Feiten:
(nogmaals)
Op 4 april 2015 wordt in Zuid Frankrijk een Zwitsers meisje, zo het water de lucht ingetrokken, en slaat op het strand dood neer. Getuigen praten over de Tramontana. Dus niet over schuld.
Op diezelfde dag, 4 april 2015, zelfde kustlijn, Noord-Oost Spanje, (helemaal in t hoekje )wordt een ervaren kiter Borja Basso, uit het water gelift en slaat op (de bunkers op) het strand dood neer.
Een maand later, gaat nummer 2 in hetzelfde gebied de hemelpoort in.
RIP 3x
Trek zelf je conclusie van deze boulevard pers. Ga maar lekker kletsen over mesjes, over hoe dom mensen wel niet zijn, common sense (kan iemand mij dat uitleggen?). Hou vooral je eigen mening, dat kan en mag op dit forum, Nederland, maar praat er wel over, wordt je bewust van.
Voor hen die t stuk van Borja Basso gemist hebben, deze short cut (getuigen)vertaling
4 april 2015, Pals Spanje (catalonie)
Borja Basso kwam uit Barcelona. Voor wie Spaans kan lezen zie onderstaande link. Borjo was leverancier van electrische schaatsen. Hij zat te kiten op Pals. Hij is verongelukt en naar het hospitaal gebracht. Zijn schedel is op 3 plekken gebroken. Hij heeft 2 kleintjes en zijn vrouw is zwanger van een 2-ling.
@xoen geeft getuigenverslag: de wind was enorm gusty, ik zag het ongeluk gebeuren. De wind was side shore, side onshore. (Ik vaarde met een 7 meter). Op dagen als dit moet je vreselijk voorzichtig zijn. Het is enorm belangrijk om je QR te blijven oefenen, dingen gebeuren zo snel.
@mila zegt: het is triest hoe dit gelopen is. Ik ben maar begonnen met het dragen van een helm. Het is en blijft een extreme sport. Een helm had Borja echter niet geholpen, de klap was enorm, maar ik wil dit toch gezegd hebben, in de hoop dat andere kiters solidair zullen zijn. Kijk maar naar andere sporten, sneeuw, motorbike in zoveel sporten is het normaal om een helm te dragen,
Bron: het kiteforum in Catalonie, Spanje
http://www.spainkiters.com/phpBB2/viewtopic.php?t=119452(In 5 maanden, 6 doden in Europa, toeval?, loss of common sense? Jij mag t zeggen. We hebben gewonnen van andere extreme sporten>paragliden)