Mei 2012 kocht ik mijn eerste set kiteboard spullen.
Een Xenon La Luz 2012 (tt) en de Flexifoil ID 10m² (kite).
Na een jaar intensief gebruik kwam opeens de transparante fineerlaag (toplaag) van mijn board los.
Dit eerst zelf gerepareerd met goede lijm, maar al snel begon het zelfde probleem ook aan de onderzijde.
Toen contact opgenomen met de winkel en verkreeg een contactpersoon binnen Xenon.
Na wat positieve mailtjes (foto`s) mocht ik een nieuwe Infra 2012 of Rayo 2012 uitkiezen (zonder food/straps/vinnen).
Gekozen voor de Xenon Infra 2012 (tt) 136/41
Op het moment dat de Xenon onderweg was kreeg ik materiaalpech met mijn kite.
Tijdens een sessie op Wijk aan Zee bleek deze langzaam leeg te lopen.
Het lek bleek een lekkend ventiel van een quarter stud. Deze was snel gevonden nadat ik de studs tijdens de sessie dicht had geknepen en na de sessie de bewuste stud zacht was. Dit zelf kunnen repareren met zacht-plasticlijm (helemaal los en opnieuw in de lijm).
Tijdens het zorgvuldig inspecteren viel mij echter een nieuw defect op.
Op het midden van de leading edge was de eerste baan stiksels over ca. 50cm¹ los/stuk.
Gelukkig zat daar nog een baan stiksels achter dus hij stond niet open, maar wel iets wat snel aandacht verijsde.
Ook hier contact over opgenomen met de winkel en na (nogmaals) positief mailverkeer bleek al snel dat Flexifoil een geheel
nieuwe Hadlow ID 10m² ging opsturen. Deze week dan ook alles binnen gekregen en ben echt mega blij dat zowel Flexifoil als Xenon zonder dwars te doen gehoor hebben gegeven aan mijn problemen met de defecten. De defecte kite is omgeruild, het La Luz kiteboard mag ik houden.
Garantie tot de deur?,
dacht het niet.
Daarom + cudo`s voor Flexifoil, Xenon en de winkel
info@ouvion.nl (Sjoerd Santema) voor het meewerken!