|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Markus en ronald bedankt weer een stapje dichterbij. De manual had ik al. De foto's verklaren veel. Dacht al dat er iets niet klopte. Toen mijn lijnen gebroken waren en ik ze bij elkaar geraapt heb is me de bevesteging zo niet opgevallen. Raar.
Hoop.dat iemand ook nog een foto van een 08 heeft. Heb je mischien een totaal plaatje van bar tot de y sprong? ronald
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
En was je zonder "GEVRAAGD" in de titel niet tot deze antwoorden gekomen?
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
En was je zonder "GEVRAAGD" in de titel niet tot deze antwoorden gekomen?
Natuurlijk wel evan. Dat suggereerd jou vraagstelling wederom weer. Maar in alle manuals zowel bij dealer als internet. Staan niet zulke ingezoomde foto's. En de vraag bleef dus staan wat zat er dan precies. En vandaar de vraag van de foto's. Maar evengoed snap ik wel dat we niet allemaal zo goed en bedreven zijn als jij. En jij was natuurlijk in het het begin van jou kite leven zo goed dat je dit soort dingen nooit had. Mischien tip voor jou inplaats van elke x zulke racties te plaatsen. Als je toch zo bedreven bent, geef dan gewoon tips inplaats van deze reacties.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Sorry, krijg altijd jeuk als er iemand capslock gebruikt. Om toch iets nuttigs bij te dragen: Voordat North met dat ringetje+balletje kwam zat het in elkaar met een stukje touw, heb alleen geen idee of ze dat voor 2008 al vervangen hebben naar het huidige systeem:
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Bedankt evan, maar ook deze had ik al. Bekijk de foto eens, als ik dat plaatje van jou vergelijk kan ik de de frontlijnen gelijk maken en aan de grijze lijn maken ( bij mij wit) zoals in plaatje 1. Maar dan blijf ik zitten met de safety lijn aangezien ik geen vijfde lijn gebruikte! Zoals in plaatje 2. Moet ik dan de safety lijn apart vast maken maar waaraan? Want ook in de foto van ronald is een vijfde lijn gemonteerd. Daarom denk ik dat mijn bar 2008 daarin verschild. Hoop dat het duidelijk is!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zeg dat dan gelijk! Want dat maakt inderdaad nogal een verschil of je een 5fth met of zonder 5ft vaart.
Maar je weet dus echt niet meer of je hiervoor een ringetje+balletje bij de splitsing had zitten of hoe je safety reageerde? Flagde hij op 1 voorlijn of depowerde hij alleen maar als je je safety trok?
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Effe wat gebprobeerd. Aan de hand van de foto's van ronald. Het zelfde gemaakt en de safety lijn er bij aan. Schiet er eens op wat jullie lijkt. Ik heb geen vijfde lijn dus dan maar zo .!
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
|
Hier nog 2 foto's van de handleiding van de 2011 bar (de quad bar). Lijkt erop dat de safety op de frontlines vast zit. Weet niet of je er wat aan hebt maar wie weet.
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Zeg dat dan gelijk! Want dat maakt inderdaad nogal een verschil of je een 5fth met of zonder 5ft vaart.
Maar je weet dus echt niet meer of je hiervoor een ringetje+balletje bij de splitsing had zitten of hoe je safety reageerde? Flagde hij op 1 voorlijn of depowerde hij alleen maar als je je safety trok?
Thanks ronald. Jij laat precies zien dat het niet te zien is hoe die daar vast zit Evan. Klopt heeft nooit een 5de lijn aangezeten. En nee kan me geen bal herrinneren. Vandaar dat ik graag een foto wou van een 2008 bar op die plek Heb hem eens gemonteerd zosls op de fotos van evan maar weet dus niet meer hoe het zat.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Handig dat je vergeten bent hoe je custom barretje in elkaar gezeten heeft, want iemand moet hem omgebouwd hebben van 5- naar 4-lijns.
