http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32782.msg407213.html#msg407213In oktober was ik op een ochtend op Schellinkhout en er waaide een goeie 25 knopen.
Een goed windje dus voor mijn 9 meter Waroo die ik in april 2008 had gekocht
Na een kwartier belandde mijn kite in het water na een verkeerde sprong.
De kite was op dat moment nog heel.
Ik kon staan en zag dat een van mijn lijnen verkeerd bij de bar zaten. Terwijl ik bezig was om de lijn goed te doen ging mijn kite weer de lucht in.
Boven in de lucht gekomen ging hij ook weer gelijk naar beneden. Ik zag dat hij lek was en heb toen de hele handel meegenomen naar de kant.
Ik ben geen schade expert maar ik dacht dat hij daar wel tegen moest kunnen. Ik heb wel ergere crashes met de waroo mee gemaakt en dan bleef de kite heel. Vooral omdat hij niet zo hard naar beneden ging en ik mijn bar gewoon los had. Er zat dan ook geen spanning op de lijnen.
Al met al was de kite dus kapot met schade voor mij op een vreemde plaats bij de leading edge (bij het ventiel). Tevens was de bladder kapot
Heb de kite toen naar v.d. Berg al waar ik sinds 1980 een trouwe en vaste klant ben gebracht.
v.d. Berg heeft vervolgens contact gehad met:
Richard Siwaletti van
Regional Sales Representative
Benelux & Germany
BEST Kiteboarding
Kreeg vanavond een telefoontje van v.d. Berg dat ik een nieuwe kite mag komen ophalen
Al met al zeer goed en snel geregeld door Best Kites en v.d. Berg
Hierbij mijn complimenten voor de snelle afwikkeling en service
Dit is ook een van de reden dat ik mijn kites nooit op het internet koop maar bij een betrouwbare schop alwaar ik al een jaar of 25 kom. (heb geen aandelen in deze shop trouwens)