|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De 2007 was zeker vet....op stabiliteit en herstarten na. Maar het 2008 is een radicale verbetering zo te zien, zeker door die unieke bridle die ik nog nergens anders gezien heb. Van mensen die hem al gevaren hebben heb ik begrepen dat de nadelen van het 2007 opgelost zijn. Ik kan ook niet wachten om de nieuwe 12m2 te testen. De 10m2 is samen met de XBIII een echte 1 kite quiver, wat een windrange!!!
|
|
|
360
|
ongeloveloos als deze windranges kloppen kan ik mijn Rebel 14 m2 en mijn rhino 07 9m2 inruilen voor een 10 m2 Rhino08 gewoon nie leuk meer, als je zulke goede kites maakt
|
|
|
Geronimo79
|
jammer dat ze weer zo lelijk zijn.
maar beetje onlogische windranges.. iedereen lijkt steeds kleiner te willen varen maken ze alleen het grote deel. leuke lowends hoor daar niet van. als et klopt is het zeker een leuke optie
goed moet nog blijken 360..
|
|
|
kitaholic
|
Ja, begrijp niet waarom ze geen 7 maken. Een 9 met de wind van afgelopen weekend lijkt me toch wat link, hoe goed de depower ook is.
|
|
|
Gwensio
|
EERST zien dan geloven! 9m met 12 knopen nah da moek nog zien!
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Hmm..idd wel erg grote windrange.....dat zie ik graag eens in het echt... Maar kom....een 16 is zo zwaar...dat vliegt toch nooit met 8 knopen!
Ook grappig dat er van die (Best) battens inzitten...
Enfin...wachten op de tests!
|
|
|
Geronimo79
|
denk dat je wel kan varen met die 9m met 12knopen.. maar met een wat groter board.. en fun komt pas rond de 17 knopen (nog vroeg)
|
|
|
sjembek
|
Pff die windrange.. Komt nog bij dat ik hem wel erg mooi vind. Net zoals de Evo/bandit style kitestructuur. Erg efficiënt in sprongen gok ik ook, was de rhino om bekend. Maar wat kost deze neushoornige grap nu eigenlijk, compleet met touw?
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
45 kg, board van 140...tuurlijk vaar je dan met 12 knopen...maarja...ik mag toch hopen dat ze daar niet mee adverteren..maar gewoon uitgaan van een 75 kg rider met een normaal board... Maar goed..ik geloof niet dat alle merken hun windrange waarmaken als je met je normale board vaart en 75 kg of meer weegt...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik denk dat de windrange niet helemaal klopt, zoiets zal beter zijn: 9 => 15 - 32 10 => 14 - 30 12 => 13 - 26 14 => 12 - 23 16 => 10 - 20
Ik kan zelf met mijn 9m Xbow2 varen met een Shinn 2008 130x39 met 15 knopen, en dan bedoel ik ook lekker op snelheid komen dus niet klooien. Ohwja ik weeg 95 kilo.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
De windranges van de R7 klopten ook voor een rider van 75kg. Ik heb de 12m2, en met mijn 666'07 129x39cm loop ik daar hoogte mee in 11kn. Echt te bizar voor woorden. En de R8 12m2 doet er nog een knoopje bovenop! Rhino's zijn ook altijd kites geweest met een goed low-end. Die 9m2 in 12kn, ik geloof het wel. De R7 9m2 kon al hoogte lopen in 14kn. En de 14 en 16m2 zijn niet bedoelt voor riders onder 90kg. Dat zijn echt kites voor zwaargewichten. Idd. is dat een trage zak als je maar 70kg weegt en eraan hangt. Lees wel dat de bardruk lekker laag is, dat is nu juist net niet wat ik gewend ben van de Rhino. De R7 had veel meer bardruk dan de Rebel7 bijvoorbeeld. Nu lijkt dat wel andersom One-pump eindelijk, battens zijn van North, en in mijn R7 heb ik er al 6 gebroken. Vaar al een tijdje zonder die battens, merk geen verschil. Dit zijn overigens een nieuw soort battens, we zullen zien hoe 'onbreekbaar' die zijn. Hij is nu ook 4 lijns te vliegen, maar ook 5th lijns. En ik lees zo in het interview met Ken Winner dat de 5th strak moet staan in het low-end. M.a.w. hij presteert dus beter op 5 lijnen, evenals wat geclaimd wordt van de Evo. Wazaah had gelijk: toch een delta-shape al haal ik het er niet echt uit. Het lijkt eerder een Bow vanwege die ver naar achteren doorlopende wingtips.
|
|
|
Gertjan
|
Grote fout als ze geen 7m op de markt brengen. De wind is steeds vaker boven de 30 knopen.
