luitjes echt waar, saftey trekken is een must, of iig het instinctief vinden van je safety... maakt me niet uit of je naar het ziekenhuis gaat of de kitemarkt een financiële boost wilt geven... als je maar duidelijk weet waar hij voor is en bij twijfel hem daadwerkelijk gebruikt... zaterdag was weer een bewijs van HOE HET NIET MOET!!!!!!!!!!
wat is er gebeurd...
Zaterdag kom ik uit mijn werk, naar playa... lekker potje varen met de 7m want de wind zou voor sundown aardig toenemen...
ben idd lekker aant cruisen... ga zelf een keer releasen... ivm dreigende situatie lijnen om mijn tip geen relaunch mogelijk maar Ootje en C.captain hielpen mij ff uit de brand waarvoor mijn dank. niks aan de hand.
Ff later, 'k was net klaar met mijn kite opnieuw re-riggen, zie ik in de verste verte (nog net voor bunker en een takke eind zwemmen naar de kant ik denk 700 mtr, uitgaand tij, noorder wind, goed boven de 20 kts en aantrekkend). Twee kites hard loopend over het water met daar achter wat leek op twee kiters en heel dicht bij elkaar waren. Dus ik downwinderen ff kijkje nemen.
Wat zie ik, een fransoos en een iets minder fransoos maar ook geen nerderlandstalige, naast elkaar in het water liggen met boardleash.
Hangend aan 2 kites die niet gereleased waren maar wel in elkaar gedraaid waren. Ik roepen Realease your fucking kite right now, use your chickenloop safety!!! Een paar keer.
Het duurt ff maar de fransoos begreep me na ff nadenken, wat ik bedoelde.
De ander, duitser of pool, who gives a fuck, geeft er in eerste instantie geen gehoor aan... Op het een of ander manier weet die fransoos met zijn spaghetti bundel aan lijnen vrij te komen, en na aanwijzingen dat ie maar op zijn kite moest gaan liggen, een tip moest vastpakken, en zich zelf zo maar naar de kant toe moest laten sleuren. Hij was iig uit de penarie.
De ander trok zijn safety uiteindelijk ook, maar daar mee was het nog niet gedaan, de kite was nog behoorlijk out of control klappen op het water , zo nu en dan loopje en als een jekko downwind (met hem er achter aan), ik probeer zijn kite vast te pakken, geen succes...
Sterker nog er slaat ff later een lijn om mijn pols en, hij begon nog te trekken ook, snijdt mijn g-shock van mijn pols af (als een warm mes door boter) en nog voor dat ie echt in mijn pols zat, heb ik binnen no time die lijn doorgesneden.
Die gozer (pool of duitser) had er blijkbaar genoeg van en besloot zijn handlepass leash los te trekken oid., maar was ff vergeten dat ik er nog tussen zat of zo...
Ik had op het moment dat ik zelf ff in de penarie was mezelf gefocussed op mijn kite, die van hem en mij zelf bevrijden... mijn board die heb ik derhalve maar gelaten voor wat het was en ik zag iemand aankomen (de franse maat van de super geschrokken fransoos) dus ik denk die dropt dalijk wel mijn board downwind (fout gedacht jantje... grrrr). Nadat ik de kite had losgesneden ging hij er achteraan, ik nog vragen van joh help me dan gaan we daar samen achter aan (na een poging gaf hij het ook op)... Nee hij wees naar waar de board lag, maar ik kon deze niet zien omdat ik door de laagstaande zon weerspiegeling werd verblind.
Dus ik een takke eind body draggen naar de kant, daar was iemand met een f-one traxx boardje (zwart) en die mocht ik ff van hem lenen om mijn board terug te vinden (kerel mocht je dit lezen Top! en dank je wel
). Helaas zonder succes.
Dus toen maar terug naar de kant (takke eind lopen zeg, met je kite van bunker naar de palen).
Ik was een beetje down, board kwijt, g-schok op de bodem, verbaasd/ boos omdat ze geen safety wisten te trekken. Die ene gast met die kahoona , (dus niet de fransoos) die hij miraculeuze wijze terug had, na het lossnijden, loopt me straal voorbij toen ik nog met die twee franssen aan het nababbelen was, over hoe wat en waarom. Geen woord van bedankt of zo, niks... of vragen waar mijnboard was... het was misschien wel de schrik denk ik dan maar.
Ook was ik een beetje boos op mijzelf omdat ik een zeer goed advies van Ootje (the-O) volledig in de wind had geslagen... ga alleen mensen helpen als je 100% weet waar je aan begint, na dat eerder incidentje die avond.
Maar ja niemand zag het, of reageerde dus ben ik maar gegaan.
Mareh zo als alle verhalen: Eind goed, al goed,
niemand verder gewond... alleen goed geschrokken.
En heb vandaag te horen gekregen dat mijn Boardje weer terecht is!!!!
Als men meteen QR getrokken had dan was dit niet gebeurd.