Betalen om te kiten, wat krijgen we nou dan?

Goonie

Berichten: 674
November 25, 2009, 10:59:16
edit2Rapporteer  
Nou wil de overheid dat we gaan betalen als we naar onze spot moeten rijden.. Betaal al genoeg aan benzine kosten laat staan dat ik ook nog per kilometer moet betalen en ze precies weten waar je bent. Daag ik niet.

Stem ook tegen dit beleid en zet even je handtekening op de volgende site

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php

[EDIT] geen capslock in topic titels
isomis

Berichten: 205
Antwoord #1 November 25, 2009, 11:00:51
edit2Rapporteer  
dude, je weet dat je geen wegenbelasting en bpm gaat betalen?
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #2 November 25, 2009, 11:04:10
edit2Rapporteer  
dude, je weet dat je geen wegenbelasting en bpm gaat betalen?
dude, weet je dat de kilometerheffing bij slechts 20.000km per jaar, je al het dubbele kost van wat de wegenbelasting nu kost?
Verder hebben de meesten onder ons geen splinternieuwe auto om aan te kopen, dus dat bpm verhaal gaat dan niet op...

@goonie: done!
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #3 November 25, 2009, 11:06:16
edit2Rapporteer  
Dude ik rij een belastingvrije auto en wat dacht je van de kleintjes die nu maar 6 euro betalen voor de wegenbelasting. Als ik naar mirns rij in het weekend en doe dat 2 keer dan rij ik al 640 km maal 6 cent is 38.40 euro. Dat is in 1 weekend de kwartaal belasting van een gemidelde auto. Laat staan wat er in de spits betaald moet worden.
TMK

Berichten: 126
Antwoord #4 November 25, 2009, 11:13:56
edit2Rapporteer  
dude, je weet dat je geen wegenbelasting en bpm gaat betalen?

dude, weet je dat de BPM alleen interessant is als je een nieuwe auto koopt?
En dat ik na 0,06 x 500km in de maand al meer wegenbelasting betaal dan nu?

Moet je nagaan, ik ga naar school (25km heen en terug) en naar mn werk 10km heen en terug. Dat is 600km (tot tegen de 800-1000, bijv naar spots rijden).

Je bent pas goedkoper uit als je op een afstand zit wat met een fiets ook te doen is. Maar dan had ik al voor de fiets gekozen.

Wanneer dit ingaat neem ik een diesel.
Zuiniger, goedkopere brandstof, en hoef die 70 euro extra voor de wegenbelasting niet te dokken (voor een vergelijkbare bak).

Dan koop ik wel een motor, als het daar niet op toepassing zal zijn.

Ze gaan expirimenteren met de prijzen. Hoog genoeg om de kas te vullen, maar net genoeg dat de automobilisten het pikken.

Ben ik wel blij dat ik aan mn uber spot ijmuiden zit Grin Alleen echt balen dat andere spots geen optie meer worden + vooral balen voor kiters die ver moeten rijden.

Spitstarieven zullen een ramp worden.
Want mensen zullen deze tijden gaan mijden en de spits zal zich verspreiden.
Of het wordt een real-time systeem waar je gewoon voor genaaid wordt.
Overigens is het OV ook enorm duur.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #5 November 25, 2009, 11:22:26
edit2Rapporteer  
Dan maar verhuizen naar brazilie?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 November 25, 2009, 11:53:17
edit2Rapporteer  
 1 ding is zeker die schatkist in Den Haag moet gevuld worden en wij  Jan met de pet mogen dat dus blijven doen.
 Maakt niet uit wat ze in Den Haag verzinnen het kost altijd geld. ThumpDown
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #7 November 25, 2009, 12:13:12
edit2Rapporteer  
Stelletje uitzuigers zijn het..... Ik rijd nu een auto van de zaak en ben benieuwd wat mijn baas eraan gaat doen. Moet ik buiten de bijtelling nou ook de gereden kilometers gaan betalen? Waarom sleutelen aan iets wat in de praktijk redelijk werkt. Nu weet je gewoon iedere maand de vaste lasten van de auto. Dadelijk moet je in de gaten gaan houden wat je gereden heb en wat voor rekening je aan het einde van de maand krijgt.

Runaque

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #8 November 25, 2009, 12:22:06
edit2Rapporteer  
Dude ik rij een belastingvrije auto en wat dacht je van de kleintjes die nu maar 6 euro betalen voor de wegenbelasting. Als ik naar mirns rij in het weekend en doe dat 2 keer dan rij ik al 640 km maal 6 cent is 38.40 euro. Dat is in 1 weekend de kwartaal belasting van een gemidelde auto. Laat staan wat er in de spits betaald moet worden.

