Ik heb in juli vorig jaar de 13m2 Bandit proto/testmodel gevaren, en die had dat gevoel van schokkerigheid ook in de bar. Ik heb daar toen naar geinformeerd want ook ik vond dat vervelend (afknapper). Bij latere Bandits, inclusief die van mijzelf, heb ik dat niet meer gemerkt.
Tussen Waroo07 en 08 zit kwa gevoel weinig verschil idd, buiten dat de 2008 ietsje directer stuurt en beter is in het low-end.
Een Naish Shockwave vind ik totaal niet lijken kwa gevoel op de Helix om maar wat te noemen. Voorheen was dat zeker het geval, maar de laatste jaren zijn de kites zo verandert kwa gevoel, en voeren de merken diverse typen kites waardoor je van een uniform merkgevoel wat mij betreft niet echt meer kan spreken.
Jah lowend... leuk maar toch heb ik liever een iets zwaarder gepowerde kite dan een iets kleinere in zn lowend. Voelt toch anders. Maar das smaak.
Ik snap helemaal wat je bedoelt met je bovenstaande argument
Zo heb ik eens de Tribal II 13m2 getest tegen de Bandit 9m2 (voor diegene die dat niet snappen, kwa low-end en geprojecteerd opp. komen de kites overeen). De wind zakte in tot 13-15kn (gemeten), en op het vlakke water had ik power met de TII om tricks te doen, met de Bandit echter niet meer. De TII had nog grunt genoeg, de Bandit voelde week en slap aan. Echter was met de TII voor geen meter meer hoogte te winnen, met de Bandit wel.
Uiteraard zou ik ook normaal gesproken een grotere maat pakken (of naar huis gaan), maar vond het wel een mooie test
Ook bij mij staat de Eclipse op het lijstje van nog te testen. Mede ook door het enthousiasme van Mini-me
In kb.de kwam de Thruster ook heel erg goed uit de test als betaalbare nieuwkomer op de Duitse markt, wat veel beloofd wat mij betreft