Politiek - de leugen regeert?

drifter

Berichten: 1757
September 02, 2012, 12:22:17
edit2Rapporteer  
De politieke debatten van de laatste weken lijken slechts te gaan over het volgende: Wie vertelt de waarheid, en wie vertelt de leugen?
Lijsttrekkers van de huidige zittende partijen betichten elkaar van leugens en halve waarheden. Een reportage van het jeugdjournaal liet zien dat zelfs onze kinderen op de basisschool klaar zijn met deze kinderachtige vertoning.

Het lijkt daarom van belang voor iedereen die graag gebruik wil maken van zijn of haar kiesrecht/stemrecht, om bij deze verkiezingen niet af te gaan op welk beleid voor hem of haar gunstig of ongunstig is, maar om te bepalen wie de waarheid vertelt en wie niet. Want kunnen we eigenlijk wel uit deze talrijke crises komen wanneer de leugen blijft regeren?

Dankzij het internet kan tegenwoordig iedereen op zoek gaan naar andere waarheden dan de 'waarheden' die we te horen krijgen van de oude politiek. Dat dit ook veelvuldig gebeurt blijkt bijvoorbeeld uit de wereldwijde Occupy protesten, maar bijvoorbeeld ook uit de 40 nieuwe politieke partijen die zich hebben geregistreerd bij de kiesraad. Uiteindelijk zijn er daarvan 11 nieuwe partijen overgebleven die verkiesbaar zijn naast de 10 huidige zittende partijen.

Een trend die we de laatste jaren ook zien is dat de oude media steeds vaker wordt verruild voor de zogenoemde 'nieuwe media'. De talrijke en verschillende informatie bronnen maken het mogelijk dat iedereen het journalistieke werk kan doen, waar de huidige journalisten zich nauwelijks nog mee bezig houden. Huidige journalisten houden zich vaak alleen bezig met verslaggeving van het officiële verhaal van een gebeurtenis, zoals dat wordt medegedeeld door de autoriteiten, dan dat ze echt op onderzoek gaan en verschillende kanten van het verhaal belichten.

Voor iedereen die ook een beetje klaar is met de kinderachtige oude politiek en die graag een leuke ingang zoekt naar de nieuwe politiek en de nieuwe media heb ik deze link erbij gezet. Met name aflevering 5 is zeer interessant te noemen:
http://www.pateo.nl/Dutch/zendtijdpolitiekepartijen.htm












Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 02, 2012, 20:17:14
edit2Rapporteer  
Politiek... zonde van de energie... ik ga voor blanco
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 September 02, 2012, 21:26:17
edit2Rapporteer  
Eindelijk ben ik het een keer eens met Eagle. Verkiezingen op deze manier, zijn een achterhaald medium. Stemmen geeft aan dat je dit systeem nog steunt.

Als het niet waait, stem ik groen links, of sopn, of toch niks. Ik zweef dus nog :-).
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 September 03, 2012, 22:01:04
edit2Rapporteer  
Jongens jullie hebben gelijk. De huidige politiek heeft ons een hoop ellende bezorgd en zal de problemen ook niet snel oplossen. Nou kunnen we 2 dingen doen. Of we gaan niet stemmen, en proberen het systeem te boycotten. En leggen ons er uiteindelijk bij neer wanneer onze vrijheid, gezondheid en geluk verder afneemt.

Of we geven de mensen die Nederland graag willen bevrijden van deze energie verspilling de kans om dat te doen. En geloof me, er zijn zoveel mensen die die kans willen krijgen en gaan benutten.  Een stem voor de SOPN is een stem voor elkaar, een stem voor mensen, en dus een stem voor jezelf.

''en alleen de vogels vliegen van oost naar west Berlijn,
worden niet teruggefloten ook niet neergeschoten,
over de muur, over het ijzeren gordijn, omdat ze soms in westen, soms ook in het oosten willen zijn''


SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #4 September 04, 2012, 10:45:35
edit2Rapporteer  
Ik gooi even mijn gedachten hier neer, wie weet kan iemand mij van wat anders overtuigen. Ik neem het allemaal niet te serieus anders zou ik depressief worden ;-) :

sopn is mij net een beetje teveel gericht op een communistische dictatuur als je wat verder leest dan het eerste verhaal... Geld verzamelen door investeringen op het creeëren van banen af te schaffen lijkt mij ook niet kunnen. Sommige ideeën zijn leuk maar het globale verhaal gevaarlijk.

