Hey luitjes,
Door het topic van hanglos om een downwinder over het ijselmeer te doen kwam ik op dit idee en wil er een berichtje aan wagen...
Ik denk dat veel kiters dit graag es willen doen maar het is door de regelgeving moeilijk te realiseren.
Daarom is het mischien een mogelijkheid om het ook voor meerdere partijen interessant te maken, nl om een actie, soort sponsorloop, voor een nader te keizen goed doel (nierstichting, knrm,.. vogelbescherming... ga maar door) op te zetten. Ik denk dat dit deuren opend en brengt een aantal goeie zaken met zich mee:
*Er komt geld een aandacht voor een goed doel.
*Kitesurfen komt goed in het daglicht/media wat niet onbelangrijk is gezien druk op sommige spots.
*Je kite blijer omdat je het voor iets goeds doet en kan mischien eindelijk dat ijselmeer es (veilig) oversteken.
*Het kan een evenementje worden waar meerdere bedrijven/verenigingen hun voordeel mee kunnen doen. Unox komt vast mutsen uitdelen
voorbeeldje wat ik in m'n hoofd heb:
We zoeken mbv een poll een doel wat we willen steunen.
Iedere kiter die zich aanmeldt moet een minimum aantal mensen hebben die een bedrag geven als je de overkant hebt bereikt. Eventueel met halve wind zou je zelfs meerdere keren heen en weer kunnen binnen bepaalde tijd en stempelkaar ofzo.
Om een hoge inzet te krijgen op het geheel kunnen we msichien een kite fabrikant zo gek krijgen een kite te geven voor degene die het meeste geld ophaalt (Reclame voor fabrikant).
Knrm en/of andere schepen houden zicht op de route en kunnen evt goeie reclame maken en sponsoren winnen. Mn eigen pa bijvoorbeeld doet iets met zijn schip en wil wel meedoen:
www.stichtingvaarwens.nl (ff reclame doen hoor
)
Stel dat 100 kiters meedoen die 5 vrienden,kennissen,familie heeft geronseld die 5 euro lappen = al 2,5 duizend euri's maar dat kan vast beter!
Nou, dat waren mn ideeen zo'n beetje. Erg globaal natuurlijk en ik heb geen idee welke wegen te belopen voor vergunningen, ontheffingen en alles dat ik vergeet maar dat zal ik nu zo wel te lezen krijgen
Moet ergens beginnen.
Lijkt mij iig tof voor in te zetten. Laat maar horen!