Als beginner moet je gewoon kijken naar de herstarbaarheid, windrange en veiligheid van de verschillende kites en budget. Smaken verschillen nu eenmaal en het is moeilijk te zeggen wat jou voorkeur zal gaan worden.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je door de bomen de kiteplas niet meer ziet....
Op de verschillende sites van de verschillende merken is veel informatie te vinden mbt de bovengenoemde punten.
Zoals je misschien nu al merkt hebben veel riders hun eigen voorkeur en is jou vraagstelling nog iets te algemeen...
Probeer eerste zelf even zoveel mogelijk informatie te verzamelen en kom dan met gerichte vragen.... Voordeel als je eerst zelf wat kennis op doet is dat je precies weet wat je koopt en wat het moet kosten...
Ik ben van mening dat er bijna geen slechte kites meer gemaakt worden en dat je dus, als beginner, het best naar je budget kan kijken. Er zijn op dit moment veel Bow/SLE kites verkrijgbaar en ook zijn er veel aanbiedingen te vinden...
MAAR wanneer geld geen rol speelt dan zou ik voor een "Roze" Bandit 9m2 DOS gaan
Succes