Helaas zijn we op een, naar mijn idee, beetje uitzichtloze punten gekomen:

1 - op de huidige koers doorgaan (planeet verwoesten / macht krijgen = de hype)
2 - wereldweide samenhorigheid, sopn (zie ik niet werken in deze wereld cultuur)
3 - als alleenstaand export landje proberen te redden, PVV (zie ik ook niet werken nie)

Alternatieven als egoistisch persoon op bovenstaand beleid:

1 - Geld verdienen, niet teveel nadenken en leven!
2 - emigreren, hippie lifestyle, een plaats opzoeken waar je het red met jezelf en de omgeving
3 - emigreren!

help!?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 September 04, 2012, 11:45:25
edit2Rapporteer  
Volgens mij is de oplossing vrij simpel: het effect wat de mens heeft op onze wereld verminderen.
En dat is vrij simpel op te lossen: veel en veel minder kinderen krijgen waardoor de totale wereldbevolking weer richting de 5 miljard gaat (of nog minder).

Helaas doet bijvoorbeeld China daar al jaren een poging toe, met de meest verschrikkelijke, mensonterende gevolgen van dien.

Met minder mensen hoeft er veel minder energie te zijn, minder landbouw, visserij, infrastructuur, etc.

Probleem is vrij simpel, de oplossing daarentegen zonder in heel verkeerde ideeën te vervallen heel erg ingewikkeld...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 04, 2012, 13:16:33
edit2Rapporteer  
Ik gooi even mijn gedachten hier neer, wie weet kan iemand mij van wat anders overtuigen. Ik neem het allemaal niet te serieus anders zou ik depressief worden ;-) :

sopn is mij net een beetje teveel gericht op een communistische dictatuur als je wat verder leest dan het eerste verhaal... Geld verzamelen door investeringen op het creeëren van banen af te schaffen lijkt mij ook niet kunnen. Sommige ideeën zijn leuk maar het globale verhaal gevaarlijk.

Helaas zijn we op een, naar mijn idee, beetje uitzichtloze punten gekomen:

1 - op de huidige koers doorgaan (planeet verwoesten / macht krijgen = de hype)
2 - wereldweide samenhorigheid, sopn (zie ik niet werken in deze wereld cultuur)
3 - als alleenstaand export landje proberen te redden, PVV (zie ik ook niet werken nie)

Alternatieven als egoistisch persoon op bovenstaand beleid:

1 - Geld verdienen, niet teveel nadenken en leven!
2 - emigreren, hippie lifestyle, een plaats opzoeken waar je het red met jezelf en de omgeving
3 - emigreren!

help!?

je hebt op 2 punten je zelf kunnen overtuigen... Emigreer.  dan gaat u in de volgende ronde door voor de koelkast. en geeft u Eagletje e.v.a. weer wat meer ruimte.

Dus als bijna iedereen zou emigreren behalve de eagle gezinden, dan hebben we meer ruimte, geld, minder vervuiling, steuntrekkers enz... WEL een minder gevarieerde/kleurrijke samenleving enz... maar meer vrijheid en minder regels die de huidige vrijheid in stand proberen te houden. Ook best saai eigenlijk.
We leven inmiddels in een een soort ratten cultuur op deze aardbol. plaats te veel ratten bij elkaar in een kleine ruimte en ze vreten elkaar op. ofwel daarna hebben we meer ruimte.
Maar de vraag blijft willen wij dit zo ver laten komen? Wat mij betreft niet, ben er veel te lui voor en heb geen honger, anderen weer wel dus wordt ik weer gedwongen to verdedigen, wat overigens weer de beste aanval blijkt te zijn. het geen mij wederom verbaast dat ik weer met deze onzin mee doe en weer tijd spendeer aan het typen van dit bericht.

waait het al???
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #7 September 04, 2012, 14:06:45
edit2Rapporteer  
hehehe je mot wat alst nie waait..

Maarr nu al 2 die concluderen dat we simpelweg te laat zijn, m.a.w. overbevolkt zijn..

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 04, 2012, 16:41:04
edit2Rapporteer  
hehehe je mot wat alst nie waait..

