EVA surfboard pad op rol

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Mei 14, 2013, 10:14:06
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik ooit bij een surfshop een stuk surfboard pad gekocht van een rol gesneden.
Echt topspul, maar zou graag weten waar je die rollen kunt kopen.

Zoeken via internet levert weinig op dankzij al die allibaba en andere superirritante websites die je zog. helpen aan leveranciers in China Tongue

Iemand enig idee?
feddomw
Gast
Antwoord #1 Mei 14, 2013, 12:09:18
edit2Rapporteer  
Ik koop het bij lokale skate/surfshop, vel van 50x50, zelf snijden. Kan voor je informeren naar vriendenprijs als hij een rol bestelt of dat hij het ook op 50x50 inkoopt.

inconcrete.nl is de site van deze vent. Ik koop tailpads altijd bij hem.

off topic: hoeze moet jij een rol hebben dan?
Tweekske

Antwoord #2 Mei 14, 2013, 12:18:02
edit2Rapporteer  
Bedoel je zoiets? http://www.thesurfboardwarehouse.com/p-1058-fcs-sup-traction-roll.aspx

Weet alleen niet of ze ook naar Nederland verzenden.
Michiel.
Moderator

Antwoord #3 Mei 14, 2013, 12:51:42
edit2Rapporteer  
Thanks feddomw
Inderdaad heb ik dat ook op mijn board zitten. Heb ik destijds gekocht bij Fast op Scheveningen. Was het laatste stukje 50x50cm. Topspul. Helaas stond er geen merk op en was het op. Ze wist ook niet waar ze het vandaan hadden gehaald.

Ik ben echt op zoek naar de fabrikant of importeur of zoiets.
Kan er nog niets over zeggen waarvoor ik het wil weten, maar eind deze maand heb ik wat moois ws. Wink

@ Tweekske: zoiets, maar dan breder en met dunner EVA en mooie structuur voor strapless wavekiten. Deze heeft te weinig textuur.
OandO

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 14, 2013, 13:03:08
edit2Rapporteer  
Is dit iets Michiel ?

http://www.flysurfer.nl/winkel/plaatjes/pads-fulldeck_big.jpg

Stedebroec surfing via de site van Flysurfer.nl
feddomw
Gast
Antwoord #5 Mei 14, 2013, 13:12:19
edit2Rapporteer  
Ik denk dat wij hetzelfde hadden, Michiel. Ik heb het net op mijn Rawson geplakt. Zwart, erg dun, en met de blokjes voor grip?

Als ik me goed herinner was de onderkant/lijm wel van 3M. Ik heb thuis nog een stuk liggen en kan kijken, maar ik zit nu in Tsjechie.

Anders Eddy of Daan vragen van Versus? Zij hebben toch veel zelfbouw spul of kunnen er anders aan komen?
Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Mei 14, 2013, 13:18:33
edit2Rapporteer  
Is dit iets Michiel ?

https://www.flysurfer.nl/winkel/plaatjes/pads-fulldeck_big.jpg

Stedebroec surfing via de site van Flysurfer.nl

Dat is het, maar dan op rol!

Ik denk dat wij hetzelfde hadden, Michiel. Ik heb het net op mijn Rawson geplakt. Zwart, erg dun, en met de blokjes voor grip?

Als ik me goed herinner was de onderkant/lijm wel van 3M. Ik heb thuis nog een stuk liggen en kan kijken, maar ik zit nu in Tsjechie.

Anders Eddy of Daan vragen van Versus? Zij hebben toch veel zelfbouw spul of kunnen er anders aan komen?

Ik zoek echt de importeur/fabriek/merknaam van die shizzle.
Precies dit spul heb ik op mijn Underground zitten. Werd helemaal gek van het waxen. Ik rij nogal met veel druk op de vinnen strapless. Iedere sessie was de wax precies waar mijn hiel staat weg. superirritant. Dit is echt een goede oplossing.