Ik begrijp niets van dat systeem waar jullie over spreken, maar afgaande op de afstand die jij moet rijden naar mirns vind ik het nogal meevallen, als ik uitreken wat het mij zou kosten aan brandstof, dan ben ik 120€ kwijt.  Grin
Gelukkig valt het hier in België nog redelijk mee, ik betaal niet veel meer dan 250€ wegenbelasting, maar aan de andere kant sta ik wel elke 300 a 350km aan de pomp (tja, opgevoerde sportwagen he). Ik hoop dat er hier niets gaat veranderen wat het systeem betreft.

In wezen ben ik meer zoals het systeem dat men in Polen hanteert, en vermoedelijk ook nog in enkele andere landen. Daar betaal je geen wegenbelastingen, maar daar zit dat verrekend in de brandstofprijzen, dus hoe meer je rijd, des te meer je verbruikt en zo heb je het zelf in handen. Maar als ze iets soortgelijks in voegen gaan laten treden hier, dan weet ik zo al dat de benzineprijzen waanzinnig hoog opgetrokken gaan worden en dat je uiteindelijk duurder uit gaat zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 November 25, 2009, 16:16:48
edit2Rapporteer  
Dude ik rij een belastingvrije auto...

Is dat een old-timer of een electro-auto? Ik vermoed het eerste Wink

De techniek om die kilometerheffing te laten werken is zo ontzettend duur dat nu al duidelijk is dat het rendement veel te laag is. Daarom is er nu zoveel heisa over in de politiek.

Makkelijkste is het Franse systeem overnemen: geen wegenbelasting, maar accijns op brandstof + mensen de keuze geven tussen tolwegen en route national.
Het accijnssysteem bestaat al in Nederland (denk aan het kwartje van Kok wat we nooit teruggekregen hebben), dus geen dure investeringen nodig.

Zo betalen zuipende benzineauto's meer belasting, zuinige minder. Wie minder rijdt ook, en op diesel een hogere tax vanwege de vervuiling.

Er is echter een probleempje: de brandstof bij ons is nu al duurder dan die in Frankrijk.... Undecided
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #10 November 25, 2009, 16:27:20
edit2Rapporteer  
En denkt de regering nu echt dat als de BPM wordt afgeschaft de auto's ook daadwerkelijk veel goedkoper worden?

En wie koopt er een nieuwe auto? De meeste burgers doen t met 2-de handsje.
Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #11 November 25, 2009, 16:36:27
edit2Rapporteer  
Uitzonderingen

Niet voor alle voertuigen gaat de kilometerheffing gelden. Motorfietsen, taxi’s, landbouwvoertuigen en ook voor oldtimers van voor 1987 geldt een vrijstelling van de kilometerheffing.

Iedereen met de trekker lijkt me wel wat. Zie ze al staan aan het water  Smiley

vissie

Berichten: 757
Antwoord #12 November 25, 2009, 16:44:43
edit2Rapporteer  
dat wordt een ouwe vw busje;)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 November 25, 2009, 16:49:07
edit2Rapporteer  
dat wordt een ouwe vw busje;)

Yep, maar wel met een TFSI 1.8  20V blok erin gelepeld uit mijn huidige VAG Grin
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #14 November 25, 2009, 17:17:36
edit2Rapporteer  
Gewoon banden belasten.. ben je van al het gezeur af. (en gewoon een soort check maken dat het strafbaar is om je banden te importeren zonder daar belasting over afgedragen te hebben).

Volgensmij wordt het zo in bijvoorbeeld Noorwegen al gedaan. Scheelt een hoop geld.
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #15 November 25, 2009, 20:16:22
edit2Rapporteer  
En wie koopt er een nieuwe auto? De meeste burgers doen t met 2-de handsje.

Argument van niets..... mister.  Tongue

Alle auto's zijn ooit nieuw geweest.
Arnold

Berichten: 220
Antwoord #16 November 25, 2009, 20:30:30
edit2Rapporteer  
staks moeten we nog belasting gaan betalen voor de wind..... schater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 November 25, 2009, 20:55:15
edit2Rapporteer  
ssssht, breng ze niet op ideen
leeany

Berichten: 844
Antwoord #18 November 25, 2009, 21:22:33
edit2Rapporteer  
* koopt een loden plaat voor boven het kastje Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #19 November 25, 2009, 21:35:50
edit2Rapporteer  
Het geld is 1 kant van de zaak, zolang de spitstarieven niet bekend zijn kan je er toch erg weinig van zeggen.
Maar één ding is volledig onjuist in de gedachte achter heffingen etc: autorijden is niet prijselastisch.
Het heeft tot nu toe geen zak uitgemaakt, de files werdern gewoon steeds langer, of de brandstof nou duur of goedkoop was.
De conclusie die ik trek is dat mensen niet uit vrije wil in die niksfiles gaan staan, maar dat ze dat moeten. En dat blijft zo, of er nou een mijoenenverslindend koekeloersysteem wordt opgezet of niet. FAAL.