Maarr nu al 2 die concluderen dat we simpelweg te laat zijn, m.a.w. overbevolkt zijn..



t begint al met kitesurfen... autostrand: te druk, slufter: te druk, brouwersdam: te druk, mirns, horst, schellink, zandmotor enzzz. te druk.

Rockanje: vol=vol
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 September 07, 2012, 22:28:33
edit2Rapporteer  
Snaak, bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat de standpunten van de sopn op eerste gezicht wat vreemd kunnen overkomen. Bijvoorbeeld datgene wat je aangeeft over het creëren van banen. Wereldwijd horen we de ''oude politiek'' zich uitspreken over de noodzaak van het creëren van banen. Of dat nu Obama of Romney is, of onze heren in de haagse politiek....
Een partij die daar niet zo uitgesproken over is, is de sopn. En dat lijkt mij toch wel interessant, omdat ik uit de vele reacties op diverse fora opmaak dat men eigenlijk wel redelijk klaar is met de oude politiek. Mensen zijn toe aan verandering, en volgens mij kan die verandering worden gevonden in de nieuwe politiek en de nieuwe media.

Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat we op de huidige voet niet door kunnen gaan, maar het is moeilijk om oplossingen te bedenken/vinden voor de problemen? Ik kan je zeggen dat er andere waarheden zijn dan de waarheid van het werken tot je 67ste, andere waarheden dan het reguliere zorgstelsel.
Wanneer je opzoek gaat naar die andere waarheden, en ik weet zeker dat die zeer overtuigend en logisch overkomen, ga je uiteindelijk in staat zijn om de mogelijkheden te zien die de wereld mooier kunnen maken. Die oplossingen zijn vaak eenvoudiger dan je denkt, en ik vind het zelfs leuk om tot deze inzichten te komen.

Even terug naar de realitieit: helaas vinden deze waarheden zelden tot nooit de weg naar de bekende media, en wel om de reden dat deze waarheden niet in het belang zijn van de mensen die graag de baas willen spelen over anderen, van mensen die graag veel geld en macht willen hebben (ten kosten van anderen).
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #10 September 07, 2012, 22:31:00
edit2Rapporteer  
Symptoombestrijding

De farmaceutische industrie houdt zich bezig met het bestrijden van verschijnselen en symptomen van ziektes en kwaaltjes bij mensen. Door deze symptomen te bestrijden met pillen en medicatie, wordt er ten eerste niets gedaan aan de oorzaak van de symptomen, en ten tweede werkt het averechts omdat de bijwerkingen van medicijnen mensen juist steeds zieker maken.

De huidige politiek houdt zich bezig met het bestrijden van de verschijnselen en symptomen van een ‘ziekte’ in de samenleving. Deze verschijnselen zijn o.a. intolerantie, korte lontjes, agressie, geweld, diefstal, haast, files, werkloosheid, winstbejag etc. Deze ‘oude’ politiek wil dit doen door harder te straffen, de boetes te verhogen, flink te bezuinigen, mensen harder te laten werken, maar heeft niet in de gaten dat dit averechts werkt.

Albert Einstein zei ooit: "We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."
We kunnen onze problemen niet oplossen door hetzelfde denkniveau te gebruiken dat de problemen heeft gecreëerd. Oftewel, willen we onze problemen oplossen, dan zullen we naar een hoger denkniveau toe moeten.

De SOPN heeft de uitspraak van Einstein goed begrepen. De SOPN doet daarom niet aan symptoombestrijding, maar pakt de problemen bij de bron aan. Door vragen te stellen en op zoek te gaan naar het antwoord. (Vragen stellen, net als kinderen van nature doen voordat deze natuurlijke drang eruit word gestampt op school. Kinderen worden nu geleerd ‘WAT’ ze moeten denken, en niet ‘HOE’ ze moeten denken).
Waarom worden mensen ziek? Waar komen deze ziektes vandaan? Waarom is er agressie tegen hulpverleners? Waarom zijn er files? Waarom is er diefstal? Waarom is er geweld en agressie, intolerantie en korte lontjes? Waarom verliezen mensen hun baan?