Off-topic: welk model Rawson heb je? Ik ben benieuwd naar je TDZ surfboard Wink
feddomw
Gast
Antwoord #7 Mei 14, 2013, 13:22:41
edit2Rapporteer  
Ik heb een lijntje uitgegooid voor de importeur. Wellicht wordt vervolgd. Verder is je verhaal PRECIES het mijne.... Ik vond alleen het moeilijkste om het mooi te snijden qua design. Gewoon zo'n vel op je board sticken ging mij esthetisch iets te ver.
Michiel.
Moderator

Antwoord #8 Mei 14, 2013, 13:42:43
edit2Rapporteer  
Ik heb een lijntje uitgegooid voor de importeur. Wellicht wordt vervolgd. Verder is je verhaal PRECIES het mijne.... Ik vond alleen het moeilijkste om het mooi te snijden qua design. Gewoon zo'n vel op je board sticken ging mij esthetisch iets te ver.

Erg bedankt alvast

Heel lastig idd. Bij mij ziet het er niet uit...
Morres

Antwoord #9 Mei 15, 2013, 00:00:46
edit2Rapporteer  
http://www.wholesaleforum.com/discuss/other-gifts-crafts-2588/eva-foam-supplier-uk-unusual-sizes-thickness-craft-material-19225/

per pak
http://www.wesellmats.com/foam-floor-mats.html
feddomw
Gast
Antwoord #10 Mei 15, 2013, 09:18:40
edit2Rapporteer  
Die matten heb ik eens naar gekeken, Maurice. Als je die met spuitcontactlijm op je board plakt zit dat echt wel goed. Ze hebben echter geen profiel en zijn relatief dik.

Michiel, je blijft wel mooi in je zwart/wit thema, beetje saai, niet? Is dit toch veel leuke, lekker Ganja? http://www.inconcrete.nl/surf/leashes-tractionpads/quiksilver-the-shield-rst.htm
Michiel.
Moderator

Antwoord #11 Mei 15, 2013, 09:25:25
edit2Rapporteer  
Michiel, je blijft wel mooi in je zwart/wit thema, beetje saai, niet? Is dit toch veel leuke, lekker Ganja? https://www.inconcrete.nl/surf/leashes-tractionpads/quiksilver-the-shield-rst.htm

Haha, destijds moest ik zo'n tractionpad hebben en snel. En dan heb je weinig keuze in de surfshops in Scheveningen. Dus vandaar zwart/wit Wink
En dat wit is lichtgrijze gelcoat. Alleen zo kun je makkelijk beschadigingen zien in je board. Het is 100% ontworpen voor het doel, 0% voor het uiterlijk. Later heeft UG ze wel met kleuren en prints uitgevoerd, maar die vond ik minder varen.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Mei 15, 2013, 09:57:38
edit2Rapporteer  
Mouse pads zijn ook uit EVA - maar wel glad en veel stukken plakken
Michiel.
Moderator

Antwoord #13 Mei 15, 2013, 10:00:23
edit2Rapporteer  
Maurice en EddyC: ik zoek echt een rol van EVA foam met daarop een "diamant" of ruitjes patroon voor de grip. Aan de achterkant moet 3M zitten, zoals bij alle surfpads.

Het is voor een commerciële toepassing, en niet voor slechts mijn board.
feddomw
Gast
Antwoord #14 Mei 15, 2013, 10:07:43
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon via alibaba dan Michiel? Scheelt je nogal wat geld en je hebt een flinke hoeveelheid nodig?
Michiel.
Moderator

Antwoord #15 Mei 15, 2013, 10:15:01
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon via alibaba dan Michiel? Scheelt je nogal wat geld en je hebt een flinke hoeveelheid nodig?

