NKV nieuws

Idefixe

Berichten: 8241
Juli 25, 2008, 15:22:41
edit2Rapporteer  
ff op persoonlijke titel dan   Wink

De laatste tijd worden wij als kitesurfers door de media in combinatie met het natuurgebeuren vaak erg negatief neergezet / afgebeeld. Erg vervelend want het schept een verkeerd beeld over de manier waarop de NKV bezig is.
De relatie tussen de NKV en de diverse overheids- en  natuurbeschermings- instanties  is GOED te noemen.
HIER vind je het standpunt van de NKV in deze materie.......
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #1 Juli 25, 2008, 15:49:48
edit2Rapporteer  
ff op persoonlijke titel dan   Wink

De laatste tijd worden wij als kitesurfers door de media in combinatie met het natuurgebeuren vaak erg negatief neergezet / afgebeeld. Erg vervelend want het schept een verkeerd beeld over de manier waarop de NKV bezig is.
De relatie tussen de NKV en de diverse overheids- en  natuurbeschermings- instanties  is GOED te noemen.
HIER vind je het standpunt van de NKV in deze materie.......


Je bent me net voor. Las het net ook op de site van NKV. Ik had al een ingezonden stuk gemaakt dat ik wilde voorleggen aan de NKV alvorens het naar de media te sturen. Dat kan eerst even in de wacht dus.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Juli 25, 2008, 17:16:34
edit2Rapporteer  
Goede actie weer, Idefix. Mochten we toch naar het Binnenhof van Den Haag gaan, dan word ik woordvoerder. Ik ken biede kanten nml; milieu en kiten, en ben niet op mijn mondje gevallen. Laat mij dat niet organiseren, want daarin ben ik een kluns.
onzin

Berichten: 451
Antwoord #3 Juli 25, 2008, 18:07:02
edit2Rapporteer  
vind het wel een beetje raar want de media is alleen naar ons (kitesurfend nederland) gericht maar waarom noemen ze ook niet de boten, jetskis , surfers, zwemmers, wakeboarders enz enz?

de vbn zeggen dat ze niks tegen kiters hebben vind het een beetje een tegenstrijdig reactie 

of zie ik dat verkeert
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #4 Juli 25, 2008, 18:24:57
edit2Rapporteer  
vind het wel een beetje raar want de media is alleen naar ons (kitesurfend nederland) gericht maar waarom noemen ze ook niet de boten, jetskis , surfers, zwemmers, wakeboarders enz enz?

de vbn zeggen dat ze niks tegen kiters hebben vind het een beetje een tegenstrijdig reactie 

of zie ik dat verkeert

ik heb idd ook het idee dat ze ons in de media lekker zwart maken en dan ondertussen tegen ons doen alsof er niks aan de hand is! of die lui snappen er zelf niks meer van of ze zijn nog achterbakser dan ik dacht!
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #5 Juli 25, 2008, 18:32:24
edit2Rapporteer  
Er moet meer worden ge-spin doctord worden door de NKV.
Zoek de publiciteit, tegenoffensief naar de milieu activisten.
Zoek naar rapporten waarin vergelijkbare activiteiten worden beoordeeld (militaire oefeningen, Ultra light vliegtuigen, helicopters, enz...???) en waaruit blijkt dat er GEEN schade aan vogels wordt toegedaan.
Niet meer 'ons standpunt is zus en zo' maar gewoon keihard terug slaan met feiten!!
En het liefst in de pers...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Juli 25, 2008, 18:38:56
edit2Rapporteer  
ik denk dat zij daarvoor nog een vrijwilliger zoeken. Jij misschien?

Ik wil heel graag betalen voor zo`n onderzoek. Want het komt otch neer op geld, en dat heeft het NKV niet met een contributie van een paar 10tjes.

Ik ben trouwens ook lid van de vogelbescherming, maar sta niet achter hun standpunt. En het is maar zeer de vraag, of al hun 130.000 leden achter dit standpunt staan. Die 130.000 zijn echt niet allemaal van die hard-liners.
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #7 Juli 25, 2008, 18:46:02
edit2Rapporteer  
ik denk dat zij daarvoor nog een vrijwilliger zoeken. Jij misschien?

Ik wil heel graag betalen voor zo`n onderzoek. Want het komt otch neer op geld, en dat heeft het NKV niet met een contributie van een paar 10tjes.