Antwoord: De mens is van nature niet wreed en kwaadaardig. Deze ziekte symptomen zijn het gevolg van een samenleving die geregeerd wordt door geld,  macht en corruptie. Banken beroven zowel overheden als mensen door geld uit het niets te creëren en daar vervolgens rente over te vragen. Multinationals lobbyen in de politiek om invloed uit te oefenen op voor hen gunstige besluitvorming. De farmaceutische industrie met hun monopolie positie wrijft in hun handen bij de zorgverzekeringswet, maken daarmee miljarden winsten en hebben er geen enkel belang bij wanneer mensen echt gezond zijn. De bekende media is in handen van de macht en houdt het volk onwetend door onjuiste berichtgeving en propaganda. Oplossingen voor veel problemen zijn er al lang, deze zijn echter niet in het belang van de macht. 

De SOPN wil een eind maken deze misleidingen, misdadigheden, mens-onwaardigheden door problemen bij de bron aan te pakken. Door de burgers juist en eerlijk te informeren, om zo de onwetendheid weg te nemen. Door een einde te maken aan de schijndemocratie, zodat de echte macht en mogelijkheden weer bij het volk komen te liggen. Mogelijkheden voor andere manieren van leven dan de dagelijkse sleur. Manieren van leven waar we de angst voorbij gaan en kunnen bouwen naar een harmonieuze, liefdevolle en vrije wereld.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #11 September 07, 2012, 22:46:29
edit2Rapporteer  
Heerst er zoveel windstilte ja? Ik zie de laatste tijd inderdaad niet zoveel wind voorbij komen buiten.
Tuurlijk jammer, maar misschien moet het zo ook wel een beetje zijn....
Ik heb 10 jaar behoorlijk fanatiek gesurfd, en dat heeft me altijd 'bezig gehouden'. Surfen is een leuke sport, maar hoe belangrijk is het werkelijk?
De wintermaanden zijn altijd een hachelijke periode voor een NL surfer, maar het kan ook het moment zijn waarop je wat minder afgeleid wordt door de wind, en wat meer open gaat staan voor andere zaken. Zoals gezegd is het daar nu wel een beetje tijd voor. Even de orde op zaken stellen, want eigenlijk weten we allemaal dat we zo niet verder kunnen. Niet voor ons zelf, niet voor elkaar, de natuur en de dieren, en zeker niet voor onze kinderen.


drifter

Berichten: 1757
Antwoord #12 September 08, 2012, 18:57:14
edit2Rapporteer  
Er zijn op het moment 2 grote kwesties in de politiek, Europa en Griekenland. Hier een andere kijk op deze zaken:
http://www.sopn.nl/over-sopn/260-europa-op-de-rand-van-slavernij.html

Er is al eerder geprobeerd deze geluiden onder de aandacht van het Nederlandse volk te brengen:
http://www.sopn.nl/over-sopn/258-sopn-en-het-gedachtegoed-van-pim-fortuyn.html

Tot slot nog even kijken wat de rol van de media is in deze:
http://www.sopn.nl/media/167-schijnjournalistiek-van-pcm-kranten.html



kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #13 September 09, 2012, 14:53:27
edit2Rapporteer  
Ik ben het ook erg oneens met hoe ons land (en de wereld) op bepaalde vlakken wordt bestuurd. Echter, we leven nog altijd in een van de allerrijkste landen ter wereld met allerlei fantastische voorzieningen zoals onderwijs (waar inderdaad wel wat aan verbeterd kan worden), zorg (idem), een rechtsstaat (idem) waar iedereen toch bestwel veilig kan leven, vrijheid van meningsuiting en godsdienst, wegen, straatverlichting, openbaar vervoer en last but not least: duinen en dijken en gemalen om onze voeten droog te houden.

