Hey Mitchell, ik kite nu zo'n 5 jaar en heb sinds dit jaar het golfsurfen serieuzer erbij opgepikt. Had in het verleden tijdens een lange periode in Australië al wat golfsurf ervaring opgedaan en ben afgelopen voorjaar een week op surfkamp geweest in Frankrijk en ben nu net weer terug van ruim 2 weken frankrijk en noord spanje met golfsurfboardje. Erg leuk om te doen en zo kan je zo'n beetje altijd het water in . Staat er wind dan de vlieger erbij staat er geen wind en nog wat golven dan lekker surfen. Alleen de vlakke dagen met weinig wind blijven dan over voor de hydrofoil surfers
.
Golfsurfen vergt wel wat doorzettings vermogen en techniek die je in het begin niet heel uitgebreid is maar zal zeker een lesje volgen. Vooral fysiek is het begin even wennen want het is vooral pedelen pedelen spoelen pedelen keertje staan en weer pedelen haha maar als je eenmaal op een redelijke golf staat en je rijd m uit big smile!
Ik weeg ongeveer 75 kilo bij 182cm en vond een 9 ft softtop lekker om in het begin mee te oefenen. Nu ben ik bezig op een bic 6'7 shortboard waar ik in de laatste vakantie al goed golven mee kon pakken. In nederland moeten de condities dan iets boven gemiddeld zijn om daarop te surfen ongeveer 1m hoogte.
Veel plezier!