Ik ben trouwens ook lid van de vogelbescherming, maar sta niet achter hun standpunt. En het is maar zeer de vraag, of al hun 130.000 leden achter dit standpunt staan. Die 130.000 zijn echt niet allemaal van die hard-liners.



Laat de helft van die 130.000 dan hardliners zijn dan heb je nog 65.000 hardliners tegenover 500 van de NKV.

Sowieso delft je het onderspit,.....gewoon lekker gaan kiten, vogels en kiters zijn brothers!

Ooit wel eens meegmeaakt dat een zwaluw een dikke 15 minuten met je meevliegt, geen bullshit, echt gebeurd, ik was zwaar aan het kicken toen ik dat zag.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Juli 25, 2008, 18:48:24
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het zeg. maar wat een LUL verhaal. gadsamme.
met elkaar voor elkaar.. kom op zeg. nkv laat weer eens over zich heen lopen.
met dat soort berichten kan je moeilijk lopen te beweren dat vogelaars op goede voet staan met de kiters.
Dat mens zegd zelf kiten kan je nog stoppen.. surfen niet meer..

het standpunt van het NKV is, we hebben geen standpunt, want straks branden we onze vingers er aan.

NKV LAAT EENS WAT MEER VAN JE HOREN.. LAAT MERKEN DAT HET ONZIN IS!!! DOE IETS!!!!
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #9 Juli 25, 2008, 19:30:45
edit2Rapporteer  
Kiten is niet meer te stoppen, dat is een illusie voor die Pino lovers,....ze proberen het nog wel,...maar helaas is ten dode opgeschreven voor hen,...het kiten zal alleen nog maar meer toenemen de komende jaaaaaaaren,.....natuurlijk zien zij het ook zo daarom willen ze nu haast gaan maken met een verbod.

Een verbod om te kiten,hahahahaha,......het kiten is niet meer uit mij te krijgen, en met mij wij allen denk ik maar zo! Verloren zaak voor de Pino Lovers.

jetzu

Berichten: 633
Antwoord #10 Juli 25, 2008, 21:42:09
edit2Rapporteer  
Ik ben blij dat ik niet lid ban van de NKV.
Laat ze een keer voor zichzelf en de kiters opkomen.

Zolang dat niet gebeurd vind ik de NKV geen lidmaatschap waardig.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Juli 25, 2008, 22:00:42
edit2Rapporteer  
Ik ben blij dat ik niet lid ban van de NKV.
Laat ze een keer voor zichzelf en de kiters opkomen.

Zolang dat niet gebeurd vind ik de NKV geen lidmaatschap waardig.
 
Veel plezier de volgende keer @ Workum  ThumpsUp 
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #12 Juli 25, 2008, 22:31:53
edit2Rapporteer  
Dankje,
Ik vind het wel een erg slappe reactie.
Als ik blij ben dat ik om die reden niet lid ben van de nkv is dat mijn mening.
En volgens mij mag ik die mening hier nog altijd vrij uiten ook al staat die recht tegenover de mening van de meeste kiters hier.

Als ze nou eens een keer wat van zich laten horen veranderd mijn mening waarschijnlijk.
En word ik misschien ook lid. Kiss
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #13 Juli 26, 2008, 00:48:53
edit2Rapporteer  
Wordt nou gewoon lid...al ben je het niet helemaal eens met het beleid, het gaat hier gewoon om nummers.
Wanneer je als vereniging je mag verheugen op 100.000 leden, dan wordt er VEEL sneller rekening gehouden met de leden en wensen van deze vereniging.
Ik ben het ook niet helemaal eens met de aanpak..(Kan harder..) maar nogmaals, met een beperkt aantal leden kan je beperkt je mond open trekken..anders ben je niet meer geloofwaardig.

Dus kiters van nederland, wordt lid!!!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 Juli 26, 2008, 02:38:58
edit2Rapporteer  
Ik zit er sterk over te denken mn lidmaatschap op te zeggen. het is dat het NKV het enige is wat evt zou kunnen helpen.. maar wat dit bericht is zo ontzettend zielig..
NKV komt nu op mij ontzettend sneu over. zitten een paar super gasten bij zoals idefix waar ik veel meer waarde aan hecht. Stef heeft een goede zaak gedaan om workum te redden. Al blijft de halvering en regulering van de spot een gigantische nederlaag tegen over die 20 badgasten.