Dus om nou tezeggen dat alles zo slecht is dat gaat mij wat te ver! Als je een beetje hebt rondgereisd in de wereld, dan weet je dat wij Nederlanders ontzettend verwend zijn met al onze rijkdommen, maar dat we ook erg houden van zeuren en zeiken :-)

Echter!
Er zijn naar mijn mening ook een aantal fundamentele dingen die fout gaan die best makkelijk gefixt zouden kunnen worden, als onze fantastische leiders eens wat (lange termijns) toekomstvisie zouden tonen! Bijvoorbeeld:

  • Ouderwetse vervuilende, binnenkort niet meer concurrerende industrie, we trekken alle grondstoffen uit de aarde en dumpen daarvoor in de plaats allerlei afvalstoffen in de lucht, het water en de grond, dat wordt op den duur onhoudbaar. Nederland moet zijn industrie omvormen tot een hypermoderne, superefficiente, hoog technologische duurzame industrie die niet meer afhankelijk is van olie en kolen. Dat kost ons nu klauwen vol met geld maar zal ons en onze kinderen uiteindelijk veel geld besparen, het zal onze concurrentiepositie in de wereld versterken en ervoor zorgen dat we geen domme oorlogen meer hoeven te voeren voor olie.
  • In het verlengde hiervan: wetenschap, technologie, innovatie, onderwijs moet in worden geinvesteerd en verbeterd. Om ons land (en de wereld) uit de "oude wereld" naar "de nieuwe wereld" te brengen hebben we veel hi-tech spullen nodig. Kennis van die nieuwe technologie zal ons helpen ons eigen land te hervormen, maar zal ook Nederland een leiderspositie in de wereld kunnen geven.
  • De zorg: iedereen heeft recht op goede zorg, als je je been breekt of kanker krijgt dan moet je daar gewoon voor naar het ziekenhuis kunnen gaan, ook als je niet zo veel geld verdient. Volgens mij kan iedereen het daarmee eens zijn. In plaats van te vertrouwen op particuliere verzekeraars en grote pharmaceutische bedrijven en marktwerking, moet er gewoon een simpel maar doeltreffend sociaal zorgstelsel komen: niemand hoeft zich meer te verzekeren, alle zorg wordt betaald met belastinggeld. Zo betalen rijke mensen wat meer en arme mensen wat minder. Als je dan je been breekt dan ga je naar het ziekenhuis, je wordt geholpen en je loopt weer naar buiten zonder ooit een rekening te zien, ongeacht of je miljonair bent of zwerver!
  • De financiele wereld / vrije markt: de afgelopen 50 jaar zijn de regels en wetten voor de financiele wereld steeds verder afgezwakt en afgeschaft. Banken, verzekeraars, grote bedrijven kunnen enorme risico's nemen met andermans geld en zeer grote invloed uitoefenen op de samenleving zonder dat ze zich daarvoor hoeven te verantwoorden. Ik ben helemaal voor vrije marktwerking en kapitalisme, maar niet in deze extreme vorm. De teugels moeten flink worden aangetrokken en de financiele wereld moet veel strakker gereguleerd en gecontrolleerd worden. Excessen zoals die van de afgelopen jaren kunnen niet door de beugel en diegenen die verantwoordelijk zijn moeten gevangenisstraffen krijgen in plaats van gouden handdrukken!
  • etc :-)

De debatten gaan de hele tijd over "het CPB zegt 3% zus en 20 miljard zo en dus zijn wij beter" en wie er dan zou liegen en wie niet. De debatten gaan nooit over "ZO vinden wij dat Nederland eruit moet zien over 10 a 20 jaar! DIT is waar wij naartoe willen werken!". Visie ontbreekt tijdens de debatten.

De enige partij die ik op een soort van visie kan betrappen die enigzins overeen komt met die van mij, dat is groen links. Met hun uitgangspunten ben ik het heel erg eens (het ouderwetse vervuilende tot ondergang verdoemde Nederland ombouwen tot een nieuw modern duurzaam Nederland), maar met een paar andere punten van groen links ben ik het helemaal oneens (bv ontwikkelingshulp). Maar, ze willen tenminste hetzelfde als ik, en ze zijn er ook eerlijk over: dit gaat ons gewoon veel geld kosten, die hervorming, de crisis, we zullen gewoon met z'n allen moeten lappen. Het is een fabeltje dat we uit deze shitzooi kunnen komen zonder (financiele) offers te maken, en elke politicus die dat zeg staat te liegen!

anyways.

waar blijft de wind?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 September 09, 2012, 23:03:55
edit2Rapporteer  
Ja idd... Was het bij jullie ook zo wind stil?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #15 September 10, 2012, 22:51:33
edit2Rapporteer  
Revolutionaire energie technieken zijn ontwikkeld en dienen voor iedereen beschikbaar gemaakt te worden.
 
