KiteOngoing
|
@peer zou morgen gewoon gaan kijken. Risico is te groot. Foutjes worden kehard afgestraft. Ook een maatje 5.5 kan gevaarlijk worden als je hem niet meer onder controle hebt.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Neem het spul wel mee.. Maar neem jullie advies voor lief.. ga eerst maar eens even kijken dus. De voorspellingen van windfinder zitten er echter de laatste tijd vaker een paar knopen naast. En een 30 knopen heb ik al eens geprobeerd met de 5.5...
|
|
|
Naishie
|
Ze spreken nu al over de zwaarste storm van laatste 10 jaar
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Neem het spul wel mee.. Maar neem jullie advies voor lief.. ga eerst maar eens even kijken dus. De voorspellingen van windfinder zitten er echter de laatste tijd vaker een paar knopen naast. En een 30 knopen heb ik al eens geprobeerd met de 5.5...
In Nederland zijn omstandheden van rond 30 knopen vaak ideaal en niet vlagerig. alles wat boven de 35-36 gaat komen gaat vaak gepaard met harde stoten en daar moet je mee om kunnen gaan, dus veel ervaring gewenst en dan nog... En wees je ook bewust van het feit dat een kleine kite als een jekko door het windvenster kan vliegen bij controle verlies en echt enorme krachten genereert, anders gezegd; een aardig beroep kan doen op je ziektekostenverzekering...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ze spreken nu al over de zwaarste storm van laatste 10 jaar
Dat lijkt me een beetje sterk... KNMI geeft stoten tot max 100 km/u. Heb je een linkje?
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Voor alle bikkels. Pas op dat je niet wordt opgezogen door dit enorme zwarte gat. Ik haak af. Wil in 2013 ook nog graag kiten.
|
|
|
FlyingHigh
|
En voor de beginners...............bij twijfel, NIET GAAN!!!!!! Ik weet dat het verleidelijk is en frustrerend om niet te kunnen varen als er wind staat, maar er komen echt nog dagen genoeg. Nou dan ga ik morgen maar niet. Slik
|
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
80 kilo aan een bandit dos 5.5 sqm. Op het ijsselmeer.. Krap een jaar ervaring... Goed idee morgen?
Doe het maar niet.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Tha black hole is coming! Iedereen die denkt te gaan: slaap daar nog eens goed een nachtje over. Net op t 8u nieuws een mooi plaatje waarbij er minimaal 8bft langs de kust staat met op zee 10bft en de kans dat dit naar de kust toe opschuift. Ga morgen toch even kijken of het te doen is, als het net zo verschrikkelijk vlagerig is als alle andere "stormen" van dit jaar dan sla ik hem over.
|
|
|
|
Spullenverzamelaar
Geen avatar
|
Zondag Horst met 7 meter 100kg. Moet lukken toch? 30 kn Hebben al eerder gedaan Leek wel een crosmotor.
|
|
|
|
Kemperman
|
Hopelijk wordt het niet zo vlagerig als de voorspellingen aangeven. Gelukkig zitten de voorspellingen er de laatste tijd flink naast dus dat geeft hoop.
|
|
|
|
|
|
Naishie
|
@Weerprimeur: Gerede kans morgen op zwaarste #storm in 10 jaar tijd ! Vooral het gebied tussen IJmuiden en Vlieland kan even spookweer krijgen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Iedereen! Doe voorzichtig vandaag, ik ben naar Mirns even kijken hoe het is!
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Yup, waait van de planeten. Iedereen be safe. Ik ga zo even een blik werpen op Schellie of het daar een beetje te doen is.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
@spullenverzamelaar: 50knopen+ is echt HEEL andere koek dan 30-35. Een 7 is dan een heel grote maat, hoe zwaar je ook bent. Gezien je weinige posts, denk ik dat je nog geen jaren kite. Mijn advies: geniet van de wind, maar zonder vlieger. Wellicht einde van de dag als ie echt flink afneemt....
|
|
|
|
Idefixe
|
Straks even kijken op Mirns. Het gaat er wel heel heftig aan toe! Dus ik moet nog maar zien of ik het water opga..........
|
|
|