hendrik@zwin
|
klotestreek ! deal staat op papier !!!
het kan geen kwaad om de naam van de verkoper hier bekend te maken ....
|
|
|
CeesV
|
Als het tweedehands is gelden die regels niet ben ik bang. Bovendien hij kan pas leveren als hij ook de 'juiste titel' heeft... En als die kite van z'n vriendin is ofzo.. Heeft ie dat niet... Beetje jammer dat dit zo gaat, maar ik denk dat je het beste op zoek kan gaan naar een andere kite...
|
|
|
Power Zone
|
Aan je rechtsbijstand heb je hier helaas helemaal niets, er zijn geen algemene voorwaarden gedeponeerd waar je op terug kan vallen. Helaas komen dit soort dingen zo vaak voor met tweedehands spul.
Ik had laatst mijn board te koop staan, op 1 dag had ik drie reacties de jongen die als eerste reageerde een afspraak mee gemaakt (ook nog over de prijs) en hij zou dezelfde avond nog komen want hij ging een weekendje weg, 's avonds een belletje sorry het gaat niet lukken, zou je hem willen vasthouden voor mij tot dinsdag kom ik hem dan halen. Woensdag nog steeds geen bericht, dus ik mijn board aan iemand anders verkocht. Zaterdag een smsje van die kerel dat hij hem voor 100 euro minder direct komt ophalen!!!
Wat zijn dat voor rare acties?
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ja, is gewoon jammer maar helaas. Heb het andersom ook vaak genoeg gehad de laatste tijd: via de mail is er een deal, iemand zou langskomen of bellen en dat gaat dan op het laatste moment niet door. Jammer, maar helaas.
Dat is nu eenmaal het 2e hands wereldje...is wel regelmatig wat te vinden toch? Ik kan ook een Guroo overwegen....in de kleine maten is die volgens mij wat rustiger dan een Waroo of Bullaroo
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Jammer, maar om er nu zo'n heisa van te maken is het ook niet waard.
Voldoende 2de hands kites, dus even verder zoeken en misschien komt er nog een mooie deal ergens anders.
|
|
|
Vinni
|
Beetje overdreven. Dit is gewoon een keer pech hebben..
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Jammer maar niks aan te doen, je kan hem beter nieuw kopen als je dit soort dingen wilt tegegaan. Koop zeker geen guroo maar een waroo kan zeker ook als alternatief. Deze tijd van het jaar staan er genoeg te koop.
|
|
|
Bularoo
|
hey,
ik heb dit ook meegemaakt. alleen dan een beetje anders. ik had een deal met iemand om een 7m bularoo te kopen. we hadden afgesproken dat ik hem kwam halen op zaterdag. toen stond ik daar voor de deur was er niemand thuis. de verkoper vond dit erg vervelend voor mij en zou hem de volgende dag naar mij toe komen met de kite. de volgende ochtend krijg ik een mailtje dat de kite aan iemand anders is verkocht.
het is vervelend, maar niks aan te doen.
|
|
|
naishkiter
Geen avatar
|
heb zelf al veel kitespullen overgekocht via forums, nooit problemen mee gehad in de kitewereld is er over het algemeen een groot vertrouwen over dit soort zaken!
PS mss de volgende keer toch gsm-nr. of andere gegevens vragen, dan kan je de verkoper altijd bereiken!
|
|
|
Wimpie
Gast
|
Hoi,
GSM-nummer en naam/woonplaats heb ik, en hij ook van mij. Dat maakt me juist zo kwaad: hij had me gewoon kunnen bellen om te overleggen. Dan waren we er wel uitgekomen. Ik heb de verkoper gevraagd om het probleem op te lossen, en dan maar een vergelijkbare kite te leveren. Hij belde net terug met een Gaastra spider 2007 met een 2009 bar ad 425 euro. Ik heb hem compliment gegeven dat ie meegedacht heeft. En hiermee is het voor mij wel klaar.
Maar de Gaastra spider is geen 7m Best Waroo/Bularoo 2007 /08 qua vaareigenschappen. En ik wil dat graag wel, zodat ze daarna verder kan met de 9m & 11m Waroo die ik al heb,
Heeft iemand een kite van dit merk/type voor me? Op de fora worden ze niet aangeboden, tenzij gerepareerd of zo.
Wim
|
|
|
Geronimo79
|
Zolang dr geen enkele vorm van transactie geweest is, is het geen deal.. heb je niks om op te staan. Volgens mij mag een verkoper ook ten alle tijde voor de transactie bepalen of iets doorgaat. Dat zelfde recht heeft de koper ook.
Of et netjes is is een tweede.. tis een bagger streek.
Moet toch wel te doen zijn een warootje/bullaroo 7m vinden? die dingen zijn verkocht bij het leven..
|
|
|
Wimpie
Gast
|
Nou, ik kijk al een poosje op kitehigh.nl. hanglos.nl en marktplaats.nl Als er al dit type materiaal staat, is er vaak iets mee (bv reparatie). Als het veel verkocht is, liggen ze waarschijnlijk opgeborgen op een zolder. Ik heb op dit forum ook al een "TKG" geplaatst: maar 1 reactie (waar ik het nu over heb). Dus als je een suggestie hebt?!
Wim
|
|
|
CeesV
|
Zolang dr geen enkele vorm van transactie geweest is, is het geen deal.. heb je niks om op te staan. Volgens mij mag een verkoper ook ten alle tijde voor de transactie bepalen of iets doorgaat. Dat zelfde recht heeft de koper ook.
Of et netjes is is een tweede.. tis een bagger streek.
Moet toch wel te doen zijn een warootje/bullaroo 7m vinden? die dingen zijn verkocht bij het leven..
Tweede Hands misschien... Maar normaal gesproken is dat echt niet zo. Een mondeling aanbod of overeenkomst is dan al bindend!
|
|
|
thomasr
|
er zijn nog genoeg andere 2ehands warootjes of bularootjes te koop, en bovendien, tweedehands transacties dragen gewoon een risico met zich mee..
neemt niet weg dat het lullig is!
|
|
|
drifter
|
Als je overtuigd bent dat je een waroo/bularoo wilt, haal dan een nieuw kiteje in de winkel zou ik zeggen. Nieuw> in orde > garantie! Dan weet je wat je koopt, voordat je je dochter ermee het water op stuurt.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Wimpie voor het vragen naar 2dehands materiaal moet je bij de betreffende sectie op deze site zijn. Ik zie dat je die ondertussen gevonden hebt. Voor een discussie over een eventuele andere kite voor je dochter zit je hier natuurlijk wel goed.
|
|
|
Wimpie
Gast
|
Ok, slotje dan maar. Bedankt voor jullie reacties!
|
|
|