De voorzieningen voor energie zoals we die nu kennen zijn zeer vervuilend voor natuur, mens en milieu en hebben geleid tot een verspilling van grondstoffen. De afgelopen jaren zijn er veel onafhankelijke experts bezig geweest om schone energievormen te ontwikkelen. Deze technologieën staan nu klaar om geïmplementeerd en verder geoptimaliseerd te worden.
Deze krachtige en schone vormen van (vrije) energie zijn buiten de huidige wetenschappelijke kaders tot ontwikkeling gekomen. Het is tot op heden niet gelukt om deze kennis via de regering en leidende instituten toegankelijk te maken voor de bevolking. 

Bij deze technologieën wordt geen gebruik meer gemaakt van fossiele grondstoffen. Deze nieuwe vormen van energie worden onttrokken aan de ruimte en bevinden zich dus in de directe omgeving van het apparaat. 
In de vernieuwende wetenschap maar ook in de gevestigde wetenschappelijke kringen zijn er al diverse systemen bekend en operationeel. Op dit moment ondervindt de verdere ontwikkeling van dergelijke systemen nog grote weerstanden vanwege economische belangen.
Er staan onafhankelijke experts klaar die buiten de vastgestelde wetenschappelijke kaders denken en werken op basis van openheid van informatie. Zij verdienen onze volledige aandacht en ondersteuning. De tijd van patenten is voorbij en openheid van informatie is noodzakelijk om deze technologieën op grote schaal toe te gaan passen in onze samenleving.

SOPN gaat niet meer wachten tot de regering haar kaders aanpast, maar neemt zelf de verantwoordelijkheid om deze schone energievormen voor iedereen beschikbaar te maken.


Onderwijs gebaseerd op de wijsheid en talenten die kinderen in zich dragen


Het huidige onderwijs gaat uit van de leerplicht, SOPN vindt dat er uit moet worden gegaan van ontwikkelingsrecht.
Kinderen zijn van nature onderzoekend en leergierig. Ze hebben talenten die ze willen ontwikkelen, omdat ze met deze kwaliteiten willen bijdragen aan onze wereld. Naast de basisvakken als taal en rekenen moet er voldoende ruimte zijn voor kinderen om hun eigen talenten te ontplooien.
Het onderwijssysteem moet zich aanpassen aan de vraag van de kinderen, niet andersom.
Steeds meer kinderen vallen in de huidige onderwijssystemen buiten de boot omdat ze niet bij de gemiddelden horen. Vallen de toetsresultaten tegen of gedraagt het kind zich anders dan gebruikelijk, dan volgen er onderzoeken. Uit deze onderzoeken komt vaak een indicatie, in sommige gevallen volgt er een behandeling of zelfs medicatie. SOPN ziet dit als een doodlopende weg. Alle kinderen hebben onzes inziens het recht om gezien te worden in hun talent. Achter elke indicatie gaat een kind schuil dat niet gezien en gehoord wordt, en dat zijn talenten onvoldoende kan ontwikkelen. SOPN wil dat de overheid een dienende functie krijgt voor het onderwijs, door vertegenwoordigd te zijn door parttime-leerkrachten. Vanuit de directe ervaringen in de onderwijspraktijk kan er koers gevaren worden en kunnen scholen ondersteund worden.


Informatievoorziening die gebaseerd is op objectief onderzoek, onafhankelijkheid en vrijheid van meningsuiting.


Tegenwoordig worden we dag en nacht bedolven onder een stortvloed van informatie. Hierbij spelen de zogenaamde “mainstream-media” de belangrijkste rol als het gaat om het informeren en beïnvloeden van de bevolking. Van cruciaal belang bij berichtgeving, of dit nu gaat via tv, radio, krant of internet, is dat deze onafhankelijk, open, volledig en eerlijk gebeurt. Het is belangrijk dat alles wat van belang is voor de burger ook naar buiten gebracht wordt.

SOPN weet dat bepaalde feiten die iedereen zou moeten weten consequent niet in het “mainstream-nieuws” worden vermeld. Zelfs bij volledige persvrijheid lijkt deze handelswijze gebruikt te worden om de bevolking onwetend te houden over ontwikkelingen die voor het welzijn van iedereen van belangrijke betekenis kunnen zijn. Zo is er onvoldoende en onvolledige berichtgeving over belangrijke ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld gezondheid, energie, economie, technologie, wetenschap, militaire aangelegenheden, zelfs over contacten met buitenaardsen. Bij het wel of niet plaatsen van berichten geven blijkbaar gevestigde maatschappelijke en economische belangen de doorslag.