Ook dit bericht is weer zand in het hoofd steken. we zijn vriendjes... vogelbescherming is momenteel een vijand. ze lasteren ze doen er alles aan om kiten aan banden te leggen en liegen er over.
Juist dit liegen, wat je kunt bewijzen, dus de vogelbescherming een geloofwaardigheids klap kunt uit delen. Waarmee je ook direct hun onderzoeken ondermijnt.  maar neej.. we zijn op zulke goede voet... pfff.. sneu.

Kom maar op met een nieuwe Nederlandse Kite federatie, die zich wel laat horen. Die wel de tegenaanval doet. Die wel het idee geeft dat die op komt voor kiters en niet de kop in het zand steekt.  En dan direct een federatie met een leiding die het als een echte baan doet ipv vrijwilligerswerk. Daarvoor is de materie en de inzet veel te hoog voor. We moeten proffesionele mensen daar hebben.

Heb veel hoop gehad in het NKV, maar die zwakt enorm af de laatste maanden. dus misschien tijd om mn lidmaatschap op te zeggen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Juli 26, 2008, 03:30:21
edit2Rapporteer  
Behalve het commentaar op de publicaties van de vogelvereniging snap ik eigenlijk je punt niet Geronimo. Wat  gaat er fout dan?

Gewoon een paar zaken die op dit moment door de NKV worden gedaan:

In het waddengebied is er een bijeenkomst geweest tussen NKV en Watersportverbond. Samen hebben we een inventarisatie gemaakt voor kitelocaties ( zowel de bestaande als eventuele potentiële spots) Op dit moment ziet het er niet naar uit dat we bestaande spots gaan verliezen. ( mits er niet teveel geklooi is )

In Friesland is onder anderen Marcus druk in de weer met overleg over aangebrachte begrenzingen van het vaarwater. Er is daar o.a. goed overleg tussen gemeentes,provincie en rijkswaterstaat. En neem van mij aan dat Marcus daar hard voor knokt!

Workum is nog steeds open. o.a. Stef heeft daar flink werk aan gehad. Voor de gein zou je Taco eens moeten vragen hoeveel uurtjes er in een spot als lauwersoog worden gestoken

In Mirns hebben we het voor elkaar dat de spot op het land flink wordt vergroot. Er komt een duidelijk informatie bord.

Voor de randmeren is Sascha Toth ( samen met Raymond ook  regiovertegenwoordiger) bezig om te kijken hoe we in de buurt van polsmaten / Elburg meer vaarwater voor het kitesurfen kunnen krijgen

Ikzelf ben ben bezig met de opzet aanvraag procedure voor de spots Huizen, Almere, Edam Schellinkhout, Enkhuizen, Andijk, Medemblik, Urk, Lelystad en nog een paar kleine locaties. Er hebben zich hier ook 5 nieuwe mensen voor gemeld die zich hier straks ook mee gaan bezighouden.

Een heel belangrijk resultaat van het overleg met Rijkswaterstaatt: Alhoewel het in eerste instantie niet mogelijk was om de hierboven genoemde spots mee te laten beoordelen in het Natura 2000 gebeuren heeft Rijkswaterstaat de toezegging gedaan dat deze locaties tot half september alsnog meegenomen worden in de beoordelingen. ( Daarvoor moet je als NKV wel bij de betreffende besprekingen uitgenodigd en aanwezig zijn en dat waren we!!! )

Aan de kust hebben we sinds kort 3 nieuwe regiovertegenwoordigers: Wijk aan zee, IJmuiden en Bloemendaal. Deze mensen gaan de kontakten tussen kitesurfen en de autoriteiten onderhouden. We zien overigens dat dat goed werkt. Bijvoorbeeld  In Egmond wordt onze rv'r nauw betrokken als serieuze partner in alles wat met het strand te maken heeft.

In Zeeland hebben wij bijv als NKV inspraak en worden we gehoord bij het opstellen van een soort "gedragscode" tussen overheidsinstanties en anderen op het strand gebeuren.
Door het natura 2000 verhaal hebben wij op dit moment geen spots verloren. Sterker nog wij willen meer vaarwater!

