Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Jij bent wel heel snel met kite-nieuws Parkie! Pas na de spelen wordt Dorian een kiter voor de Olympische spelen van 2016 Iig wat een gigantische voorsprong op de tweede! Dat dat kan op dat hoge niveau
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
@Michiel, Ik weet het is kitehigh, maar denk dat er nog heel wat lezers hier het windsurf bloed voelen stromen bij dit nieuws en de beelden..... En het zou toch gaaf zijn dat wij als Nederland de eerste en de laatste Olympische gouden plak van Windsurfen binnenhalen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@Michiel, Ik weet het is kitehigh, maar denk dat er nog heel wat lezers hier het windsurf bloed voelen stromen bij dit nieuws en de beelden..... Ook bij mij, denk dat van de eerste generatie kiters (t/m 2006) er zeker wel 70% windsmurfer zijn geweest, of er tenminste aan hebben gedaan Inderdaad zou het fantastisch zijn als onze Texelaar de medaille binnensleept En nog mooier - toch vooruit lopen op de feiten - de eerste medaille voor het course-racen in 2016 in Brazilie!!! Immers is het niet alleen techniek waar je op kan winnen, ook tactiek is zeer belangrijk bij deze nieuwe tak van kitesport. Dat zit bij die Dorian wel snor! Voor de techniek heeft hij nog vier jaar om daar aan te schaven
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Whaha Mart met zijn opmerking altijd. Wel een mooi positief kort stukje over de kitesport.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Was ff aan het zoeken naar beelden van Dorian's race, helaas zonder succes. Kwam zodoende terecht op een windsurf forum...die Stefan van der Berg komt daar niet goed weg met dat optreden. Wat klachten: "Mart niet corrigeren met zijn uitspraak plankzeilers", "koud laten dat windsmurfen Olympisch af is, terwijl de sport zoveel voor hem gebracht geeft"...en nog meer. Vond de uitspraak top na Mart's opmerking over de geestelijke gezondheid van plank vliegeraars: "ik doe al 12 jaar niets anders"
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Dorian die mooi ff strapless vaart met z'n SS Rally....
Forse golven van de winter trouwens op Texel zo te zien. Manmanman.
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Lache hoor die windsurfbloopers Vooral die laaste is schrikken als er een boot even op je af komt, heb ik ook eens meegemaakt op het gardameer skarie.
|
|
|
|
|
Morres
|
in de pocket!
|
|
|
Stanley
|
yes gouden olak voor de laatste wedstrijd binnen wat een top predatie
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hij hoeft alleen nog maar bij de laatste wedstrijd aan de start te verschijnen om zeker te zijn van goud!!! Het verschil met de concurrentie is zo groot, wat een topper. En de NOS heeft geen enkel beeld van de wetstrijden
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Op NOS.nl komt hij al lachend aan dobberen.
Maar geen beelden van de wedstrijden ...
|
|
|
Dennis.
Logs: 0 | 90 uur
|
Op NOS.nl komt hij al lachend aan dobberen.
Maar geen beelden van de wedstrijden ... dat ligt alleen niet aan de NOS ... de organisatie van de spelen had er voor gekozen om de medalrace van een zeilklasse uit te zenden wel een super prestatie van Dorian!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Bedankt voor de info, Dennis. Zou het dan helemaal niet gefilmd zijn? Ergens online te bekijken? Zo heeft de NOS veel op hun eigen site staan wat niet op TV is uitgezonden. Als ze dat volgende keer in Rio ook maar niet flikken
|
|
|
Dennis.
Logs: 0 | 90 uur
|
Als ik het goed begrepen heb, is de race inderdaad helemaal niet gefilmd. Die medalrace was op het zelfde moment.. Want de NOS had het vanmiddag toch wel graag willen uitzenden.
Ze waren zelf ook wel met een cameraploeg die kant op. Maar de races zijn te ver op zee om vanaf de kant goed te kunnen volgen met een camera. Toch wel jammer...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Kortom, voor het IOC is windsmurfen deze spelen al volkomen afgeschreven.... In 1984 had de NOS zelf als enige een boot geregeld om Stefan van den Berg te filmen. Zie de aflevering van het avondprogramma met Mart Smeets en Stefan. Erg leuk om te zien.
|
|
|