SOPN maakt zich sterk voor open, onafhankelijke, eerlijke en volledige media, die ten dienste staan van het welzijn van iedereen. Wat de journalistiek betreft wordt nog eens met nadruk gewezen op de toepassing van het principe ‘hoor en wederhoor’. Nieuws en ontwikkelingen dienen wereldwijd onafhankelijk en neutraal verspreid te worden.


Dit alles en meer is na te lezen op http://www.sopn.nl/images/stories/manifest.pdf

bedankt voor jullie aandacht




Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 September 11, 2012, 22:01:46
edit2Rapporteer  
Wimt ll?
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #17 September 13, 2012, 16:28:01
edit2Rapporteer  
Allemaal leuke ideeën maar er zijn al teveel mensen die aan macht hebben geroken en het niet kunnen weerstaan...

Deze tekst getypt door jou:

''Even terug naar de realitieit: helaas vinden deze waarheden zelden tot nooit de weg naar de bekende media, en wel om de reden dat deze waarheden niet in het belang zijn van de mensen die graag de baas willen spelen over anderen, van mensen die graag veel geld en macht willen hebben (ten kosten van anderen).,,

klopt als een koe (al weet ik niet of ik de genoemde items als 'waarheden' kan bestempelen) en kom je echt niet doorheen door op kitehigh deze verhaaltjes te delen, volgens mij heeft nog geen één persoon op deze aardbol 5 lange posts gelezen...

Wat doe je voor werk / in het dagelijks leven als ik vragen mag?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #18 September 13, 2012, 21:49:35
edit2Rapporteer  
Ik snap dat ook wel dat mensen geen lange posts willen lezen, mensen zijn met hele andere dingen bezig. Uit het niets iets gaan vertellen heeft vaak weinig impact. Mensen gaan pas vragen stellen als er iets op hun pad komt. Verkiezingen bijvoorbeeld...

Ik heb niet zoveel geleerd, heb daar nooit zo wakker van gelegen. Ik weet dat niet studeren niet zo handig is voor de toekomst, en dat heeft me ook wel aan het denken gezet. Aan de andere kant ben ik gaan inzien dat studeren je ook een bepaalde versie van realiteit voorspiegelt. Je wordt immers geleerd in een bepaald stramien te denken en dat is niet altijd gunstig wil je een breed perspectief op de mogelijkheden houden. Kiten heeft me altijd weggehouden van het ''gebruikelijke'' en misschien is dat de reden dat ik me ben gaan interesseren voor andere waarheden. En het mooie is dat internet er vol mee staat.

Op een gegeven moment gaan de kwartjes voor je vallen en ga je begrijpen waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn. En het zit in de natuur van een mens om die kennis te delen met anderen, in de hoop dat je de ander wat kunt leren. Maar in de praktijk is dat lastig omdat je mensen niks kunt leren. Ik kan jou niet leren kiten, dan kun je alleen jezelf leren....




drifter

Berichten: 1757
Antwoord #19 September 13, 2012, 22:28:58
edit2Rapporteer  
Allemaal leuke ideeën maar er zijn al teveel mensen die aan macht hebben geroken en het niet kunnen weerstaan...

Ja dat is een gegeven daar heb je gelijk in. Het zou alleen heel jammer zijn als we deze vaststelling zien als een muur waar we niet omheen kunnen. Dan kunnen we economie gestudeerd hebben, of wiskunde, scheikunde, en andere technische en ingewikkelde ''kundes'', Maar brengt het ons ook voorbij die muur?

Waarom kiezen we voor geld, voor macht? Soms ten koste van anderen?
Waarom zijn we vaak zo gericht op ons eigen voordeel, in plaats op die van het collectief?

Moeilijke vraag, wie wil een poging doen?



Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Oktober 01, 2012, 22:33:11
edit2Rapporteer  
haha slaventieten, nice!



serieus, jij moet het water op...sopn....lol sop'n...soppen dus, weest wol
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.