Slis
Berichten: 563
|
Zijn meer merken met Teufelberg hoor, LF gebruikt ze ook. Leuk stukje onderzoek in elk geval
|
|
|
tgroot
Berichten: 664
|
Ik heb nog minimaal 1 setje naish lijnen die wel gedoneerd kunnen worden. Roep maar als je echt een keer gaat testen. Maar met 2de hands lijnen is vergelijk van kwaliteit uiteraard onmogelijk.
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
2e hands is juist interessant, dat een nieuwe lijn goed is geloof ik wel. Hoe doet een lijn het echter na een jaar?
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
2e hands is juist interessant, dat een nieuwe lijn goed is geloof ik wel. Hoe doet een lijn het echter na een jaar?
Ja maar dan moet je de lijnen van KL, Len10, Hadlow of... Evan weten te bemachtigen... Daar weet je zeker van dat die over een periode van een jaar veelvuldig gebruikt worden. Die van Jaco mogen ook... In de klasse zwaardere kiter met redelijke hangtime.
|
|
|
tgroot
Berichten: 664
|
je kan niet vergelijken omdat de belasting niet gelijk is. Niet meer valt te controleren. Mijn lijnen zijn goed gebruikt! maar geen idee meer hoe lang .... ivm andere
|
|
|
kite2fly
Berichten: 234
|
Dan kun je ze niet vergelijken is het punt wat Tim terrecht maakt. Elke lijn heeft zijn eigen geschiedenis en dus kun je dan geen eerlijk vergelijk maken tussen de lijnen.
Daarnaast kunnen die resultaten ook nog locatie afhankelijk zijn, de condities in NL zijn nu eenmaal anders dan die in Australie.
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
Laat ik het zo zeggen, ik vind de lijnen met een gladde afwerking zoals cabrinha, best en zeeko er na een jaar er een stuk beter uit zien dan de north lijnen, die zien er veel meer gerafeld uit.
|
|
|
Shore
Berichten: 138
|
Hoe ze er uit zien zegt nog ziet zoveel over hoe goed ze nog zijn Voor mij, de interesantere vraag: Wanneer zijn mijn lijnen versleten?"
Zit er bv houdbaarheid op of een max aantal sessies ? Motor olie vervang je ook elk jaar of elke 10.000km
|
|
|
|
Rule
Berichten: 174
|
Ik heb nog wel paar stukken zeeko 2016 lijnen 300kg breeksterkte die ik hiervoor wil doneren. Zowel nieuw als gebruikt.
Als dit andere lijnen zijn (met gladde afwerking) dan ben ik wel benieuwd wat de breeksterkte is bij verschillende mates van 'rafeling' of andere zichtbare vorm van slijtage. Dan kun je op basis van visuele inspectie enigszins inschatten of de lijnen nog goed zijn/vervangen moeten worden.
|
|
|
Lude
Berichten: 1420
|
Het zijn lijnen waar door middel van EVA de kern aan elkaar is gelijmd. Hierdoor kan er geen vuil intreden, maar voor mijn gevoel slijten ze ook veel minder snel. Je kan ze natuurlijk makkelijk verouderen met een beetje schuurpapier, hoewel dat niet hetzelfde is als regelmatig knikken achter b.v. de sleeves.
|
|
|
Rule
Berichten: 174
|
Dat idee heb ik ook, ik vaar al 2,5 jaar met 1 bar (Ozone lijnen) en de lijnen zien er echt nog top uit. Zelfs achter de sheeted sleeves zie ik geen verkleuring, laat staan rafeling. De pigtails op de kites gaan er steeds meer uitzien als het depowerkoord van Evan hierboven, terwijl de lijnen 2 x meer gebruikt zijn dan betreffende pigtails (vaar die bar met 2 kites).
Vandaar dat ik wel benieuwd ben of schijn bedriegt, danwel dat ik gewoon veilig door kan blijven varen met die bar.
|
|
|
Jellevw
Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
|
Ik heb 3,5 jaar circa 30 sessies per jaar met mijn ozone bar gevaren. Lijnen zien er gebruikt uit maar nooit gebroken. Depower wel 2x vervangen. 1x omdat hij brak en de 2e keer uit voorzorg. Daarna heb ik een een nieuwe bar gekocht omdat ik toch mijn twijfels begon te krijgen over de lijnen en ook graag een below the bar swivel wilde.
|
|
|