Vraag over martplaats aanbieding voor beginners

KiteScheveningen

Geen avatar

Augustus 08, 2012, 23:04:21
edit2Rapporteer  
Ik zou graag jullie mening willen weten over de volgende aanbieding:

Beschrijving
Kijk bij BEKIJK ALLE ADVERTENTIES voor de specificaties. De kites zijn weinig gebruikt. Het stof is nog stug en niet krakkelee door de zon. De bar en de lijnen zijn onbeschadigd. High performance materiaal ook geschikt voor beginners. Je kunt er dus lang plezier van hebben. Stabiel, makkelijk te varen, goed upwind en veel hangtime. Voor meer informatie mag je altijd even bellen.

Evt onderstaande set als startset:

Crossbow3 9m2 incl bar, lijnen en rugzak 350.-
Nobile Shinn 130x40 175,-
Originel Cabrinha pomp 2 instellingen 20,-
Originele Nobile boardbag nieuw 29,-
Cabrinha safety leash 19,-

Eenmalig als totale set 500,-

Ben een beginnend kiter uit scheveningen, heb onlangs mijn eerste lessen gehad en ben op zoek voor een betaalbare set om mee te starten en het liefst nog langer plezier van te hebben. Heb gezien dat het om 2008 kite gaat, maar dan wel van Cabrinha (veilig?) Ben rond de 65 kg en ga voornamelijk varen op Scheveningen Iets dit iets? Ik begrijp dat Crossbow niet echt een beginnerskite is en de formaten van het board zijn ook anders dan die ik in jullie tabel kon vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp! ThumpsUp
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2012, 23:23:25
edit2Rapporteer  
Kite is inderdaad uit 2008, dus is in principe behoorlijk gebruiksvriendelijk voor een beginner. Een 9m is een goede maat om mee te starten met 65 kg. Verder is het boardje ook het juiste formaat dat je nodig hebt. Het board is ook prima om mee te beginnen en mee door te groeien. Zoals je de advertentie hier neerzet lijkt het in mijn ogen een goede koop.

Kijk zelf ook nog even naar reviews van de kites op deze website, vind je ook al veel info Smiley
KiteScheveningen

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 08, 2012, 23:41:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je snelle reactie!

Ben inderdaad al dagen verschillende fora door aan het spitten! Waar ik vooral over twijfelde is dat deze kite bij jullie niet het predikaat "geschikt voor beginners" heeft. Wilde het even dubbel checken voordat ik straks over de boulevard heen wordt gesleurd Smiley. Zal de komende tijd nog aardig wat in de branding liggen te spartelen dus ik vroeg me ook af of deze kite makkelijk te relaunchen is uit het water?
bluebit

Antwoord #3 Augustus 09, 2012, 01:34:38
edit2Rapporteer  
Ik heb met een cabrinha crossbow 12 meter uit 2008 nog les gehad, wel een ok beginnerskite. Wel weinig bardruk waardoor ik zeker als beginner weinig feedback van de bar kreeg. Relaunchen vond ik een hel met die kite maar dat kan ook aan de weinige bardruk gelegen hebben en de moeite die ik daarmee had..

Volgens mij wel een prima aanbieding maar ik denk ook dat je al vrij snel klaar zult zijn met die kite. Zeker als je bedenkt dat je voor 200, 300 euro meer al 2010 of 2011 materiaal kunt vinden.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Augustus 09, 2012, 06:43:32
edit2Rapporteer  
De Crossbow uit 2008 is juist super makkelijk te herstarten. Echt een wereld kite om te herstarten.

Verder is het een hele stabiele kite die super makkelijk in de lucht staat.
feddomw
Gast
Antwoord #5 Augustus 09, 2012, 07:15:28
edit2Rapporteer  
De set is goed, de prijs naar mijn meniing niet.

Wat is trouwens een pomp met 2 instellingen? Leash (en pomp)  hoort gewoon erbij, dat apart opnoemen???  Auto te koop, 1000€. Wielen zijn €500, stuur €600. Maar je mag alles hebben voor setprijs van €1999..... Alsof de leash en pomp anders los verkocht worden...