En hoeveel depower een 9m ook heeft met 35-40 knopen ga je met 60kg het water op.
|
|
|
|
1 kite quiver...komop nou dat gaat nooit gebeuren! je wilt toch wel lekker varen ipv "varen".
we mogen blij zijn dat je het tegenwoordig met 2 kites kan doen ipv 3.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Grote fout als ze geen 7m op de markt brengen. De wind is steeds vaker boven de 30 knopen.
En hoeveel depower een 9m ook heeft met 35-40 knopen ga je met 60kg het water op.
Vreemd is in de product catalogus van North 2008 staat wel een 7m2 aangekondigd. Misschien komt die nog later, net als de F-one Bandit 6.5m2 die pas volgende maand op de markt komt. De R7 7m2 was een aardig succes. Ik snap ook niet waarom ze daarvoor geen opvolger hebben gemaakt. 1 kite quiver...komop nou dat gaat nooit gebeuren! je wilt toch wel lekker varen ipv "varen".
we mogen blij zijn dat je het tegenwoordig met 2 kites kan doen ipv 3.
Om lekker te kunnen varen mee eens, met 2 kites lukt dat nu wel aardig. Maar als je eisen minder zijn, en je hebt een beperkt budget. De R7 10m2 is al zo'n 1 kite quiver. De nieuwe R8 10 of 9m2 lijkt het nieuwste wapen te zijn voor deze categorie mensen. In NL ben ik nog nooit zo iemand tegen gekomen overigens, op kiteforum.com lees je er weleens over, die 1-kite-quiver dudes
|
|
|
globe
|
Bovenstaande productsheet is een early release! er komt geen 7 meter!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Bovenstaande productsheet is een early release! er komt geen 7 meter!
Doet me aan de Rhino 2005 denken, toen was er ook geen 7m2 meer. In 2006 was hij er ineens weer wel Zowiezo vreemd voor een kite waarmee ze ook speedwedstrijden willen varen (North teamrider Dirk Hanel) om geen 7m2 te hebben. De huidige snelste kite is een Bandit in maatje 6.5m2 De 9m2 heeft een windrange van iets meer als 30kn. Dat is te weinig voor bijvoorbeeld voor de walvisbaai in Namibie. wil hebben hebben hebben:D
Hij ziet er lekker uit, maar....eerst testen!
|
|
|
WaZuP
|
Hoe ongeloofelijkstom van NORTH om geen 7 uit te brengen,
Ik bedoel ze claimen maximale power uit dat ding en dat je met een 9+geen wind bekant kan varen.
Hoe moetten we die 9 nu houden in 40+kn wind
En denk ff logish na, Finian MAynard had 60knopen wind nodig voor het huidioge record Dat houd je die 9 niet
ten tweede hoe klieiner de kite hoe sneller de voorwaartse snelheid, een 7 vliegt gewoon sneller en zal dus een hogere top hebben voor speed contest
Naja verder een uber bruut ding:)
|
|
|
WaZuP
|
en ligt het aan mij of gebruikt north dit jaar wel hele spitze profielen met namen de aanstroomhoek??
Dit viel me ook al op bij de evo en de rebel
of is dit gewoon vanwege slechte computer tekeningen?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
en ligt het aan mij of gebruikt north dit jaar wel hele spitze profielen met namen de aanstroomhoek??
Je bedoelt dat het niet mooi rond is, maar in een hoek? Dat komt volgens mij door de panel layout.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Er wordt altijd maar geouwehoert over lowend. Maar wie gaat er in godsnaam nu kiten met 10 kn misschien leuk voor een beginner maar sorrie hoor volgens mij waait het pas bij 16 kn en dan begint het pas.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Er wordt altijd maar geouwehoert over lowend. Maar wie gaat er in godsnaam nu kiten met 10 kn misschien leuk voor een beginner maar sorrie hoor volgens mij waait het pas bij 16 kn en dan begint het pas. Absoluut waar, Teigertje. Ik hang veel liever aan mijn Bandit 9m2 dan aan mijn R7 12m2. Maar in de zomer heb ik vorig jaar veel plezier gehad in 11-15kn wind met de R7. En vanaf een knoop of 14 wordt springen al leuk, en zijn de meeste tricks al te doen. Die lol kun je ook al hebben met een goede C-shape 14m2 of 16m2. Maar als je kan kiezen dan liever vanaf 16kn, van mij mag je dat zelfs vanaf 20kn noemen
|
|
|
hendrik@zwin
|
ik denk dat voor de 7meter dan de rebel genomen zal moeten worden , deze zal dan ook wel al hoog en snel gaan denk ik en ik hou het nog wel even bij men rhino07 12 meter en vegas 08 9meter
|
|
|