Wat ik zo kan verzinnen is dat diegene een voorlijn vastgemaakt heeft op de plek 5fth zoals op de foto's van Ronald te zien is. Is hij daar ook niet toevallig gebroken de vorige keer want die verbinding lijkt me niet ideaal om de volle kracht op te hebben met het oog op slijtage!
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
hey evan,
nee de linker stuurlijn en de linker frontlijn waren geknapt na een backroll transition.
ik heb wat foto's bekeken en kanniet iets van een ring zien der op het is allemaal net effe iets te ver weg om het goed te zien.
ik ga het zo gewoon eens proberen.
in iedergeval bedank
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Bedankt evan, maar ook deze had ik al. Bekijk de foto eens, als ik dat plaatje van jou vergelijk kan ik de de frontlijnen gelijk maken en aan de grijze lijn maken ( bij mij wit) zoals in plaatje 1. Maar dan blijf ik zitten met de safety lijn aangezien ik geen vijfde lijn gebruikte! Zoals in plaatje 2. Moet ik dan de safety lijn apart vast maken maar waaraan? Want ook in de foto van ronald is een vijfde lijn gemonteerd. Daarom denk ik dat mijn bar 2008 daarin verschild. Hoop dat het duidelijk is! Is de witte lijn je powerlijn voor de spiltsing? dan moet je gewoon even de roze/rode lijn met een lus aan die lijn vast maken en dan is het goed. Ik neem aan dat de lijnen met de rode sleeves de powerlijnen zijn die naar de kites lopen? Dan is het belangrijk met welke kite vaart? Volgens mij flaggen alle North kites die 4 lijns zijn op beide frontlijnen uit. Als ware dus een 5th lijn met 4 lijnen.
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Thanks zal eens bellen. Zou een 2009 passen op een north thino uit 2008? Klopt evan. Ik heb dit vanmiddag al in elkaar gezet. Heb nu de fronlijnen aan de powerlijn gemaakt en de safety lijn er bij. Moest alleen een knupje in de sleef leggen omdat de lengte anders niet goed was. Ik krijg de foto niet geuploud maar ik heb het net zoals jij beschrijft Het in een north rihno 2008. ik denk dat het nu wel goed zit heb de logica er achter nu wel door. Bedankt als het lukt komt de foto nog Ps het is het zelfde als de 2de foto van ronald alleen op de plek van die witte lus zit het zelfde mijn safety lijn lus [edit] berichten samengevoegd, voortaan zelf even de "bewerken" knop gebruiken
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
sorry evan was iets mis gegaan, doe het allemaal via de foon en dat ging niet lekker
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Hoe is het verschil in lijn lengte ontstaan? Een knoop in de sleeve is nu niet de beste oplossing.
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Hoe is het verschil in lijn lengte ontstaan? Een knoop in de sleeve is nu niet de beste oplossing.
Doordat powerlijn en safetylijn iets verschilden 3 cm daardoor hebben ze 1powerlijn iets langer gemaakt. Dit wordt hersteld als die getest wordt en blijkt dat die goed is
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Hoe is het verschil in lijn lengte ontstaan? Een knoop in de sleeve is nu niet de beste oplossing.
Doordat powerlijn en safetylijn iets verschilden 3 cm daardoor hebben ze 1powerlijn iets langer gemaakt. Dit wordt hersteld als die getest wordt en blijkt dat die goed is Oke want je moet juist niet een powerlijn aan de safety lijn doen! Die safety lijn zal een heel stuk sneller breken. Je moet ook wel de goede lus gebruikten met vast maken van die 4 lijnen aan elkaar.
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Weet niet of het juist is maar volgens de 2de foto van ronald. Zelfde pricipe
|
|
|
ingmar
Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
|
Ik krijg een dezerdagen een foto van iemand die een 2008 bar heeft zodat ik kan zien hoe of waar de saftey lijn aan zit
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Zo is het volgens mij goed. Ik had van de powerlijn alleen een lus er door heen gehaalt ipv een katteknoop.
|
|
|
|