Gisteren en Vandaag op onderzoek gegaan op
Rockanje 1st & 2de slag..
En ik moet eerlijk zeggen wat een puinhoop.
1) internetGisteren toen ik thuis was gekomen, ben ik gaan googlen over de spot. En probeerde info te vinden die volgens de dienstdoende ambtenaar op websites van:"
www.gzh.nl,
www.voorne-putten.nl,
www.recreatiezuidholland.nl,
www.reddingsbrigaderockanje.nl", genoeg infomatie te vinden zijn over de spots van Zuid-Holland...
Nou, na 1 uur en super veel grijze haren verder, ben ik nog steeds geen kloot op geschoten.. het zal wel aan mij liggen!
De enige sites die me iets van info gaven waren: " Kitehigh.nl,
www.nederlandsekitesurfvereniging.nl, en Hanglos.nl".. Maar ik moet zeggen dit was ook minimaal, dus als jij dit als een leek volgt dan weet je nog steeds weinig van de spot... dus geheid dat je de wet overtreed vanwege de onduidelijkheid.
Dit geld voor de spots:
Rockanje1st & 2de slag, Autostrand, Oostvoorne meer, Nieuw slufter...2) Op locatieVandaag ben ik omdat het toch niet waaide maar eens op onderzoek gegaan, dus foto's gaan maken van de borden, bij de redding brigade langs gegaan en ik kwam Dave van Kiteschool Nextlevel tegen op het strand.
Ik moet zeggen van de borden werd het iets duidelijker, maar toch miste ik wat dingen, paal nummers, van wanneer de regels gelden, website vermelding als je vragen heb, en misschien voor de buitenlandse gasten iets meer dan Duits, misschien Engels, internationaal de eerste taal.
maar goed, je kunt goed zien in de plaatjes waar je mag kitesurfen, alleen waar is het weet niemand, als je komt en de vlaggen hangen niet!
Zie Foto's onder het verslag.
De reddingsbrigade: Ik ben bij de brigade naar binnen gegaan en hun snappen niet dat dit gisteren had mogen gebeuren en hun vinden de regels OOK, iets TE worden...
Hij vertelde me ook dat de regels
NIET het hele jaar gelden, maar van
1 april t/m 1 oktober, En van s'ochtends
10u tot 18u gelden.!
De kite zone voor de strand tenten geld: je mag
NIET binnen de
kleine rode boei en het strand varen als het wat druk is met zwemmers, maar er achter mag
WEL, dat is een vaargeul!!!
Dus betekend: je kunt van de eerste slag helemaal naar het autostrand kite als je maar achter de rode boeien vaar, dit geld ook voor die jetskies!!
Over de vlaggen zijn ze zelf ook niet duidelijk over uit, want ik vertelde dat ik mijn tas en kitespullen bij de catamarans had gelegd, en hun vinden dat goed..
ik ben gaan kijken bij de palen van de met de vlaggen en die staan een dikke 300 meter weg van de strandtenten..
En dat GZH ook boetes mochten uitschrijven!!
Daarnaast vonden ze ook dat de regels een beetje te word, en dat de lol van het strandleven verziekt..
maar goed hun doen hun best om ons strand veilig te houden en dat lukt ze aardig..
Oja: en ze waren erover bekend dat er een fout op hun website stond over de vlaggen op hun website, want op hun website staat dat je tussen de vlaggen mag kiten, dus dit betekend voor de strandtenten!!!
Dave van Kiteschool Next level:Ik zag Dave bezig was met een lesje, maar ik dacht ik ga het toch even vragen hoe het nou zit over de regels van Rockanje 1st en 2de slag..
Hij vertelde dat hij zich inzetten voor kiten op Rockanje, en NKV.
En hij had mijn verhaal aangehoord en hij baalde als een stekker ervan dat dit gebeurd was..
Hij wist dat ze behoorlijk aan het controleren zijn maar dat is omdat er problemen zijn op het autostrand en niet met Rockanje.. maar dat is een ander onderwerp!
En hij vertelde ook over regels die gelden van
1 april tot 1 oktober, en de tijden
10-18u..
Daarnaast wou hij niet dat ik de foto's van de paalnummers en vlaggen op internet zetten omdat ze de vlaggen in de verkeerde masten hebben gehangen hangen en hij wou dat eerst bespreken met GZH, en de gemeente, over deze vlaggen etc... (Ik hoop dat het lukt, je kunt mij altijd vragen om te komen babbelen hierover)
Dus dat is de rede dat ik de paalnummers niet online zet...
Daarnaast zei hij ook;dat je bij de catamarans mocht starten met kite..
En hij ging proberen om vandaag nog te reageren op KH over dit onderwerp, en hij vroeg ook als mensen hier ook problemen me hebben met de losgeslagen dienstdoende ambtenaar om hem te mailen!!
3) ]De ConclusieNa al dit, kom ik tot de conclusie: " Dat ik nog steeds niet echt wijzer geworden"...
Helaas, veel tegenstrijdige verhalen, veel eigen interpretatie van de wet, en van de instanties..
Enige waar ik
wel ben achter gekomen, is probeer zo goed mogelijk deze warboel te verwerken en probeer ook andere mensen op de spot te waarschuwen wat mag op deze spot, over de dienstdoende Ambtenaar...
Belangrijkste is niet voor de strandtenten gaan kiten!En ik hoop hiermee ook dat er eens duidelijkheid kom..
Niet net als nu, Regels die niemand weet... maar goed dat is wel het motto van Nederland NU!
Zoveel regels we weten het allemaal niet meer, en de dienstdoende ambtenaars ook niet meer....
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is maar ik vraag het me af, maar PLZ KIJK uit; je bent gewaarschuwd..
Oproep: Kunnen we foto's maken van de dienstdoende ambtenaar op het strand, auto en pakken!?
De ambtenaar die mij gisteren aansprak, reed in een beige 4x4, beige pak aan, bruin haar, en rond de 1:75, Dus misschien was dit wel GZH?!