we ons zorgen maar hoe kan je iemand die zeker 2 km uit de kant ligt helpen, je maakt het probleem volgens mij alleen maar groter door jezelf ook in gevaar te brengen.
Ik ben altijd erg voorzichtig, vooral met deze omstandigheden en juist om dit soort situaties te voorkomen. moet er niet aan denken..
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Oktober 01, 2007, 20:57:36
edit2Rapporteer  
Vraagje : waarom doe je met aflandige wind en opkomend water een uinhoocked trick zo ver 
             uit de kant ?

Natuurlijk hebben we je gezien en maakte we ons zorgen maar hoe kan je iemand die zeker 2 km uit de kant ligt helpen, je maakt het probleem volgens mij alleen maar groter door jezelf ook in gevaar te brengen.

Oohh dus je laat hem/haar dan maar wegdrijven.......
wat je kan doen is eerst te zorgen dat je onderstaand nummer van KNRM in je mobiele hebt staan....

0900-0111

ik heb de situatie ingeschat en zag dat het aan te zwemmen was en heb toen gevraagd aan kiter of hij er naar toe wilde zwemmen. was misschien 200 mtr of zo.
anders had ik toch echt de KNRM gebeld. daar zijn ze voor.
Ik ben altijd erg voorzichtig, vooral met deze omstandigheden en juist om dit soort situaties te voorkomen. moet er niet aan denken..
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #5 Oktober 01, 2007, 22:05:12
edit2Rapporteer  
ik zag het ook, nadat okikoki ons erop attendeerde. Ik had alles al opgeruimd, dus ben naar mijn auto gerend en die kant op gereden, wilde net de kustwacht gaan bellen totdat ik zag dat ze met z'n tweeen al bijna konden staan..nog even gewacht en toen waren ze eruit. Het is inderdaad niet slim om uit de kant unhooked shizzle te gaan doen, zelf deed ik het in die soort van kom, zodat ik bij proberen niet de zee in zou worden geblazen
asjemenou

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #6 Oktober 02, 2007, 01:12:36
edit2Rapporteer  
Om precies te zijn ging het als volgt.

De wind was noord en zelfs een beetje noordnoordnoordwest.
Hij was dus side, side-on -shore zolang je bij de punt van de slufter uit de buurt blijft.

Ik zette de move in dicht bij de kant (ik kon net na de crash gewoon staan), ver van de punt en varend richting strand. Mijn inschatting voordat ik de move begon, was dat als de kite zou droppen, hij in ieder geval naar het strand wees en de wind me dan weer terug zou brengen.

Maar, tijdens de sprong werd de kite een beetje gelift, de railey duurde ook veel langer dan normaal (het werd meer zweven dan schieten), en vervolgens kwam de kite zo hoog dat ik onder de kite doorvloog. Daardoor kwam de kite ineens rechts, oftewel richting zee te liggen. Omdat de vijfde lijn eromheen geslagen was, bleef de kite halfrechtopstaan en kon de wind in de vlieger blazen. De bolling lag nog steeds richting open en zee en daardoor dreef ik maar niet naar de kant en kon ik op een gegeven moment ook niet meer staan. De lijnen zaten vast om mijn bar en heb ik tevergeefs proberen los te wikkelen. Toen heb ik de stuurlijnen losgemaakt, de kite gaf een paar rukken en kwam toen uit de wind te liggen, zodat ik kon terugzwemmen (Als dat toen niet gebeurt was, had ik mijn kite laten gaan). Ondertussen bleef ik de kant, mijn temperatuur en conditie in de gaten houden. Die waren allen okay. Ik had voor de sessie bovendien het tij gechecked, en het zou die dag om 18:00 uur vloed worden, de stroming, die zeker voor de punt van de slufter sterk is, was dus niet richting open zee maar aanlandig (wel richting autostrans ipv slufter maar okay, aanlandig is aanlandig; bye the way, op het autostrand is nu ook mijn board weer gevonden.WICKED!)

Maar goed, das een hoop geredeneer, en hoewel ik denk dat het hier ging om een klein risico dat leek fout te gaan, maar goed af is gelopen, zal ik eea niet meer herhalen. Voor mijn eigen veiligheid en vanwege het feit dat uit jullie reacties blijkt dat het op de kant geen prettig gezicht was. In ieder geval bedankt voor de een ieder die heeft ingegrepen en een oogje in het zeil hield en tot RAK (op het autostrand...)!

Ciao

Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #7 Oktober 02, 2007, 04:50:44
edit2Rapporteer  
Ondertussen bleef ik de kant, mijn temperatuur en conditie in de gaten houden. Die waren allen okay.

Moest je hard duwen om die thermometer door het neopreen in je reet te krijgen? schater
HBob

Berichten: 103
Antwoord #8 Oktober 02, 2007, 05:23:44
edit2Rapporteer  
Had geen probleem hoeven te zijn okikoki. Als je in de buurt van die punt kom moet je je kite laten gaan en terug zwemmen zonder.(als je je leven lief heb ten minste)
Kite omgeklapt of 5de lijn er omheen altijd lastig.

Boardje Richting oostvoorne, weet je dat zeker? stroming bij oostvoorne was richting rockanje.
Straks moeten ze de ijsbreker ombouwen tot kite boardbreker, al die bordjes in de vaargeul.

Maar ben het wel met je eens dat men niet snel actie onderneemt. Dit zie je op veel meer plaatsen.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 Oktober 02, 2007, 14:19:58
edit2Rapporteer  
Ik snap een ieders reactie wel, maar ik neem liever het risico niet om de persoon in kwestie aan zijn/haar lot over te laten. Ik moet er niet aan denken dat ik de ander dag lees: "kiter verongelukt etc."

In zo'n geval kan iemand ook gewond/verkrampt zijn.
Ik had mijn mobiel al in de aanslag om 0900-0111 te bellen (KNRM)
daar zijn ze tenslotte voor.

los van het feit of Alsjemenou de situatie verkeerd heeft ingeschat of niet.


anyway. no hard feelings.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.