Goede verkooptechniek dus. €400, direct gaan halen.
thijs77

Antwoord #6 Augustus 09, 2012, 07:55:29
edit2Rapporteer  
pomp heeft waarschijnlijk een draaiventieltje bovenop zodat je m het laatste stukkie op 'enkele actie' kunt zetten: relaxed voor je rug Smiley
zinno

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Augustus 09, 2012, 08:59:03
edit2Rapporteer  
Mijn eerste kite was ook een crossbow3, ik had wel de 10.5.

Mijn advies zou zijn wegblijven als beginner. Zoek iets meer allround.

Die kite is super goed, daar geen twijfel. Maar het is vooral een race/freeride kite waardoor die wel eens heel snel gaat & redelijk wat power ontwikkeld. Echt een kite met vitessenbak, sport stand was niet altijd de leukste ervaring

Als beginner zoek iets relax, switchblade, evo...
René L

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Augustus 09, 2012, 09:33:09
edit2Rapporteer  
Helemaal met Zinno eens. Ben ook begonnen met deze kite. Is echt geen super kite om rustig en veilig te leren kiten. Als je niet super veel geld hebt maar wel een top kite (voor een beginner) wilt ga dan voor een Kahoona. Vanaf 2010 (V2).
Flinty

Antwoord #9 Augustus 09, 2012, 10:09:03
edit2Rapporteer  
Ja of zoek een cabrinha convert uit dat jaar of uti 2009 is ook een lekkere beginnerskite! Best kahoona of Best Waroo is ook lekker om mee te beginnen.

Verder ken ik ook wel wat mensen die met de Crossbow zijn begonnen die het net zo snel hebben opgepakt als ik. De problemen die ik hier lees herken ik dus niet. Maar goed iedereen verschilt.

Je kunt ook prima met diegene afspreken op het strand om de kite een keer te voelen/proberen. Heb je hetzelfde gevoel als met je leskite DOEN, heb je dat niet LATEN LIGGEN DIE HANDEL!!
KiteScheveningen

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 09, 2012, 13:56:15
edit2Rapporteer  
bedankt voor de vele reacties! Meningen zijn dus een beetje verdeeld Undecided Ben idd al een tijd aan het zoeken naar een betaalbare Convert oid. Best hoor ik ook verschillende verhalen over. Moeilijk... Ga idd maar kijken of ik kan testen! Mocht iemand nog een mooi setje weten hoor ik het graag!
jasperjazzman

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 09, 2012, 14:44:46
edit2Rapporteer  
Dit lijkt me wel een erg oude set hoor. De 2008 versie heeft ook nog katrollen op de bar, met een hoge bardruk tot gevolg. Ik heb vorig jaar, na ruim een jaar, mijn 2009 Crossbow 13m weg gedaan omdat ik die niet lekker meer vond vliegen (waarschijnlijk was hij gewoon op, veel mee gevlogen).
Vond het wel een fijne kite om mee te leren en doorgroeien! Veilig en lekker veel druk (maar ik weeg 97kg dus had dat wel nodig).

Als ik jou was zou ik voor 2010 of hoogstens 2009 materiaal gaan. Crossbow, Convert of Switchblade zijn alledrie geschikt, waarbij je op de laatste het minst snel uitgekeken zal zijn (waarschijnlijk nooit Smiley). Maar voor die tijd zul je toch wel een keer willen upgraden, dus ik zou vooral kijken waar je een goede deal kunt vinden, en niet te druk maken over het type.

Wat betreft (oudere types) Best: Voor de Crossbow, waar ik ruim een jaar (als enige kite) heerlijk mee gevaren heb, had ik drie maanden een Best Waroo 13m uit 2007, en daar heb ik nooit lekker mee gevaren. Zal ook aan mijn beginnende skills hebben gelegen, maar met de Crossbow lukte het ineens allemaal wel...

En vooral de kite goed bekijken voor aankoop, een 3 jaar oude kite die nauwelijks gebruikt is kan beter zijn dan eentje van een jaar oud die compleet opgevaren is!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.