Je zou beter mensen met gelijkwaardige banen moeten laten ruilen voor een baan in de eigen stad. Maar iedereen zit zo ingegraven in z'n eigen carriere dat dat nooit gaat lukken.

Ik moet zeggen dat de link met kiten kant nog wal raakt, dit is een politieke discussie, hooguit lounge waardig.
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #20 November 26, 2009, 00:08:02
edit2Rapporteer  
Laat ik weer eens mijn kont tegen de krib gooien en zeggen dat ik het wel een goed systeem vind.

Ik ben op loopafstand van mijn werk gaan wonen en rij 1 a 2x in de week buiten de spits naar het strand, maar betaal me op het moment wel nog steeds helemaal scheel aan wegenbelasting.
Laat ze het morgen maar invoeren.

Zolang het maar niet Europees wordt, want dan hakken die roadtripjes naar Tarifa er wel in.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #21 November 26, 2009, 00:29:45
edit2Rapporteer  
Voor sommige mensen word het idd beter.. zondagsrijders genoemd.

Tis een extreem dom idee.. die uiteraard nog veel meer toepassingen gaat krijgen. Zoals track and trace, en hoe hard je gereden hebt. geen flitspaal meer nodig want ze kunnen het automatisch laten bijhouden.

Wie betaald straks al die kastjes in die autos. de hele afdeling/bedrijf die dit straks moet gaan bijhouden?

Het is echt wel zo ingericht dat de staat er meer aan over gaat houden.. dus et kost ons hoe dan ook meer.
Ook niet leuk maar in ieder geval simpel en snel. gooi 5 cent per liter benzine er boven op en klaar. iedereen die rijd betaald meer die rijd. Ook vanuit buitenland die evt hier tanken.

Dan is et nog absurd duur hier.. duitsland heeft ook ALLES in die benzine prijs zitten en we betalen nu al meer MET extra nog eens belastigen. Absurd.
Een dagje workem gaat me dus inclusief die kilometer heffing 40 euro kosten. ipv 25 euro ongeveer.


Mn vriendin voor alleen naar de werk heen en weer gaat gemiddeld 40 euro per week meer betalen dan met haar huidige belasting..
Met andere woorden tijd om over de grens te gaan wonen.

@ martin 404   ... reken voor de grap eens uit wat je die uitstapjes naar het strand gaan kosten..
En ja.. het is al europees.. vakanties kosten dus ook meer. Want gps is overal.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #22 November 26, 2009, 00:38:54
edit2Rapporteer  
Reken maar uit:

http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/berekenuwkilometerprijs/kilometerprijscheck


Nature

Berichten: 1295
Antwoord #23 November 26, 2009, 00:40:02
edit2Rapporteer  
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5415785/__PVV__7000_mails_meldpunt_km-heffing__.html?p=3,1

"De kosten van de kilometerheffing zijn globaal als volgt.

De kosten van het basistarief op basis van kilometergebruik auto:

Km-verbruik: 10.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 65,00 naar euro 38,00 per maand, daling -42%
Km-verbruik: 20.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 72,00 naar euro 67,00 per maand, daling -7%
Km-verbruik: 30.000 km per jaar. Kosten belastingen: van euro 88,00  naar euro 105,00 per maand, stijging 19%
Hierboven komt nog de zogenaamde spitstoeslag. De kosten voor werkenden aanzienlijk stijgen. Daarnaast geldt dat bovenstaande tarieven van toepassing zijn voor het startjaar 2012. De jaren erna neemt het tarief toe met ca. 100%, van ca. 3 cent per kilometer naar ca. 6 cent per kilometer.

Het voorbeeld heeft betrekking op de totale kosten van belastingen van een middenklasse auto (Volkswagen Golf, 4 jaar oud). Voor meer informatie over de kosten van de kilometerprijs kijk op de Kilometerprijscheck van de ANWB. " Bron: kilometerheffing.org

Voor mij betekend t een flinke daling.. Rij hooguit 500 KM per maand als het niet minder is Smiley

Mijn kosten per maand voor mijn auto is 48 Euro aan wegenbelasting.  Als de belasting op benzine ook omlaag gaat met 6 cent gaat t voor mij gelijk op haha

Btw. de meeste mensen krijgen toch van hun baas kilometer vergoeding a 6 cent per k.m haha Smiley


magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #24 November 26, 2009, 11:41:28
edit2Rapporteer  
De kostendiscussie is slechts een afleiding van de werkelijke problematiek:

waarom wil de overheid exact weten waar ik met m'n auto ben?

Deze discussie is veel principiële en daarom voor de meesten waarschijnlijk ook moeilijker te voeren, maar in mijn ogen vele malen belangrijker!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.