Probeer hem eerst eens niet zo hoog te doen en met je achterste hand (nagenoeg) los pak een klein golfje en hupputa. Als je hem kan dromen kan je hem hoger pakken maar dan moet je even opletten dat je niet doorroteerd.
Mocht je je handen perse aan de bar willen houden: achterste hand tegen het depowerkoord en de voorste aan het einde van de bar. Mocht je dan aan de bar trekken stuurt je kite alsnog naar voren.
De backroll lukt mij helaas ook nog niet altijd, dus ik kijk graag mee met de adviezen. Tips die ik heb gekregen: - board goed hoog insturen, - hoofd en schouders goed indraaien, - Kite naar voren sturen voordat je landt. Hoop dat je hier wat aan heb.
De laatste paar keren ben ik zo behoorlijk hard gecrashed
Toen ik pas begon met bak rollen gebeurde bij mij het zelfde alleen brak bij mij ook nog mijn kite in 2en omdat ik door de draai mijn oriëntatie helemaal kwijt was en in plaats van de bar los, aan mijn bar ging trekken met alle gevolgen
Blijven oefenen en bij mij heeft het heel wat kapotte kites gekost tot het kwartje op een gegeven moment vatl