Omdat juist zo'n irritante verzamelsite als Allibaba alle meuk aanbiedt die China te bieden heeft. Het gaat er mij om dat het kwalitatief ook in orde is. Iets wat vanuit China zeker geen vanzelfsprekendheid is.
feddomw
Gast
Antwoord #16 Mei 15, 2013, 10:40:38
edit2Rapporteer  
Dat is waar, maar ik denk dat je wel iets kan fiksen, een monster is zo opgestuurd per post door ze.

Je hebt in Leiden ook een winkel die alleen maar in schuim en foam doet. Op de Lange Mare dacht ik.
Michiel.
Moderator

Antwoord #17 Mei 15, 2013, 12:59:20
edit2Rapporteer  
Klopt Feddo!
Maar dat spul wat ze hier in de surfshops verkopen is kwalitatief goed, en dat zoek ik.

Wellicht dat ik wat samples laat opvragen.

In Den Haag heb je Rue 58, ook zo'n speciaalzaak. Maar EVA hebben ze vaak niet.
Surfpads zijn daar net iets te specifiek voor Wink
feddomw
Gast
Antwoord #18 Mei 15, 2013, 13:25:31
edit2Rapporteer  
Die specificiteit is nou net een nadeel. Waar halen alle board fabrikanten het dan vandaan? Want als ik naar mijn boards kijk, is het verschil tussen dikte en patronen nogal verschillend.
piede

Antwoord #19 Mei 15, 2013, 14:22:46
edit2Rapporteer  
Lekker met elkaar in gesprek heren? Wink

Ik kan ook wel wat gebruiken voor op mijn surfboard. Dus hier is al een potentiële klant Michiel!
feddomw
Gast
Antwoord #20 Mei 15, 2013, 14:37:41
edit2Rapporteer  
Zolang we maar niet op onze eigen berichten reageren, zitten we goed qua forum-policy....

Als je wat kan gebruiken, dat spul bij de shops is echt prima. Inconcrete.nl stuurt ook op. Je hebt overigens veel minder nodig dan je denkt. Wat Michiel op zijn UG heeft gedaan is echt debiel Wink
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Mei 15, 2013, 15:58:59
edit2Rapporteer  
nodig, wat is nodig.. ?

ik heb dit ding: 65% vh oppervlak is foam, ik vind het prima hoor.. geen kans op uitglijden en het beschermd het board ook nog best aardig

ik vind dit er btw ook wel leuk uitzien:
feddomw
Gast
Antwoord #22 Mei 15, 2013, 16:06:26
edit2Rapporteer  
Ik vind ze allebei erg mooi en wens je veel plezier en succes toe met het zelf op maat snijden van EVA in een dergelijk design. Wink

Je kan altijd voor Michiel's design gaan anders. Ik ben voor de North manier gegaan, veel kleinere stukjes met kleine leemtes ertussen.

EDIT: Michiel, op deze foto van Versus op FB is linksboven PRECIES het spul te zien dat ik bij mijn surfshop heb gekocht in 50x50. Zo verkoopt Versus het ook. Dat moet dus bij dezelfde importeur vandaan komen. Bel Eddy of Daan gewoon ff waar zij het halen, kan die groothandel je misschien weer verder doorverwijzen. Dat spul wordt toch ergens aan iemand op rol geleverd? Onderkant is 3M.
Karst71

Antwoord #23 Juni 17, 2013, 00:00:33
edit2Rapporteer  
Hey!

Ook ik zoek dit spul en wordt ook knieterleip van alibaba met googlevtranslate gebrabbel  ThumpDown. Ik wil graag een paar meter om mijn zouwfreubles mee te beplakken.

Ik heb wel wat EVA vloertegels, maar die zijn erg dik.

Zit er over te denken die dunner te frezen en een patroon in te maken. Iemand ervaring?

Wil echter liever de shizzle die hier besproken wordt. Als er ergens rol(len) te scoren zijn, dan hoor ik het graag!

Michiel.
Moderator

Antwoord #24 Juni 17, 2013, 07:21:50
edit2Rapporteer  
Thanks Feddo! Ik ga er achteraan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.