Op het moment dat er een instantie/organisatie mij gaat vertellen dat om de één of andere idiote oorzaak wij vaarwater gaan kwijtraken / niet erbij krijgen is het voor mij tijd om dat dan aan te vechten. Nu vind ik het wel zo prettig en makkelijk dat wij bij het eerstvolgende Natura 2000 weer uitgenodigd worden en als serieuze gesprekspartner worden behandeld.
Ik begrijp overigens heel goed dat je boos bent. Ook ik heb af en toe best wel zin om tijdens zo'n overleg flink uit m'n dak te gaan. De huidige weg die wij als NKV hebben ingeslagen werkt op dit moment goed. Er moet nog veel gebeuren en we zijn er nog lang niet. Vaarwater blijft behouden en we doen ons best voor meer.





Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #16 Juli 26, 2008, 04:36:37
edit2Rapporteer  
De vogelbescherming komt aan met aantoonbare leugens, zorgt ervoor dat de gemiddelde Nederlander zelfs maar een kwart geloofd van de onzin die ze vertellen. De evt debiel van groen links of een andere zinloze partij die hier door geactiveerd word. Hoe dan ook dit soort dingen doen enorm veel schade aan de ONZE sport. Meer als een paar doden per jaar. Deze media offensief van dat mens en dr verschrikkelijke nazi organisatie, denk je echt dat dat geen invloed heeft op dat nog zinlozere natura 2000. word er vast beter op..

Ze staan te liegen, koste wat het kost willen ze ons weg hebben. En dan komt er van die onzin uit als, we staan op goede voet met de vogelbescherming. FUCK UP man. wat een onzin. Er is helemaal geen goede voet. En dit gebeurd de hele tijd.

Workum is hoe je het went of keert een afgang. er zijn dikkedulle nog geen 20 badgasten op een absurd drukke dag, en minimaal 50 kiters op een rustige dag. normaal gezien tot 300 man op workum. en dan krijgen ze het voor elkaar dat de kiters hun gebied verliezen??? Sorry hoor das niet goed.. das slecht. En nou snap ik ook wel dat je alleen maar tegen volledige onredelijkheid vecht maar dan nog. 300 man moet wijken voor 20 man. 40% van de spot is nog over ten opzichte van wat het was. Ik ga op het moment maar ff niet naar Workum toe gezien ik 2 uur rijden en de kans dat ik niet eens kan gaan varen iets te groot vind. En dan lijkt de kans nog zeer groot dat workum zowieso verdwijnt door natura 2000.

Lauwersoog.. jah 3 maanden per jaar open... vanwege een paar niksvogeltjes... die dr over het algemeen niet eens zitten als wij dr varen. Dat het niet het hele jaar open is ... ok moet maar.. maar 3 lullige maandjes.. sorry is niet geweldig. Dat er veel tijd in zit.. jah zal best. ik weet wat voor zwakzinnigen die gasten mee moeten praten. Net als ik jouwn verhaal ken over een fanatieke vogelaar die het vogelaarschap hoger in het vaandel had dan jouwn kite ooit zal vliegen. Zal een zinvol gesprek geweest zijn daarna.

De energie die de individuen de regiovertegenwoordigers vooral er in stoppen, is meer dan bewonderenswaardig. neemt niet weg dat het NKV een zwakke houding aan neemt. En dat begint me enorm te storen. Zover ik gezien heb is er weinig bij gekomen en alleen maar weg gegaan. Elke keer inbinden. Ben ik eerlijk gezegd wel een beetje beu.
De organisatie die mijn belangen zou moeten waarborgen laat kennelijk toe, zonder slag of stoot dat wij voor criminelen uit gemaakt worden.

De natuurterroristen komen met leugens die we niet eens echt bestrijden. MEDIA opzoeken en terug aanvallen.  Zeker als je kan aantonen dat ze liegen. Zorg er voor dat die zwakzinnige organisaties hun vingers niet meer aan ONS willen branden. Dat we van ons afbijten. En niet het kontje de hele tijd omhoog houden. En iedereen het lievertje laten uithangen.


Nogmaals ben blij dat er tenminste iemand is die wat doen kan. De tomeloze inzet van de vrijwilligers. Maar het NKV moet heel nodig iets laten merken. niet dat eeuwige jongens blijf rustig. ipv een keertje laten merken dat het het niet pikt.
Kan me niet voorstellen dat er geen media aandacht opgevraagd kan worden om kiten te promoten. Om aan te geven dat het onmogelijk gemaakt word.

