Shorty weer

lolbroek3

Logs: 0 | 312 uur
Augustus 12, 2010, 19:11:16
edit2Rapporteer  
hey,

ik heb eindelijk mijn kiteset compleet, heb vandaag een trapeze en een shorty-wetsuit gekocht, aangezien ze even geen 5:3 in mijn maat hadden. nu dus de vraag tot wanneer ik ongeveer in een shorty kan varen.

gr kevin
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Augustus 12, 2010, 19:18:35
edit2Rapporteer  
jij bent echt een lolbroek he? Grin

sorry, maar hoe kunnen wij nou weten tot wanneer jij met een shorty kan varen?.............misschien ben je wel een watje of een keiharde beul? daar hangt het van af, niet wat wij zeggen.
Goed dan....gewoon aantrekken, kan nog best.

veel succes met kiten en hou het veilig, praat veel met ervaren gasten en leer daarvan en doe geen domme dingen.
martijnc

Antwoord #2 Augustus 12, 2010, 19:24:12
edit2Rapporteer  
koop je een shorty omdat ze een 5.3tje niet in je maat hadden

ongeduld
mocem

Antwoord #3 Augustus 12, 2010, 19:42:51
edit2Rapporteer  
denk je dat ze maar op 1 plek in nederland wetsuits verkopen?
El Banditos

Antwoord #4 Augustus 12, 2010, 19:50:13
edit2Rapporteer  
Je kan varen in je shorty tot jij het te snel koud gaat krijgen.

Aan je vraag neem ik aan dat je beginnend kiter bent, dat wil zeggen dat je veel in het water zal staan en liggen, dus misschien zal je het daardoor wat sneller koud krijgen.

Maar Ron Rodeo al zegt, misschien ben jij een die hard bikkel die het tot november vol houd of juist totaal niet, dit is iets wat niet te vragen is maar wat je moet ervaren.

succes en keep it safe
keessie

Antwoord #5 Augustus 12, 2010, 20:04:08
edit2Rapporteer  
Wanneer je lichter bent, zoals ik, kan je helemaal niks met een shorty in nederland! Het waait nooit wanneer het warm genoeg is voor een shorty.
Ik zou de shorty ruilen en het geld gebruiken voor een mooie 5;3.
martijnc

Antwoord #6 Augustus 12, 2010, 20:05:06
edit2Rapporteer  
dinsdag nog in mijn shorty gekite
heerlijk
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Augustus 12, 2010, 20:06:06
edit2Rapporteer  
Over het algemeen is een shorty alleen lekker in nederland met water boven 18gr en dan alleen op erg warme dagen met zon zodat het ook aan de kust ook 25gr is.

Op de overige dagen sta je gewoon na een half uurtje al te klappertanden en zeker als je aan het leren bent krijg je het sneller koud.
El Banditos

Antwoord #8 Augustus 12, 2010, 20:09:34
edit2Rapporteer  
Wanneer je lichter bent, zoals ik, kan je helemaal niks met een shorty in nederland! Het waait nooit wanneer het warm genoeg is voor een shorty.

Wat heeft gewicht er mee te maken?

En het waait wel wanneer het warm genoeg is voor een shorty, hoewel deze dagen niet vaak voorkomen hebben we ze dit jaar toch al een paar keer meegemaakt
Jarno

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 12, 2010, 20:16:01
edit2Rapporteer  

Wat heeft gewicht er mee te maken?

En het waait wel wanneer het warm genoeg is voor een shorty, hoewel deze dagen niet vaak voorkomen hebben we ze dit jaar toch al een paar keer meegemaakt

en bovendien, als je lichter bent, heb je minder wind nodig en dus kun je eerder in je shorty varen...
lolbroek3

Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #10 Augustus 12, 2010, 20:26:07
edit2Rapporteer  
koop je een shorty omdat ze een 5.3tje niet in je maat hadden

ongeduld

ik wilde een shorty en een 5:3 Wink dus heb nu alleen een shorty en daar komt dan volgende week ofso een 5:3 bij Wink

maar ik zal het wel gewoon uitproberen, en als ik het koud krijg gewoon stoppen Wink
ty voor de reacties Smiley
Jarno

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 12, 2010, 20:32:54
edit2Rapporteer  
nu nog wind ;-)
Tim_GTS5

Antwoord #12 Augustus 12, 2010, 20:38:50
edit2Rapporteer  
Gebruik mijn shorty alleen bij het wakeboarden oftewel als er geen wind is en dus warm genoeg , in het buitenland alleen met boardshort en lycra Wink

Heb ook net een nieuw 5/3 pakkie van O'neill (Heat serie), mooi, goed afgewerkt/kwaliteit en niet al te duur.

Nog ff een tip: als je een wetsuit hebt met van dat rubberachtige spul op je schouders hang hem dan niet binnenstebuiten want bij mij is dat rubber gaan scheuren door het hangertje.

Ocean-Limbo

Antwoord #13 Augustus 12, 2010, 21:00:54
edit2Rapporteer  
ik vaar nu met een oud 3/5 wetsuit dat ik heb ingekort tot shorty. ....heerlijk, want een volledig wetsuit (met lange mouwen en pijpen) wordt bij zonneschijn vlug te warm. Shocked
 Maar gelukkig schijnt de zon al enkele dagen vrijwel niet  ThumpDown

Ik krijg het meestal pas koud als ik op het land sta....

wil voorlopig nog geen wetsuit of drysuit aan ......... Grin
Gewoon Stefan

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #14 Augustus 12, 2010, 21:23:45
edit2Rapporteer  
Nou dat komt goed uit want volgende week gaat de wind weer aan.
Heb dinsdag in mijn shorty gevaren, varen gaat wel maar als je stilstaat, direct de winterjas aan. Mega koud, dus na de eerste sessie (1,4 uur) mijn 5:3 aangedaan.

En wat dat dik/vet/enz. berteft.......dat heeft er niks mee te maken. Ik stijg nog op aan een boterhamzakje volgens Hijo del Viento, dus dat is onzin.

Mocht je toch nog gaan een zondag (als de wind nog aanstaat), gewoon doen en warme kleren mee.
Flinty

Antwoord #15 Augustus 13, 2010, 09:02:14
edit2Rapporteer  
Op zee is het nu soms wat fris om met een shorty te varen, daarentegen als je hard moet werken heb je het snel warm. Is het dus ook weer prima.

Als de buitentemperatuur wat kouder is kan je op binnenwater echt prima met een shorty varen op dit moment. Zee zou ik dan wel mijn 5:3 aan doen.
Tweekske

Antwoord #16 Augustus 13, 2010, 10:12:38
edit2Rapporteer  
Als het op het strand gewoon lekker warm is (20+) kan je nu best zonder pak varen. Heb al een paar sessies zonder pak erop zitten, is echt niet koud meer. Het wordt pas koud in natte zwembroek op het strand als het zonnetje niet schijnt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.