Morgen echt maar aankijken wat het gaan doen. Op vlak water kun je veel houden, maar de voorspelde wind + ZW/WZW is meestal in de praktijk nog harder...afwachten en morgen vroeg eruit!
Gasten...ik begrijp jullie niet. waarom gaat iedereen zo vroeg? in deze wind ben je na een uur lichamelijk fucked up, ga gewoon vanaf een uur of 2 met veel minder risico.
Varen met een 5 in 45-50 knopen is echt niet leuk maar met een 7 of 8 in 30-35 is wel leuk!
Ten overvloede: de meting van het weerstation Hoek van Holland heeft met Zuidwest last van windschaduw van MVI en MVII. De "slechts" 32kn gem/43kn 3sec is in werkelijkheid meer!
Inderdaad tikte hij net op IJmuiden de 56kn in 3sec. aan. Maar volgens de voorspelling ligt het "zwarte gat" van de storm dan ook meer naar het noorden...
Heb spijt dat ik gisteren geen tijd heb gemaakt voor een skimsessie De golven op scheveningen zijn epic op dit moment!
Ik zie gewoon een windsurfer een salto springen! De golven op scheveningen zitten qua hoogte niet ver van de mastlengte van die planken af, echt megabakken met water rollen er binnen!
De ingang van de haven wordt bestookt door brekende golven, oftewel voor alle scheepvaart onveilig om uit te varen
Ik zie gewoon een windsurfer een salto springen! De golven op scheveningen zitten qua hoogte niet ver van de mastlengte van die planken af, echt megabakken met water rollen er binnen!
Hmmm, wel lekker de zon nu. Maar wandelaars hangen op de webcam tegen de wind in, en hebben grote moeite met het stuifzand.
En Eddie the Eagle had ik al wel in de lucht verwacht...geen enkele kiter te zien op Scheef. En daar wonen een paar fanatici. Kortom....vandaag teveel voor 7m...
Kom net van Scheef en ZM. Was prima te doen, mooi weer hoewel er een stevige bui aankwam. Wel vlagerig, maar niet te hard voor een 7m meer met 25-35kn wind. Dat was om 15u.
Grrrr. net in mijn drukste maanden kan ik alleen in het weekend. Volgens mij is H2H nog wel gegaan...