Drie struts maakt sowieso een lichtere kite. Theoretisch blijft dat in de golven makkelijker vliegen ipv uit de lucht vallen.
Ik ben goed te spreken over de Torches, draaien snel en springen retehoog, maar als beginnend waver vallen ze (nog) wel geregeld uit de lucht. De Park zie ik slechts zelden. Slingshot RPM en Ozone C4 des te meer...
De nieuwe Naish kites komen overigens eind juli uit....
Die laatste 2 heb ik nog nooit iets positiefs zien schrijven over Naish, dus of je die serieus moet nemen.......
En ik vaar zelf al een hele tijd met de Park, dus mijn mening zal wel niet representatief zijn, maar geef hem toch.
Ik heb mijn hoogste sprongen, en mijn dikste wave sessies Met de Park gehad, echt een top opvolger voor de Helix. Het is toch wat je zelf het lekkerste vind, en dat is voor mij de Park En ja, ik heb wel andere kites getest (RPM, Bandit, Ozone, Torch)
Die laatste 2 heb ik nog nooit iets positiefs zien schrijven over Naish, dus of je die serieus moet nemen.......
En ik vaar zelf al een hele tijd met de Park, dus mijn mening zal wel niet representatief zijn, maar geef hem toch.
Ik heb mijn hoogste sprongen, en mijn dikste wave sessies Met de Park gehad, echt een top opvolger voor de Helix. Het is toch wat je zelf het lekkerste vind, en dat is voor mij de Park En ja, ik heb wel andere kites getest (RPM, Bandit, Ozone, Torch)
En zo is dat.
Ik vaar nu een maand met park, en ben helemaal verkocht... Snelheid, hangtime, lift... Allemaal dik in orde. Qualiteit ook! En nog belangerijkste verschil tov torch, relaunch, deze is dead easy!
Nou, komt die dan, ff in het kort, en wat mijn geheugen nog toelaat :
RPM 2011, vond hem redelijk dicht in de buurt komen van de Park maar ik persoonlijk miste het gevoel op de bar, stuurde wat zwaarder, en vond de bardruk hoger. Springen, Hangtime, en stuurgedrag was niks mis mee. Was maar een korte test, zou hem best nog eens langer willen proberen.
Ozone, was volgens mij een sport 2009, wat mij opviel aan deze kite was de explosieve lift, stuurde erg licht, en had een hele goede low-end. Ook hierbij zou ik best de C4 eens willen varen, helaas nog geen kans gehad.
En dan nu de Torch 2011, vind ik naast de Park echt de beste kite op dit moment Mega lift, super hangtime, en een easy feeling op de bar. Het enige echte verschil wat ik kan geven tussen de Park en de Torch, is toch zeker de Depower, wat voor mij de doorslaande factor is geweest. Ik vaar toch liever een maatje te groot, en dan heb ik graag een beetje extra depower beschikbaar, als het echt nodig is. En daarbij heb ik een hekel aan een 5 de lijn, heb daar menig kite door zien sneuvelen.
Dus nogmaals persoonlijk : voor mij was de Park echt DE opvolger voor de Helix 2010 En ben eind vorig jaar begonnen met golfrijden, en vind daar de Park perfect voor, easy relaunch, en staat super stabiel als je een keer de kite laat staan.
Nog een kort filmpje van afgelopen weekend met de Park 8
Ik zeg nu niets negatiefs, ik zeg alleen dat andere merken ook goed kunnen zijn. De park heb ik nog niet kunnen testen, dat wil ik zeker wel doen. Ik vind alleen dat Naish met sigma gevallen de plank mis heeft geslagen. Ik vind die dingen persoonlijk gewoon niet fatsoendelijke vliegen.
Wat wel een feit is dat Naish kiters soms helaas te trouw zijn aan hun merk. Het zal en moet Naish zijn, dat is het namelijk vaak wel.
Parkie ; Mooi filmpje. Eén foto zegt meer dan duizend woorden, zo'n filmpje zegt alles. Hier zie je toch duidelijk waar hij onder andre goed in is.
@arjen; Ga lekker testen. Er is geen kite het zelfde, vaar zelf Evo 09 en heb dikke fun. Maar hang ook onder Torch '11 van mijn zwager en dat is toch ook weer een mooie belevening.
Wil rond januari ook weer een mooie set kopen en ga dus na mijn vakantie flink wat testen. Succes.
Global Wave eronder ? Welke maat en gewicht ? ik ben aan het oefenen met een waveboard maar dat wilde ook vandaag niet vlotten. gebrek aan talent en misschien vaar ik de Torches niet actief genoeg...
Punt is wel dat de Park (nog) nauwelijks gezien wordt. Vandaag op Brouwersdam ook niet.
RPM is populair en de C4...
Ik ben niet zozeer trouw aan Naish. Ik ga voor value for money en koop mijn gear 2e hands. 2 Torches 2011 voor minder dan de helft kunnen scoren. Dat lukt (nog) niet met ozone en Slingshot...
echt park is de bom!!!!!!!!! beter dan rpm, c4, evo, switchblade, nomad, rally, helix, fuel,bolt en idd vind hem fijner dan torch... door depower en geen 5de lijn, idd veel gebruikers vriendelijker. ik ben zo blij met mijn 10- en 7m al heb ik de 10m nog maar een keer in de lucht gehad.
wil een ding toevoegen aan het verhaal van Parkie... ik heb nog nooit zo'n snelsturende kite in mijn handen gehad, snelstuurstand kan wat onwennig zijn in eerste instantie... maar lekker als je hem weet te benutten! en gisteren deed ie wat lift en hang time echt niet onder tov de torch
echt park is de bom!!!!!!!!! beter dan rpm, c4, evo, switchblade, nomad, rally, helix, fuel,bolt en idd vind hem fijner dan torch... door depower en geen 5de lijn, idd veel gebruikers vriendelijker. ik ben zo blij met mijn 10- en 7m al heb ik de 10m nog maar een keer in de lucht gehad.
wil een ding toevoegen aan het verhaal van Parkie... ik heb nog nooit zo'n snelsturende kite in mijn handen gehad, snelstuurstand kan wat onwennig zijn in eerste instantie... maar lekker als je hem weet te benutten! en gisteren deed ie wat lift en hang time echt niet onder tov de torch
Zou ik die van jou eens een keer mogen proberen? Jij vaart toch ook rond zeeland en zuid-Holland?
Ozone is een oer-vliegermerk. Kwaliteit staat buiten kijf en jullie Naishes gaan nogal eens stuk lees ik geregeld dus vanuit dat perspectief snap ik het ;-)