Seamon, je slaat de plank volledig mis. Sommige reacties in het Slufter Locals topic moet je met een knippoog lezen. Nu even serieus:
Het was geen beginnersspot , het is het nu niet en zal het ook nooit worden.
Je schets de Slufter in haar meest ideale omstandigheden.
Je zegt ook;
lekker rustig ben je weleens in het weekend geweest met 6 bft ZW en 25 graden in de zomerperiode/najaar?
150/200 kiters is dan heel normaal en erg druk kan ik je vertellen. En dit zijn doorgaans ervaren kiters.
Ook het feit dat het volgens jou super is voor lessers stuit echt tegen het zere been en daar maak je geen vrienden mee !
Toevoeging op jouw genoemde nadelen (die trouwens geen meerwaarde hebben, onderstaande wel)
* Bij opkomend water (zeer) gevaalijke stroming op plaatsen die een beginner niet kent.
* staan niet meer mogelijk.
* bij harde wind enorme golven en deining vooral na een swell vanuit West - Noord West kan dit golven geven van 3-4 mtr+ en een nog hogere deining.....alleen bedoeld voor experts.
*Grote kans op afdrijven richting Zee/Zuidelijke richting bij kiten met Zuid en Noord in de windrichting. zoiezo een NOGO voor iedereen maar beginners verliezen dit soort dingen uit het oog met alle gevolgen van dien.
De spot bij Oostvoorne staat al jaren bekend als de beste beginners spot van Nederland. Men moet dit zo houden.
Zelfs wij , de locals, wijken weleens uit naar Oostvoorne (als de Slufter te druk is) omdat het bij laag én hoog water ook een prima spot is.
Het is te kort door de bocht zoals jij de Slufter schetst. Ik begrijp je enthousiasme maar het ligt wel even anders.
Je bent welkom als je:
* te alle tijden rekening houdt met medekiters op het water.
* de voorrangsregels kent.
* volledige kite beheersing hebt.
* goed kan springen en landen.
* transities beheerst. (kijken voor je keert, kijken voor je springt.)
* je QR weet toe te passen ONDER ALLE OMSTANDIGHEDEN.
Beheers je dit niet dan kun je beter naar Oostvoorne blijven gaan. beheers je het wel? dan ben je van harte welkom.
(dit alles schrijf ik niet voor eigen belang maar voor een ieders veiligheid)