Ik begin mn geduld er mee te verliezen en mn steun aan het NKV die ik eerst nog had begint te verdwijnen. 
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #17 Juli 26, 2008, 09:04:42
edit2Rapporteer  
Veel woorden weinig daden van de NKV,...onlangs nog een paar old-skoolers gesproken die vertelden dat het NKV wel actief is maar meer tegen de kiters als voor de kiters,..dus conclusie van die gasten,....gewoon kiten en je vooral niet bezig houden met regelementen en onrustzaaiers van de NKV, (werd gezegd dus).

En eerlijk gezegd kan ik mij daar helemaal in vinden.
Wietze

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #18 Juli 26, 2008, 09:51:48
edit2Rapporteer  
Tja, als iedereen zo simpel gaat denken en handelen weet je zeker dat je het onderspit delft, Braddyx.

Waar ik mij over verbaas is dat velen enorm vanuit de huig aan het gillen zijn over hoe 'slecht' NKV wel niet presteert, maar zelf doen ze geen ene hol.
Lekker makkelijk, brullen dat iets niet goed gaat maar vervolgens lui achterover hangen om te kijken wat ermee gedaan wordt.
Kom zelf met een initiatief, of wordt lid van het NKV en vraag om een RV functie zodat je zelf met instanties aan tafel komt.





lange

Berichten: 16
Antwoord #19 Juli 26, 2008, 10:37:22
edit2Rapporteer  
als kite,n verboden word gaan we toch wel actie voeren zeker met z,n allen het kan haast niet verboden worden lijkt mij een sterk verhaal
nieles

Berichten: 125
Antwoord #20 Juli 26, 2008, 10:45:50
edit2Rapporteer  
juist vint ik ook   Shocked  wietze
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #21 Juli 26, 2008, 11:07:17
edit2Rapporteer  
zeg geronimo... ook al steun je de nkv dan niet echt, hou dat lidmaatschap dan iig voor die WA verzekering! was ook mijn voornaamste reden om lid te worden.. en wietze heeft ook wel een punt!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #22 Juli 26, 2008, 12:02:14
edit2Rapporteer  
Hulde aan de vrijwilligers van het NKV!!!
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #23 Juli 26, 2008, 12:03:32
edit2Rapporteer  
als kite,n verboden word gaan we toch wel actie voeren zeker met z,n allen het kan haast niet verboden worden lijkt mij een sterk verhaal
Dan ben je dus echt te laat en zo'n besluit terugdraaien kun je sowieso vergeten.  Roll Eyes

Buiten het feit dat ik van mening ben dat NKV wel degelijk goed werk doet (meer dan menigeen in de gaten heeft), ben ik het wel eens met Geronimo dat als er inderdaad  aantoonbare leugens worden/zijn verspreid dit zeker tegengesproken dient te worden.
Een (negatieve) publieke opinie is zeker geen voordeel en als daarnaast een aantal ambtenaren moeten beslissen over het wel en wee van ons kiters moeten dit soort dingen zeker zijn rechtgezet aangezien (helaas) niet elke ambtenaar zich verdiept in de materie men vaak de publieke opinie aanmeet. (Kijk maar naar toentertijd het rücksichtlos sluiten van spots omdat andere gemeentes het "gevaarlijk" vonden.
Geen eigen onderzoek maar DOM schapengedrag (bekende dam etc..........).

Als "we" inderdaad nu misschien goede vriendjes zijn met de vogelbescherming, en er zijn leugens verteld, mag je op zijn minst een rectificatie verwachten van diezelfde vriend, toch?  Cool





Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #24 Juli 26, 2008, 13:33:39
edit2Rapporteer  
@ CeesV. zeg ook blijf alleen maar lid op het moment, omdat er niks anders is. En omdat ze op het moment het enige zijn wat er is. Dus tot die tijd blijf ik lid. De verzekering is zeker een bijkomend voordeel.

Maar als er een partij komt die wel wat harder ons verdedigd. En veel meer laat merken dat ze voor ons bezig zijn. dan wil ik liever die partij. NKV heeft ons volgens mij ergens vorig jaar verteld dat ze ons meer zouden betrekken bij hun daden. Sindsdien heb ik alleen nog maar dingetjes gehoord als. blijf rustig, workum blijft over SUPER!!! we hebben van wel 20 badgasten verloren. goed heh! Verder hoor je weinig.. en dat is gewoon weg jammer.

Ik blijf erbij gooi die NKV contributie omhoog, naar 50 of 100 euro per jaar. en geef een aantal van die gasten een Salaris zodat ze zich echt kunnen focussen op het probleem. Maar daar tegenover staat dan wel dat ze wat meer van zich laten horen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.